Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Hästvård För ett par dagar sen så skrev jag om att min häst har åkt på en kraftig kotledsinflammation höger fram, och veterinären sa att hon ska...
Svar
9
· Visningar
1 075
Senast: Blackfelicia
·
Hästvård kan man skicka sin häst på vintervila? är 2 månader för lång tid? jag har stått på ställe utan volt å ridhus, inge kul å halka runt...
Svar
5
· Visningar
1 047
Senast: Messy
·
Hästvård Har nu två fånghästar som inte kan gå på bete sommartid. Funderar på hur vi ska kunna göra en så bra hage som möjligt för hästarna i...
Svar
1
· Visningar
941
Senast: Geisli
·
Hästvård skriver härmed..eftersom ajg måset ringa hovslagaren idag..så ådet är lita akut..! vet ej om ajg lägger tråden rätt.. flyttade den...
Svar
12
· Visningar
1 058
Senast: Sparf
·
L
Foder & Strö Någon som vet hur länge krafft protein håller sig fräscht? Jag har en halv säck kvar som jag förvarar torrt, i en fodertunna. Inköpt i...
Svar
2
· Visningar
925
Senast: lill_flesky
·
L
Foder & Strö Ska om några veckor släppa mina hästar på bete.. Har en unghäst, newforest på 1 år och jag undrar om jag ska ge henne något kraftfoder...
Svar
5
· Visningar
1 246
Senast: monell
·
Hästvård Här kommer en kanske något udda fråga. Mitt sto har något som liknar finnar (endast nån åt gången)kring vaginalöppningen. När man...
Svar
5
· Visningar
816
Senast: Moheed
·
C
Hästvård Kan ni som har några erfarenheter berätta allt ni vet om denna sjukdom? Min halvfoderhäst har fått det och vill veta lite mer om...
Svar
18
· Visningar
3 876
Senast: C_V_B
·
L
Hästvård Hej! Vad gör man om man har en svår skodd häst? Har ni några tips? Han går bra och sko när det är en tjej men när de är karl som...
Svar
1
· Visningar
700
Senast: hippie
·
Hästvård Har en 22 årig shettis vallack som ömmar fruktansvärt fram på hårt underlag.Han har alltid varit skodd tills för ca 4 år sedan. Eftersom...
Svar
2
· Visningar
723
Senast: Shettisar
·
K
Hästvård Eftersom det varit så många trådar om fång och det diskuterats puls i kotleden som ett fångsymtom så undrar jag om en frisk häst kan ha...
Svar
8
· Visningar
1 984
Senast: Ambra
·
S
Hästvård Hej jag har ett problem jag vet inte riktigt vad jag ska göra för att bli bättre.jag ska få häst näst år och jag behöver tips om vad ni...
Svar
2
· Visningar
715
Senast: Lejonelle
·
Foder & Strö Finns det selen i något foder naturligt, tex i alger e likn.? 2
Svar
25
· Visningar
1 940
Senast: cristobal
·
E
Foder & Strö Jag vill prova ge min gamla kuse något för leder och sådant, det knäpper lite här och var och hon blir lite stel och knackig av att...
Svar
10
· Visningar
1 450
Senast: bigganl
·
Hästvård Har ett nordsvensksto som jag rider 4-6 dagar i veckan, året om. Hon har ca 1 veckas "lov" under sommaren. Hästen tävlas eller tränas... 2
Svar
22
· Visningar
2 808
Senast: raven_82
·
S
Foder & Strö Jag har precis hittat ett ställe som tar 550:- för Glucovett (900g) + 130:- i frakt, d v s 680:- allt som allt. Är det ngn som vet om...
Svar
3
· Visningar
1 014
Senast: somi
·
Hästvård Upptäckte idag en knöl (som en golfboll) på min pojke, vid ljumsken nästan. Mitt i satt en fästing. Efter några timmar och när jag ridit...
Svar
5
· Visningar
1 728
Senast: Flummflicka
·
Foder & Strö Ok nu då. Vi gick igenom det här grundligt på en teorilektion för 100 år sedan, men självklart minns jag ingenting. Och jag har försökt...
Svar
1
· Visningar
744
Senast: Boj
·
C
Hästvård Hur länge ska hera hästar gå ute på sommar bete? Hela somamren? eller bara ett tag? / C-B:bump: 2 3
Svar
51
· Visningar
2 837
Senast: Charlie-Boy
·
M
Hästvård Köpte mitt fullblodssto i höstas, och då var det gott om tid till nästa vaccination, kommer jag ihåg att såg på passet. Sen fick min...
Svar
11
· Visningar
1 193
Senast: ridtravare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka