Bukefalos 28 år!

Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

P
Foder & Strö hej jag har precis köpt mig ett föl på 5 månader, hämtade honom idag tillsammans med mamma då jag ska börja med avvänjning, hingstfölet...
Svar
5
· Visningar
1 166
Senast: Inte_Ung
·
Hästvård Snälla hjälp, *suck och stön* Hästen är lite svullen i hasen ner mot kotan. Hände antagligen något när vi red sist. Pratat med vet...
Svar
4
· Visningar
1 103
Senast: Coop
·
Foder & Strö Har en diskussion på stallet.se också. Där är det flera som säger att alla hästar kan gå på havre eftersom dom alltid har klarat sig...
Svar
3
· Visningar
692
Senast: Koppen
·
Hästvård Har ingen aning om vilket forum jag ska lägga den här tråden på, så rätta mig om jag har fel ... Men var hittar man någon som kan...
Svar
2
· Visningar
748
Senast: Miran
·
E
Foder & Strö Ja alltså. När ni räknar ut foderstaten på pappret, dator eller för hand. Hur ofta kan ni använda den foderstaten till punkt och pricka...
Svar
7
· Visningar
904
Senast: ang
·
Hästvård som en del vallackar får,: (vet inte hur det är med hingstar...)Varför uppstår dom? kan man förebygga? Vad kan det ställa till med om...
Svar
2
· Visningar
1 158
Senast: 95johsv
·
Foder & Strö Var idag iväg och hämtade första säcken D&H Foalmix till fölisarna. Dock blev jag mkt förvirrad när jag på den fullständiga innehålls...
Svar
12
· Visningar
991
Senast: Lauri
·
Foder & Strö Min häst har gått ute dygnet runt i stort sätt fram tills nu, jag märkte på slutet att hon började tappa sommarmagen och insåg då att...
2
Svar
36
· Visningar
3 350
Senast: monkan
·
Hästvård Idag har jag varit på djursjukhuset i Helsingborg för att sko mitt monster bak. Han har sedan tidigare schivering och har den...
Svar
2
· Visningar
761
F
Hästvård Jag var på tävling (dressyr) i tisdags. Hästen var kanonfin på framridningen, bättre än nånsin. När det är en kvar tills jag ska rida...
Svar
14
· Visningar
1 511
Senast: Linn__
·
G
Hästvård Pratade med veterinären om min hästs svagt svullna sena på insidan av höger skenben. Veterinären menade att det antagligen är ett slag...
Svar
7
· Visningar
3 811
L
Foder & Strö Kanske får vi inte så mycket hö som vi behöver i år. Vad tror ni om lucern istället? Jag kan inget om lucern. Kan man byta ut höt mot...
Svar
4
· Visningar
872
Senast: Antiqua
·
Foder & Strö Pga. av min andra tråd jag lade ut här nyss så blev jag nyfiken på örter till hästar.... VAd har ni för erfarenhet av det? Använder...
Svar
3
· Visningar
769
Senast: Unica
·
Hästvård "Min" häst har en extremt tunn svans och alla säger att det har han alltid haft (har stått på samma stall åtta år) och de säger att de...
Svar
5
· Visningar
3 058
Senast: mumrikan
·
Hästvård Hej! Behöver lite hjälp känner jag. Har skickat iväg två prover "kolla masken". Fick svar idag. Den ena hästen har 0 på allt, samma...
Svar
3
· Visningar
1 048
Senast: Madick
·
Hästvård Hej. Jag har torvbädd och tycker det funkar bra förrutom att det är lite dyrt eftersom vår pålle är en riktig "storkissare" så det går...
Svar
7
· Visningar
888
Senast: cobweb
·
Hästvård Min ponny har gått och haft ont (kanske under alla 4 åren jag haft henne) för att hon var låst i ryggen (kunde inte jobba på böjt spår...
Svar
3
· Visningar
741
Senast: Chima
·
Hästvård Uppdatering... hittade ju min pojke blockhalt i hagen i tisdags. Senan supersvullen och varm. Vet var ut och så. Kylde och allt det där...
Svar
6
· Visningar
1 187
Hästvård Mitt islandssto har haft känning av fång några gånger i sommar trots att hon har gått på bara hö. Var inne och röntgade hovarna ca 5...
Svar
6
· Visningar
1 117
Senast: krambanan
·
Hästvård En bekant till mig har en liten (ganska fet) islänning som hade fång förra sommaren. I år har han klarat sig bra och nu vill hon testa...
Svar
3
· Visningar
1 188
Senast: emindy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp