Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Börjar bli lätt desperat. Efter många år med hudproblem på ett av min hästs ben, trodde jag äntligen att det skulle bli bra. För många... 2
Svar
38
· Visningar
4 180
N
Hästvård första juni släpps pållarna på bete. ska då låta pållen gå utan skor den första månaden då han ska få vila. För visst måste de väl vara...
Svar
7
· Visningar
887
Senast: Naggur
·
O
Foder & Strö Hur mkt damm i hö kan man acceptera? Bör man skicka det på hygienisk analys för att avgöra det? Finns det några belägg för att...
Svar
11
· Visningar
2 644
M
Hästvård Hej, min häst har i flera dagar nu sett extremt skitig ut bara för att han går och kliar sig på nåt träd som måste vara fullt med kåda...
Svar
3
· Visningar
1 952
Senast: _mikaela_
·
T
Hästvård Hej! Jag har en islandshäst som är snart 13 år, hon är det underbaraste som finns! men hennes enda problem är att hon har astma.... Är...
Svar
8
· Visningar
1 118
Senast: Tolt_hastar
·
N
Hästvård Min häst är nu 17 år och har inte världens bästa benställning fram, hon är lindrigt parallellförskjuten samt inåttåad. Hon har gått...
Svar
3
· Visningar
953
Senast: AnnikaH
·
Hästvård Kan hästar vara pollenallergiker? En elevs ponny börjar alltid hosta vid denna tiden på året, samt rinner i näsan och är irriterad i...
Svar
19
· Visningar
5 934
Senast: Ellinor *
·
N
Hästvård Inte så intressant för utomstående kanske men jag va bara tvungena att skriva lite=) En häst i vårat stall fick föl igår=) jag kan ju ta...
Svar
17
· Visningar
1 234
Senast: Naggur
·
M
Hästvård Finns det någon vänlig (eller ovänlig för den delen) själ här som vet om det är någon slaktkarens på djävulsklo? Det står inget på...
Svar
8
· Visningar
1 964
Senast: MDusty
·
C
Hästvård Jag behöver lite råd om det finns något jag kan göra för min före detta häst... Jag sålde honom i augusti till ett hem på landet där det...
Svar
9
· Visningar
1 152
Senast: CatrineWi
·
Hästvård I går kväll så ville inte ett av mina ston äta kvällskrosset. Hon var blöt av gödselvatten från topp till tå och verkade inte att må så... 2
Svar
22
· Visningar
3 496
Senast: Tomaten
·
Hästvård Jag vet, ännu en tråd men jag har kollat övriga trådar och inte hittat det jag söker. Min fråga är om borrelia först kan ge symtom, läka...
Svar
3
· Visningar
1 212
Senast: Kirre
·
H
Hästvård (Som man ger hästen i munnen) Vad heter den? Skriver vet. ut den på en vanligt recept så att man hämtar på apoteket?
Svar
10
· Visningar
2 040
Senast: Grapewine
·
A
Hästvård Kan sto som ännu ej fölat (bara ett par veckor kvar) få mjölkstockning? Väldigt svullen i juvrarna och väldigt varmt på o runt dessa...
Svar
4
· Visningar
2 751
Senast: aana
·
Foder & Strö jag germ in kille korn av den anledningen att jag hört att de är bra för hästar som behöver lägga på sig lite, han har gått upp en del...
Svar
8
· Visningar
926
Senast: Shimzy
·
B
Foder & Strö Jag ska arrendera ett nytt bete f o m i sommar, på ca.4 ha.( vi är nyinflyttade på orten) Det är ett naturbete som inte går att...
Svar
13
· Visningar
2 023
Senast: sessna
·
F
Hästvård Idag var en av stallets hästar lite "off", pillade bara med maten och stod och "gäspade" som om ngt irriterade i halsen. Ena ögat var...
Svar
1
· Visningar
704
Senast: Inte_Ung
·
P
Hästvård Vad har ni på era hästar under sommaren ( ni som behöver )? När hästen inte har tillräckligt med pannlugg och flugorna irriterar ögonen...
Svar
7
· Visningar
992
Senast: BIMM
·
Hästvård Grannbonden påstår att sådana där gula lappar som kossorna har i öronen även hjälper mot broms? Är det någon som har erfarenhet av detta... 2
Svar
20
· Visningar
1 820
Senast: mizz
·
Foder & Strö Jag var och skulle handla nytt foder i måndags och såg till min förvåning att Hippo foder kommit ut med en massa nytt foder. Jag minns... 2
Svar
31
· Visningar
3 866
Senast: Miss Sixty
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka