Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej! Idag hittade jag en liten, kanske 2 cm stor knöl på min hästs rygg. Den är hård men hon reagerar inte alls när jag tar på den. Är...
Svar
11
· Visningar
1 103
Senast: Buck
·
Foder & Strö Okej. Nu så har jag fått klart för mig att även ensilage ges till hästar. Vissa anser att det inte är konstigare med att ge ensilage som... 2
Svar
28
· Visningar
2 585
Senast: troxel
·
Foder & Strö Varför står det "havrefri" på så många förpackningar? Är det hästar som inte tål havre, eller bara så att inte väldigt pigga hästar inte... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 248
Senast: troxel
·
Hästvård Som jag skrivit tidigare har min häst haft en konstig, diffus hälta på ett framben. Kliniken kan inte se vad som är fel så vi ska testa...
Svar
17
· Visningar
2 759
Senast: Gloria95
·
Hästvård Min unghäst har idag röntgats och man har funnit en rotspetsabcess på näst sista tanden i nedre käken. Efter kontakt med...
Svar
3
· Visningar
1 915
Senast: Summerwind
·
Foder & Strö Vill höra era åsikter. Ska jag köpa linfrökaka eller loppfrön att ge min häst med känslig mage? Har gett loppfrön innan men det är jämt...
Svar
9
· Visningar
6 799
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Ni som läst min tidigare tråd vet att jag haft problem med att mina hästar får i sig för lite fosfor. Nu har jag hittat ett mineralfoder...
Svar
6
· Visningar
2 165
Senast: Apollo
·
Foder & Strö Det är så att jag var hos veterinär idag (ej pga det jag tar upphär men hon påpekade) å hon såg en "bulle" på vardera sida av halsen och... 2
Svar
30
· Visningar
3 102
Senast: spaderÄss
·
Foder & Strö Jag blev lite fundersam, när jag var med en kompis i ett stall där denne har sin häst. Det står även andra hästar där, men det var...
Svar
17
· Visningar
2 755
Senast: Luff
·
Hästvård Hittar bara gamla trådar om detta så jag gör en ny och hoppas att det hänt något på den fronten :) Min fråga är alltså om någon vet vad... 2
Svar
26
· Visningar
3 379
Senast: _Linn_
·
Hästvård Hej på er!! Jag har en äldre fullblods valack. Ibland, efter lite mer krävande pass får han gallor i bak kotorna. Jag har fått...
Svar
2
· Visningar
685
Senast: Toxid
·
Hästvård Ni som har erfarenhet av stängsel/att stängsla med aluminiumtråd, kan ni inte berätta om era erfarenheter? Jag har bara vana av elrep...
Svar
8
· Visningar
4 801
Senast: mizzmaria
·
Hästvård Foderhästen kom in från hagen häromdagen med en märklig svullnad på vänster bak. Den sitter bara på framsidan av skenbenet, mitt mellan...
Svar
1
· Visningar
551
Senast: Aliche
·
Foder & Strö Kan man ha havre i blöt tillsammans med lucern? Jag brukar göra färdiga hinkar med kvällens kraftfoder på förhand som stallägaren...
Svar
5
· Visningar
848
Foder & Strö Jag hade tänkt köpa någon olja att ge min ponny i fodret. Har hört att det ska vara bra och att pälsen blir finare också. Polly är...
Svar
7
· Visningar
6 192
Hästvård Finns här någon som kan översätta en veterinärtext åt mig? @akleja ? Molempien etujalkojensädeluissa ala etupinnalla kohtalaisen...
Svar
8
· Visningar
1 097
Senast: Harbor
·
Foder & Strö Är det någon som vet om det går att hitta koppartillskott utan tillsats av järn eller mangan? Vi har stort överskott av de senare i...
Svar
7
· Visningar
994
Senast: Masse
·
Hästvård Har någon erfarenhet av greenguard senaste modellen? Åsikter? Min dam vägrar äta med korgen. Någon betesreducerare vill jag ha fram till...
Svar
6
· Visningar
868
Foder & Strö Min nya häst (unghäst som är något låg i hull) vägrar numera äta Krafft (som han åt hos tidigare ägare), betfor (som han gillade innan)...
Svar
9
· Visningar
1 051
Senast: tolksele
·
Hästvård Efter en diskussion har jag förstått att alla inte vaccinerar sina hästar mot hästinfluensa. Hur gör ni? Ni som inte vaccinerar lämnar... 2 3
Svar
51
· Visningar
5 618
Senast: Minstral
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Fodervärd
  • Husky från USA, tips och råd m.m