Bukefalos 28 år!

Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Hästvård Vi ska avmaska våra hästar nu eftersom vi såg stygnflugeägg på benen på dem i somras. Hur brukar ni göra med hagarna i samband med...
Svar
5
· Visningar
982
Senast: Magdalena
·
Foder & Strö Vad fodrade ni er med? mängd? sorter? tillskott? Har nu en 1 1/2 åring som jag gärna vill ha fodertips av erfarna ardennerfodrare till...
Svar
3
· Visningar
727
Senast: mul
·
S
Foder & Strö Åkte till foderbutiken för att köpa foder idag. :d Hade bestämt mig för att köpa lusern foder men fick se att det fanns tre olika...
Svar
11
· Visningar
1 179
Senast: Gupello
·
U
Hästvård nu har ja bestämt mej för att klippa min häst. de va ett tagsen ja klippte o behöver lite råd me hur ja ska klippa. e de bäst o klippa...
Svar
7
· Visningar
883
Senast: mackan
·
Hästvård I mitten av augusti köpte jag en unghäst på 2 år. i början av sommaren så besiktades han och röntgades i spanien av vet helt utan...
Svar
1
· Visningar
763
Hästvård Nu behöver jag information om förhöjda levervärden (Gamma GT). Det exakta värdet har jag inte fått ännu, men det var i alla fall så pass...
Svar
5
· Visningar
5 646
Senast: majola
·
M
Hästvård En kanske lite märklig fråga, men ja känner att ja måste fråga runt lite... Jag tycker mej ha märkt att ganska många verkar vilja sitta...
2
Svar
31
· Visningar
2 324
Senast: Colleen
·
T
Hästvård Jag har i många år haft en teori om att svullnaden mellan ganascherna på min häst, skulle ev. bero på det sk. "sommareksemet" som i...
Svar
6
· Visningar
2 317
Senast: Julle
·
V
Hästvård Min sköthäst har nu haft en öm rygg i 3-4 veckor.. Men igår när vi tog in han och kände igenom så öma han nästan inget alls, han hade...
Svar
7
· Visningar
1 201
Senast: Kivina
·
B
Foder & Strö Överallt jag läser står det att ÄCV har såna "välgörande egenskaper". På vilket sätt? Man kan smaksätta vatten med det ja, men annars...
Svar
1
· Visningar
672
Senast: Kivina
·
Hästvård Nu känner jag mig förvirrad. :confused: Har sökt om harhas här på forumet och fattat det som att det är en tillfällig skada som går...
Svar
7
· Visningar
6 592
Senast: Lazio
·
Foder & Strö att höet är bra om man inte har analys på det??? Stötte nämligen på detta mer än 1 gång när jag letade hö nu inför hösten.
Svar
7
· Visningar
834
Senast: Mysaan
·
C
Hästvård Det började med att jag skulle rida min häst i tisdags. Han hade vilat på måndan å va as pigg. Det börja typ med att han busa hej vilt...
Svar
2
· Visningar
672
Senast: Foolish
·
Hästvård Efterlyser information om leversjukdomar hos hastar? Veterinaren var pa besok i mandags och undersokte min 4-ariga valack och mitt...
Svar
3
· Visningar
2 860
Senast: Magdalena
·
Foder & Strö Hur gör egentligen ni med lucernpellets?Blöter ni d? Min pålle får 7 dl lucern/dag, å har hittills faktiskt gett d torrt. E d nån större...
Svar
9
· Visningar
1 247
Senast: aiquen
·
A
Hästvård En vidareutveckling av Carola_Linds tråd "Byta ut hovslagaren! Genast!" - där vi alla är tämligen eniga om hästägarens ansvar både för...
Svar
6
· Visningar
952
Senast: Cilva
·
Foder & Strö -Man kan ikke gi mer enn 5 dl. (0,25 kg.) korn av gangen, for hesten tar ikke opp mer. -Pelleterat foder kan ikke ligge uppblött lenger...
Svar
2
· Visningar
598
Senast: Haffe
·
Foder & Strö Kan ni inte skriva upp det ni ger häst i enheterna kg, hg osv. Ex. kanske 12 kg hösilage med en TS på .... 2 kg havre 0,5 kg...
2
Svar
32
· Visningar
2 265
Senast: Hot Shot
·
Foder & Strö Vad skulle du ge? Min häst står på lösdrift i vinter och ska ridas normalhårt regelbundet. Han kommer att ha fri tillgång på bra...
Svar
7
· Visningar
2 283
Senast: Yrja
·
S
Hästvård Köpte för ett tag sedan en ponny med bockhov. Säljaren talade om detta innan så jag visste om det. Men jag tycker det är lite konstigt...
Svar
4
· Visningar
846
Senast: Sock
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Pall till hög säng?
  • Kattbilder #9
  • Kastrera ja eller nej

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp