Bukefalos 28 år!

Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Foder & Strö Min stallägare gör mig smått galen med sina idéer. Jag har en fånghäst i stallet som just nu går i en liten nerbetad hage tillsammans...
Svar
3
· Visningar
1 103
Senast: Piraja
·
Hästvård Tog hem unghästen i lördags då jag misstänkte att allt inte stod rätt till.. Kraftigt avmagrad. Vätskebrist. Deprimerad och i det...
2 3
Svar
44
· Visningar
8 430
Senast: LinnéaL
·
Foder & Strö Har ett halvblodssto på 5 år som precis börjat bli riden oc därför ska sätta massa muskler. Problemet med henne är att hon kan vara lite...
Svar
3
· Visningar
740
Senast: ERIKSSON
·
G
Foder & Strö Har hittat min häst mumsandes i nyponbuskarna två dagar i rad, nån som vet om det kan vara farligt att äta för mycket nypon? Läste...
Svar
3
· Visningar
4 136
Senast: Ylva86
·
S
Hästvård Jag funderar på om jag skulle ha min häst ute hela vintern. Då behövs en ligghall, eller något liknande. Är det ngåon som har...
Svar
6
· Visningar
802
Senast: Jacki
·
Hästvård Eftersom jag. förhoppningsvis. skall gå en utbildning för att bli problemfinnare och lösare på häst skulle jag vilja ta hjälp av alla...
Svar
5
· Visningar
1 017
Senast: Lazio
·
Foder & Strö kan man ge fri tillgång på hösilage till två fullblod? de går på lösdrift och jag har tänkt plantera ut hösilagebalen i hagen så de får...
Svar
4
· Visningar
877
Senast: hillevie
·
Foder & Strö Jag ska köpa hö imorgon och jag har fått en del utav analysen på höt. jag undrar om det är någon här som kan se om det är bra? Energi...
Svar
6
· Visningar
788
S
Foder & Strö Någon som vet hur mycket ett kilo kornkross rä i dl/l ??:D min våg ä rur funktion. Tacksam för svar
Svar
7
· Visningar
885
Senast: ERIKSSON
·
M
Hästvård Jag undrar vad som gäller om hästen blir skadad av behandling på djursjukhus. Min häst var inne på klinik pga spiktramp. Då det inte var...
Svar
10
· Visningar
1 250
P
Hästvård Är det okej att vaccinera mot hästinfluensan 2 månader tidigare än förra året eller är detta dåligt?? Min häst har plötsligt blivit...
Svar
4
· Visningar
654
Senast: Phorsytia
·
Foder & Strö Mitt varmblodssto har en fölunge vid sidan som är snart 5 månader nu. Nu sista månaden har hon tappat en hel del i hull - men hon är...
Svar
16
· Visningar
1 812
F
Foder & Strö :rofl: Alltså jag måste ju vara helt totalt dum i huvudet men jag fårstår ingenting om HUR jag ska räkna ut foderstaten? Jag har...
Svar
4
· Visningar
876
F
Hästvård har hört så mycket gott om aloevera. funderar nu på om man kan använda det på hästar med lika bra effekt? :D
Svar
4
· Visningar
865
Senast: calfboy
·
Hästvård vilken sårrengörning anser ni att är bäst? varför? var köper ni den, hästbutik eller apotek??
Svar
17
· Visningar
2 325
Senast: calfboy
·
J
Hästvård Hur ofta "måste" man träna sin häst för att den ska behålla eller BYGGA muskler och kondition? Har funderat över detta ett bra tag nu...
Svar
12
· Visningar
2 074
Senast: cristobal
·
Hästvård Nu brinner det i knutarna, nu behöver jag alla era bästa beprövade tips. Vi kan ta det från början, ryttaren som rider min hingst har...
Svar
5
· Visningar
2 001
Senast: TantEster
·
J
Hästvård Tog hem en ny häst för ca en vecka sedan. Han snorade lite då (genomskinligt) Idag hostade han några gånger när vi red och det kom vitt...
Svar
7
· Visningar
1 182
Senast: Join_me_
·
Foder & Strö Tokosel, varför ger man det och vad är det bra för?
2
Svar
27
· Visningar
2 217
Senast: mackan
·
F
Foder & Strö Pâ en av vâra "nya" vallar har det varit potatisland ngn gâng i "urtiden", det kommer en del fortfarande. En kompis berättade att...
Svar
2
· Visningar
2 421
Senast: arabia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp