Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Foder & Strö Mina hästar har jag sett slicka på grusvägen. Vad kan detta bero på kan de ha nån brist av nåt?
Svar
10
· Visningar
1 042
M
Foder & Strö Detta får min häst som tillskott.Har hört att det inte är bra att blanda detta med salt, så det gör jag inte får tillskottet varannan...
Svar
4
· Visningar
873
Hästvård I dag va jag på hingstbetet och hälsade på min och min kompis 1 års hingst. Gud, va jag blev ledsen och arg när jag fick se dem. Det va...
Svar
5
· Visningar
1 178
Senast: Sazalamel
·
N
Hästvård Om en häst får i sig en dubbel dos avmaskningsmedel, dvs en häst på 460 kg får medel för 450+500 inom loppet av tre dagar, är det...
Svar
3
· Visningar
784
Senast: Madick
·
T
Hästvård när är det en häst har feber? är det över 38 grader eller? :crazy:
Svar
3
· Visningar
861
Senast: attempt
·
Hästvård Jag hällde på våra hästar switch igår kväll. Idag slog mig tanken: Vad händer med de av våra hästar som behöver massage? Kan man...
Svar
10
· Visningar
945
Senast: via
·
F
Hästvård Den 27/10 2005 vaccinerades min häst med Equip T och Equilis Pro Vet. Men VAD är det han är vaccinerad mot? :confused: :o Är det...
Svar
1
· Visningar
1 776
Foder & Strö Kanske är en dum fråga det här. Är det någon skillnad på att ge ett kilo kraftfoder en gång per dag eller uppdelat på två gånger? Annat...
Svar
6
· Visningar
1 213
Senast: _Runaway_
·
K
Foder & Strö Jag har precis köpt ett halvblod på 15 år som har fått glukosamin (Cortaflex) under några år. Trots detta fick han en...
Svar
2
· Visningar
1 038
Senast: mirage
·
Hästvård Ja just det... det snackas så mycket om att analysera foder hit och dit (nu tycker jag inte att det är nå fel med det dock) men hur vet... 2
Svar
21
· Visningar
3 164
Senast: Inte_Ung
·
L
Hästvård Någon som har erfarenhet av att använda munkorg på sin överviktiga ponny?Vi har en New Forestponny på foder och jag är lite orolig nu...
Svar
15
· Visningar
2 150
Senast: Kockan
·
Foder & Strö Mitt fölsto ger jag iofs kraftfoder och kan fylla påp mineraler där, men jag undrar om det finns tips på mineraler man kan ha på betet...
Svar
2
· Visningar
875
Senast: Welsh
·
Hästvård Är lärk giftigt för hästar?
Svar
5
· Visningar
1 798
Senast: åke
·
J
Hästvård Vid dagens middag så åt hästen sin havre i vanlig ordning och efter det så fick han äppelbitar. Då åt han bara lite och efter det så...
Svar
5
· Visningar
919
Senast: maisan
·
C
Hästvård Kompisens häst trampade av sej skon vid ett 'race' i hagen för 2 dagar sedan & fick därmed ett rejält balltramp på ena benet fram. Det...
Svar
17
· Visningar
6 217
Senast: pollan
·
Hästvård Eg? Skulle ridit en häst på ridskolan idag som hade JÄTTEJÄTTEtjocka bakben Från hasen och ner var det som ja jämntjockt. Gick inte... 2
Svar
31
· Visningar
6 307
Senast: Luleå
·
B
Hästvård Hejsan igår så hade jag veterinären ute för att vaccinera och göra en besiktning på felicia. Men vi kunde inte slutföra besiktningen...
Svar
8
· Visningar
916
Senast: Blackfelicia
·
A
Hästvård Hej! Denna frågan riktar jag till alla er som har sto med eksem och har föl vid sidan. Använder ni eksemtäcke och har det hänt något som...
Svar
5
· Visningar
1 017
Senast: Audur
·
T
Hästvård Är det någon som har tips om vad man kan gnida in träet i boxen/hagen med så inte pållen gnager upp allt...
Svar
10
· Visningar
1 093
Senast: milly
·
Foder & Strö jag har ett fyraårigt arabsto som har väldigt tunn och kantig rygg och bakdel. har försökt i över två år nu med diverse olika... 2
Svar
24
· Visningar
2 811
Senast: milly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Smitare - hur gör ni?
  • Valp 2025