Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Vet inte vad jag ska ta mig till... gör ett försök att skriva av mig och se om någon av ER har några tankar kring detta.. Har en häst... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
9 588
Senast: em-pirre
·
Hästvård Jag skulle vilja ha en bok eller nått där det står info om de vanligaste sjukdomarna och åkommorna, symtom, behandling, hur man...
Svar
6
· Visningar
768
Senast: lisa412
·
Foder & Strö Sitter och beräknar foderstat och får problem med energi och protein...ökar jag högivan för att få upp protein...då blir energin för hög...
Svar
9
· Visningar
1 746
Hästvård Min ponny åkte till hyresvärd den 13 oktober och har nu fått väldigt ont i ryggen. Reagerar starkt bara man lägger handen på ryggen... 9 10 11
Svar
201
· Visningar
17 935
Senast: Elisha
·
Hästvård Hej Har hittat en häst som jag är intresserad utav, tror jag iaf ;) Men det är en sak som tynger mig.... Hästen ska i maj -2014 gått... 2
Svar
21
· Visningar
2 501
Senast: AnetteT
·
Hästvård Är det för sent att klippa nu? Vad tycker ni? Vi bor I mellansverige.
Svar
7
· Visningar
763
Senast: Rugge
·
Hästvård Bläää mitt shettissto har fått pälsätare i år igen =( Förra året skrev veterinären ut switch men jag vågade aldrig använda det eftersom...
Svar
6
· Visningar
795
Foder & Strö hej, jag har precis tagit över en fd travare som jag ska ta hand om några månader. Hon är inte ordentligt riden på ett tag då ägaren är...
Svar
5
· Visningar
675
Hästvård Hejsan! Jag hyr just nu ett väldigt fint D-ponnysto. Det ända problemet med henne är att hon har sådan förbaskat dålig hovkvalitet... 2
Svar
38
· Visningar
2 510
Senast: Louiisee
·
Hästvård Jag hörde att man kunde lägga en rand med badrumssilikon närmst skon på samma sätt där snösulan sitter, borde vara fräschare för foten... 2
Svar
29
· Visningar
8 052
Senast: mackan
·
Hästvård Hej! I år tänkte jag vara ute i god tid och förebygga min hästs sommareksem så behöver eran experthjälp! Kan väl berätta lite bakgrund... 2
Svar
32
· Visningar
2 379
Senast: caballus
·
Hästvård Vet inte vart denna ska ligga så ligger den helt galet så flytta den gärna :). Jo min unghäst hon älskar sin saltsten vilket gör att... 2
Svar
20
· Visningar
1 379
Senast: Buck
·
Hästvård Min väninna står med ett stort problem just nu. Hon får inte in sin häst :( Hon har försökt att få in hästen sedan klockan 5 idag men... 2 3
Svar
58
· Visningar
11 131
Senast: DarkInNight
·
Foder & Strö Har en travare som behöver gå upp i vikt. Han får just nu 3kg lucern, 1 kg Hippo bas och 4 dl olja. Men upplever att han inte funkar bra... 2 3
Svar
40
· Visningar
3 206
Hästvård Hej! Har ett tvåårigt islandssto som stått hos mig i ca en månad. För 2-3 veckor sedan upptäckte jag en kal fläck på ena...
Svar
11
· Visningar
1 975
Senast: Coolfrees
·
Hästvård Står i valet och kvalet att kapa en del på ena hästens mastodontsvans. Den är tjock, extremt tung, korkskruvar ihop sig, blir skitig och... 2
Svar
23
· Visningar
3 082
Senast: Trott
·
Hästvård Hej! Fick hem min andra ardenner för 2 veckor sedan. Han är totalt ohanterad av någon innan men nu börjar jag få ordning på han! Men...
Svar
13
· Visningar
2 378
Senast: johan1988
·
Foder & Strö Hur regelbundet utfodrar ni era hästar? Utfodrar ni dem exakt samma tidpunkt varje dag? Själv är jag på väg att köpa egen häst, men... 2
Svar
36
· Visningar
2 782
Foder & Strö Hej! Jag fick rådet av kraffts foderrådgivning att sätta ut en krubba med kalk till unghästarna i lösdriften så de får fritillgång. (de...
Svar
17
· Visningar
1 403
Senast: wrangler
·
Hästvård I söndags så fick jag ringa ut en distriktare då jag hittade min ponny stående på tre ben med en svullen has och skrapsår på båda... 2 3
Svar
47
· Visningar
7 408
Senast: Springsteen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Förslag på passande matskål?
  • Annonsera mera hundar 2