Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

V
Hästvård Ettåringen har varit slö och håglös ett tag, ruggig i pälsen, mager trots massa mat (och analyserad foderstat). Hade ute vetrinären igår...
Svar
2
· Visningar
752
Senast: Flashjack
·
M
Foder & Strö Har ett vbl på 6år som är väldigt undernärd, man kan lätt räkna alla revben & tydligt se ryggraden samt insjukna bakbens lår. Är...
Svar
15
· Visningar
6 563
Senast: lundborg
·
Hästvård För en vecka sedan kickade vårt halvblod i maratonvagnen när vi körde honom. Kollade honom efteråt och upptäckte ingen skada på benet...
Svar
2
· Visningar
908
Senast: Lill76
·
M
Hästvård :banana: Jag har ett kallblod med jätte jätte tjock svans och man som skruvar sig omöjlig att redan ut och svansen e så tjock å den... 2
Svar
27
· Visningar
2 153
Senast: Zeeke
·
N
Foder & Strö har jobbat på flera ställen där dom har gett hästarna kli. Dom har fått det för magens skull. men jag har aldrig tänkt på vad det är bra... 2
Svar
24
· Visningar
2 418
Senast: Diestro
·
C
Foder & Strö Jag är rätt nybliven hästägare och har en massa människor runt mig som minnsann vet hur man ska göra (tex min pappa) och min mamma... 2
Svar
22
· Visningar
2 163
Senast: ChristinA
·
Hästvård Ponnyn vi har haft hemma går konstigt på höger bakben, knappt mäkbart, den kastar fram hoven något snabbare. Inte svullen inte varm...
Svar
3
· Visningar
2 156
Senast: Lejonelle
·
R
Hästvård Min häst har nu haft gallor i mer än en månad. På frambenen ovan kotorna. På det ena benet är den rätt hård på den andra mjukare. När...
Svar
1
· Visningar
610
Senast: Rene
·
Hästvård Kompisens häst står med tecken på fång. Vad gör man nu? Ringer ut veterinären akut? Lindrar på något sätt? Snabb hjälp önskas!
Svar
3
· Visningar
1 123
Senast: HelenaHandberg
·
K
Foder & Strö när min häst får det vanligaste, steniga miniralerna så vägrar han att äta, men om han får kraffts miniraler i pellets form så kan han... 2
Svar
32
· Visningar
2 238
Senast: kopur
·
L
Hästvård Mih min ponny börjar få lång päls NU :crazy: Hon klipptes i oktober, sen har hon gått täckad tills för några veckor sedan då det...
Svar
3
· Visningar
805
Senast: lindaplutt
·
V
Foder & Strö sökte här på forumet och fick upp några trådar, fick dock ej de svar jag var ute efter.Har av flera hört att torkade brännäslor skulle...
Svar
2
· Visningar
1 409
Senast: veroa
·
J
Hästvård Är det någon som vet vad det kostar att helröntga en häst (kotor, knän och haser)??
Svar
4
· Visningar
798
Senast: jilly
·
Foder & Strö Hur gör ni innan betet. Får de vänja sig sakta. #Eller släpper ni bara ut på bete. Mina går i grus och back hage med träd bara. Gräset... 2 3
Svar
54
· Visningar
3 659
Senast: Shimzy
·
C
Hästvård Jag har en häst som fått diagnosen spatt. Någon som har nått tips på vad man kan göra för att bota det någolunda? Skulle gärna vilja ha...
Svar
1
· Visningar
689
Senast: alice
·
Z
Foder & Strö Är det så lämpligt att förvara en öppnad hösilagebal i ett utrymme där en dörr står öppen så att solen lyser in på balen, samt ett...
Svar
5
· Visningar
1 727
Senast: mmmarie
·
Hästvård Min häst gå ibland med tungan ute. Varför gör han så?? Hur ska jag göra för att bli av med det?? // Rostad
Svar
18
· Visningar
1 702
Senast: evis
·
T
Hästvård Finns det någon bra medicin som effektivt lindrar hostan hos sk "hosthästar"? Naturmedicin eller annat...
Svar
14
· Visningar
1 797
Senast: Tess82
·
Hästvård Vet inte om tråden ligger rätt, flytta den annars. Jag har en tävlingshäst av grövre halvblodstyp. Tävlar fälttävlan och är alltså... 2
Svar
27
· Visningar
1 551
Senast: snelhest
·
S
Foder & Strö har inte gett mina hästar kraft foder över vintern då jag har ansett att dom inte har behövt det då dom har vilat,haft fri tillgång till...
Svar
11
· Visningar
940
Senast: Naggur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Artfex S