Bukefalos 28 år!

Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

W
Foder & Strö Hej, betfor är ju något som de flesta ger till sina hästar, som vi blandar ut med kraftfoder och mineraler. Men jag är lite nyfiken om...
Svar
13
· Visningar
1 338
Senast: Lintu
·
Hästvård Igår chipmärktes min häst. Nu i morse hade hon en ganska stor knöl på halsen, precis där hon blev chippad.. :confused: brukar det bli...
Svar
8
· Visningar
1 303
Senast: Tinen
·
M
Foder & Strö Jag har fodrat mina hästar med Hestekraft under en längre tid och har upptäkt att mina magra hästar blir tjocka och de heta lugnare...
Svar
9
· Visningar
1 248
Senast: Mandie
·
J
Foder & Strö Hej, Är det någon som vet om detta är farligt för hästar att äta? Det är så att i vår vinterhage så har bonde råkat lämna kvar...
Svar
4
· Visningar
829
Senast: Sparf
·
B
Hästvård Hur fungerar fullblodens hovar när man ska använda hästen till vanlig ridning, och kanske bara skor var åttonde vecka? Mycket tappskor...
2
Svar
23
· Visningar
2 592
Senast: mårran
·
Foder & Strö Vi har ännu inte fått svar på analysen av vårat hösilage,,,,sent iväg skickat....men min fölis börjar faktist bli lite tjock... Inte...
Svar
2
· Visningar
672
Senast: lakrits
·
Hästvård När Vet skriver förkortningen UNS under dignos ex "Ryggbesvär UNS" Tacksan för svar :bow:
Svar
3
· Visningar
1 075
Senast: Miss Sixty
·
F
Foder & Strö Hur är det med majs som foder till hästar? Funkar det, är det bra? Och nu menar jag processad majs såklart, annars går det ju inte att...
2
Svar
24
· Visningar
10 428
Senast: Lewis
·
M
Foder & Strö Hur definierar ni dessa? Man delar ju oftast upp arbetsinsatsen i; Underhåll Lätt arbete Medelhårt arbete Hårt arbete Mycket...
2
Svar
22
· Visningar
2 185
Senast: MALINox
·
Hästvård Gabriol har troligen fått en spark på ena bakbenet, och är nu ganska ordentligt svullen. Han har fått ett mindre skrapsår, men inte så...
Svar
11
· Visningar
1 065
Senast: Sliver
·
Hästvård Ända sen jag fick hem min pålle så har jag hört honom andas konstig. Han andas inte tungt men det låter som att han har nån typ av...
Svar
1
· Visningar
1 094
Senast: piggis_83
·
Foder & Strö Okey ville bara kolla upp vad ni här inne tycker om Mustangs foder, bra lr dåligt? Hästen kommer på lördag så jag tänkte köpa hem...
Svar
11
· Visningar
1 217
Senast: åke
·
T
Hästvård Har nu sökt runt på forumet på sommareksem men hittar inte riktigt svaren på mina frågor så jag startar en egen tråd. Idag åker jag...
Svar
5
· Visningar
1 073
Senast: hofi
·
S
Hästvård Kan ni nån bra webb sida?
Svar
2
· Visningar
590
Senast: sante
·
Hästvård Hejsan! Har skrivit en annan tråd här för några veckor sen om min häst som hade hög feber och var vinglig. För ca en vecka sen...
Svar
3
· Visningar
990
Senast: Vimsan
·
T
Hästvård Pållen har ganska nyligen fått ett överben på ena bakbenet, och efterssom min erfarenhet av överben är ganska begränsad har jag ett par...
Svar
4
· Visningar
5 403
Senast: Russin8
·
Hästvård Min häst ska ha tredje sprutan mot botelism i nästa vecka och hon ska ha inflensa runt den 23 nov är det ett år sen sist. Kan man slå...
Svar
6
· Visningar
701
Senast: Miss Sixty
·
A
Foder & Strö Ursäkta en dum fråga. Men jag undrar vad det är för soja man ska ge hästen för ökat proteinintag. Är det vanlig som du köper i...
Svar
10
· Visningar
933
Senast: aalleexx
·
C
Foder & Strö Har hört att proteinet i linfrökaka inte är ett bra protein för hästar. Vad vet ni om detta?
Svar
1
· Visningar
592
Senast: HelenaHandberg
·
Foder & Strö Jag har räknat lite på Mirages vitaminbehov men är lite okunnig på just det området. Är det fler vitaminer man ska räkna på än A, D, E...
Svar
1
· Visningar
656
Senast: mirage
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp