Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Panik!!! Har precis fått analysen på vårt hö, 7,3MJ o 33g smältbart prot. per kg hö. Jag hade "räknat" med minst 50g. Eftersom hästarna...
Svar
18
· Visningar
2 951
Senast: Bubbla
·
L
Hästvård Jag började för ett tag sedan ge min häst havre, för att få en lite piggare. Hon har funkat jättebra på detta förutom att hon har börjat...
Svar
2
· Visningar
1 274
Senast: Boj
·
Foder & Strö Visst finns det någon ört/ämne som ska "lugna" nerverna? Mitt ena sto kan ibland stirra upp sig något kopiöst och nu idag så flög jag...
Svar
1
· Visningar
1 000
Senast: Sunnyann
·
T
Foder & Strö Nu har jag lagt av med att rida p.g.a dåliga knän.. Men jag vill fortfarande ha häst,så nu har jag bestämt mig för att skaffa en...
Svar
9
· Visningar
975
Senast: ishbel
·
T
Foder & Strö Jag har funderat på dethär med mossa länge och nu undrar jag om det finns mycket näring i i den? Jag anntar att det nästan inte finns...
Svar
1
· Visningar
714
Senast: Koppen
·
I
Hästvård ja vad har ni får tips mot detta hemska problem ? hästen kom idag och var alldeles svart av kåda på hela bringan och bogarna:devil...
Svar
8
· Visningar
973
Senast: foldar
·
Hästvård min 7-åriga travkille här hemma har magrat av. har olika teorier om vad det kan vara. 1. han gör det pga att de går ute dygnet runt...
Svar
2
· Visningar
687
Senast: Netted
·
S
Foder & Strö Hej mitt 4åriga sto har fått ca 4a kolkanfall sen slutet av maj till senast igår,honn går på bete.Dom har varit mkt lindriga,har gått...
Svar
19
· Visningar
2 178
Senast: samuel
·
B
Hästvård Jag har ett sår som inte vill läka han har nu haft det i 5 dagar och jag har använt 4 ess salva, jodopax, blåspray och helosan salva...
Svar
16
· Visningar
1 641
Senast: Naggur
·
Hästvård Jag har en ponny som lider av sommar eksem... Har provat lite olika saker. Inget tycks hjälpa.. Vetrinären rekomenderar kortison.. Men...
Svar
10
· Visningar
1 223
Senast: Elliell
·
A
Hästvård Hittade mitt sto i hagen idag med ett nästan en decimeter långt sår på halsen strax ovanför bogen, efter för mycket spring mellan träden...
Svar
19
· Visningar
1 888
Senast: ankina
·
Hästvård Hej! För snart 4 månader sedan åkte jag till veterinären med min relativt nyköpta häst för en hälsokontroll. Eftersom jag tänkt börja...
Svar
2
· Visningar
1 360
Senast: Alfakrulls
·
G
Hästvård Jag har haft en känsla de senaste 2-3 veckorna att mitt sto inte har känns helt fräsch. Hon har aldrig varit halt eller skadad under de...
Svar
8
· Visningar
5 512
Senast: yrbin
·
T
Hästvård Är det ngn som vet vad som gäller vid behandling av Streptocilinsalva? När kan man tävla? Hittar bara info som gäller nötkreatur.
Svar
6
· Visningar
805
Senast: timjan
·
S
Foder & Strö ;) Har en hyrhäst nu (bara 12 dagar kvar :cry: ) och jag har lite frågor. Han har fint bete och rids, står i hagen nätter och mycket...
2
Svar
21
· Visningar
1 682
Senast: Sandra_93
·
Hästvård Nu vill jag ha erfarenheter av hovledsinflammationer som slutat lyckligt! Måste få lite kraft att peppa mig själv..:smirk: Pållan...
Svar
6
· Visningar
887
Senast: BNZ
·
S
Hästvård Dramatisk fråga, men hur mycket sanning ligger det i det. Jag satt och pratade med en högt uppsatt försäkringsbolags representant. Vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 211
Senast: solros
·
M
Hästvård Har från och till tyckt att det var något skumt med bakknäna på min 4-åring. Hon har inte varit halt men haft en mindre rörelsestörning...
Svar
6
· Visningar
1 088
Senast: axel
·
Q
Hästvård Vet inte om detta är rätt tråd att fråga i.... Vad tycker ni är skäligt pris på lösdrift? Kallhyra, dvs inget ingår bara den "dagliga...
Svar
17
· Visningar
1 411
Senast: Nicke
·
Foder & Strö Har funderat på detta med mineraler. Vi har inte så mycket mark och hästarna får ofta byta hagar så att de nerbetade får vila några...
Svar
6
· Visningar
817
Senast: Ireland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp