Bukefalos 28 år!

Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Det börjar bli ont om bete i hagarna. Vad har ni för erfarenheter av att hästarna då går på sådana växter de tidigare ratat? Här...
Svar
5
· Visningar
972
Senast: Itchie
·
S
Foder & Strö Jag har en 13 år gammal halvblodsvalack som haft en del problem med kotledsinflammationer i frambenen. Dock inte på de senaste åren...
Svar
1
· Visningar
671
Senast: ako
·
Foder & Strö Har precis fått analysen & undrar lite... :smirk: Det står sms råprot för idisslare. Kan man räkna på samma värde för hästarna eller...
Svar
1
· Visningar
680
N
Hästvård Våran häst kissa rätt så ofta, inte långpaus men inte heller bara småskvättar. Han kan kissa när han kommer in från hagen, när man sen...
Svar
7
· Visningar
1 468
Senast: Nora
·
C
Foder & Strö Har en pålle på 21 år som i hela sitt liv fått stora mängder kraftfoder och inte så jättemkt grovfoder. Eftersom han var tävlingshäst i...
Svar
12
· Visningar
1 058
Senast: grimman
·
Hästvård avmaskade hästarna i stallet för en månad sen med ivermectin, för att vi hade sett stygflugelarver på hästarna. nu har det kommit en...
Svar
2
· Visningar
731
Senast: PrittePuff
·
S
Foder & Strö Ja alltså vad är skillnaden på helt korn och kornkross, alltså förutom att krossen är krossat... Fördelar att ge hel? Nackdelar...
Svar
17
· Visningar
2 789
Senast: Sliver
·
M
Hästvård visst är det så att bimectin har samma verksamma substanser som ivomecen, eller har jag helt fel brukar använa ivomecen vid denna...
Svar
1
· Visningar
864
Senast: Magdalena
·
Hästvård min madam har nu fått en rejäl allergisk reaktion vid vaccineringen... feber.. stel, vill inte röra sej kan inte få ner halsen till...
Svar
17
· Visningar
3 536
Senast: gylle
·
Hästvård Då så, då har min Cruss fått på sig sina PG. Det blidde till att limma fast en klippt sula på plattan så att plattan kom upp från...
2
Svar
23
· Visningar
2 482
P
Foder & Strö Min Shettis börjar at äta halm först och sedan höet. vad kan det bero på?? Inget fel på höet,äts med bra aptit av den andra ponnyn
Svar
3
· Visningar
676
Senast: Daniela
·
Foder & Strö ..ja, hur funkar det egentligen? Hur många av er är det som fodrar med exakt den uträknade mängden foder? Jag hade tänkt få vårt hö...
Svar
18
· Visningar
1 204
Senast: mahlmt
·
H
Foder & Strö Min Tinker får uslag, sår, av havre! Har någon annan samma erfarenhet? Hon behöver energin, vad ska jag ge henne istället? AKUT!!! :bump:
Svar
1
· Visningar
581
Senast: mirage
·
Foder & Strö Jag har läst lite i trådarna här och det är som vanligt. Foderforumsbukefalisterna förfasas över hur folk kan utfodra med icke...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
9 868
Senast: Kirre
·
F
Foder & Strö Sitter och funderar lite på det här med hö och dess värden som t ex vilken del av höt/vallsorten innehåller mest/minst MJ och Protein...
Svar
3
· Visningar
892
Senast: Flundran
·
K
Foder & Strö Hippo eller kraft? Vad hade ni valt? Eller över huvudtaget något av de??
Svar
14
· Visningar
1 015
Senast: Kelly
·
N
Foder & Strö Vad är det och varför ger man det ?
Svar
3
· Visningar
797
Senast: lundborg
·
Hästvård Uppkommer alltid värme och/eller svullnad vid skada på senor? Kort och koncist inlägg... :D
Svar
1
· Visningar
751
Senast: minimi
·
M
Hästvård Jag vet inte om jag lägger tråden rätt, men ni får flytta den om den är fel! :) Detta hände för c:a ett år sedan, min unghäst som då...
2
Svar
28
· Visningar
2 498
Senast: Mahogney
·
H
Hästvård är orolig för att en häst i stallet har ringorm. Berätta! Hur ser det ut och vad gör man?
Svar
5
· Visningar
1 617
Senast: Nafayette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp