Bukefalos 28 år!

Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Hästvård Min häst har en gammal senskada, jag köpte henne i slutet av oktober 2005. Hon har i princip vilat sen dess (ett fåtal skritt-turer i...
Svar
12
· Visningar
1 161
Senast: inspir
·
L
Hästvård Obs! Detta är inget påstående jag har, utan bara en sak jag funderat över om det möjligtvis KAN vara så, och är därför nyfiken på att...
Svar
13
· Visningar
1 033
Senast: inspir
·
Hästvård Var sitter de någonstans? Är det precis där bettet ligger? Någon som har lust att visa på en bild eller så? Får alla hästar vargtänder...
Svar
6
· Visningar
1 604
Senast: Häst 2004
·
B
Foder & Strö Jag undrar om jag måste börja att stödfodra honom..Han är inte alls lika rund och mullig som dom andra men han är inte mager heller ...
Svar
4
· Visningar
725
Senast: Buckingham
·
J
Hästvård Vad kan det här vara för ngt? Är det ngn som upplevt kanske samma sak? Så här är det, min arab är väldigt snubblig, dessutom när vi...
Svar
8
· Visningar
2 559
Senast: jamjam
·
Foder & Strö hej i värmen! Hur gör man?? Jag har ett halvblod som lätt kan få lägga på sig 50 kg extra i hull. Nu ska jag flytta hem min...
Svar
4
· Visningar
888
Senast: chilla
·
E
Hästvård Min häst har lyckats riva upp ett djupt sår på insidan av frambenet, längst upp vid bringan. Lymfangit har han också dragit på sig...
Svar
2
· Visningar
798
Senast: JoCfin
·
S
Hästvård En av hästarna har råkat få en hovböld. Bölden sprack upp av sig själv i kronranden med en sårficka som följd förstås. Veterinären ville...
Svar
8
· Visningar
5 961
Senast: Seppo
·
S
Hästvård Finns det några speciella nackdelar med torv? Typ att hästarna sover sämre eller något..? :crazy:
2
Svar
35
· Visningar
2 114
Senast: ch791022
·
Hästvård Min ponny har fortfarande vinterpälsen kvar(men den är inte spec. lång eller tjock). Han lossade massor i aprill men släppte inte allt...
Svar
1
· Visningar
830
Senast: knas
·
Hästvård För drygt två veckor sedan så konstaterades min häst halt på höger fram. 1 gradig hälta innan böjprov, och 2-3 gradig efter (satt i övre...
Svar
4
· Visningar
2 750
Senast: _86a_
·
Hästvård men inte var det någont kul. Inget fel på bakkärran på mannen men han hade däremot pålagringar på båda fram i kotorna o...
Svar
17
· Visningar
1 132
Senast: cerrox
·
Hästvård Hur märker man att en häst har spatt? Hur behandlar man det? Kan någon sätta in bilder på spatthästar?
Svar
14
· Visningar
2 099
Senast: LaMaya
·
L
Hästvård Min häst har varit lite halt sen i onsdags.Ringde veterinär som tyckte att jag skulle avvakta, han verkar faktiskt inte ha ont, så...
Svar
5
· Visningar
829
Senast: linnea 82
·
T
Foder & Strö Någon som har erfarenhet av detta eller som kan tipsa om bra foder hjälper? :confused: Han har stått sen vecka 10 pga av något fel med...
Svar
10
· Visningar
1 432
Senast: Bubbla
·
Hästvård Min häst som går på bete har troligen sparakt sig själv på bakbenet. Ett litet sår som sitter ganska högt upp på skenan. Jag har tvättat...
Svar
2
· Visningar
587
Senast: Ahi
·
F
Hästvård Jag har en ponny som har känsliga luftrör. Har hittills bara haft henne en vinter. Förra vintern åt hon hö, och det var väl så där...
Svar
4
· Visningar
700
Senast: ishbel
·
R
Hästvård Har en häst sedan någon vecka tillbaka. Det har gått helt bra hittills, men det känns som att han blivit "surare" för var dag som gått...
2
Svar
25
· Visningar
1 989
Senast: Revontuli
·
K
Hästvård Mitt ponnysto har varit krasslig med dåliga blodvärden. Efter vets. rek. har ponnyn långvilat och efter 9 månader togs idag nya prover...
Svar
5
· Visningar
1 612
Senast: Lilla Skutt
·
Foder & Strö Här är en fråga till alla er som utfodrar efter en noggrant uträknad foderstat. Hur gör ni när gräs kommer in i bilden? På våren när...
Svar
11
· Visningar
1 020
Senast: Björk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp