Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Vilka för- och nackdelar finns det med att ha sin häst oskodd? Om hästen inte har ont av att gå oskodd och sliter jämnt på alla...
Svar
9
· Visningar
1 155
Senast: fio
·
Foder & Strö Jag tycker han är för smal, men han är lite svår att få att gå upp, så vad har ni för tips på foder som skulle passa, och om ni kan oxå...
Svar
17
· Visningar
1 263
Senast: wennstrom
·
S
Hästvård Så var det konstaterat, pållen har fått fång och jag står helt plötsligt som en lallande fåne och inser att jag inte vet hur jag ska...
Svar
17
· Visningar
1 904
Senast: Sar
·
K
  • Låst
Hästvård Jag har en fråga om veterinärer. Hur hittar man en bra hästveterinär? Jag är nyinflyttad och har inga kontakter här, så jag känner ju...
Svar
4
· Visningar
870
Senast: Krabban
·
B
Hästvård om man har kunskapen om hur mycket pleg man ska ge och hur man ger (dvs gått någon gratis intresasekurs ledd av veterinär) får man då... 2
Svar
26
· Visningar
2 919
R
Hästvård Idag var min åring jätte konstig när jag ledde runt henne från hagen. I vanliga fall kan hon va lite studsig och livlig men hon gick...
Svar
1
· Visningar
626
Senast: Boj
·
T
Hästvård Min lilla pålle har helt plötsligt förändrats när man rider honom. Han har gått från att vara väldigt lätt att få ner i trevlig lång och... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 600
Senast: anhe
·
P
Hästvård Fick en chock. Skall sälja en av hästarna och min veterinär åker bort så tanken var att hon skulle besiktiga hemma hos henne men det...
Svar
18
· Visningar
1 515
Senast: Sirisiri
·
K
Foder & Strö Jag har börjat fundera kring det här med foder. Vad jag kommit fram till är att jag skulle helst vilja ha fri tillgång för hästarna, men...
Svar
5
· Visningar
855
Senast: Krabban
·
I
Hästvård antar att det finns många här som masserar sina hästar både själv och anlitar utbildade massörer. Men tänkte kolla lite med er. Första...
Svar
8
· Visningar
1 021
Senast: Lejonelle
·
I
Foder & Strö Nån här som använder det till sin häst. Hjälper det mot det ni använder det emot ? Och vad kostar det ?
Svar
3
· Visningar
1 111
Senast: Francess
·
Foder & Strö Jag har för några år sedan sett folk som har en bytta i hagen med något som jag har för mig innehöll salt och mineraler? Någon som...
Svar
1
· Visningar
708
Senast: Bubbla
·
I
Hästvård är det nån här som har en bild på vart hästens njurar sitter :confused:
Svar
2
· Visningar
1 617
Hästvård Hästen det handlar om är en shettis på 23 år. Hovslagaren sa att den hade fång, fodervärden ändrade så hästen ej gick i stor gräshage...
Svar
1
· Visningar
2 939
Senast: Miss_Scarlett
·
V
Hästvård Har ett 8 årigt fullblodssto, som går i hagen på dagen & är inne på natten. Frågan är hur ska jag gå till väga med avmaskning?? Hon går...
Svar
2
· Visningar
718
Senast: Mynta2
·
I
Hästvård Min häst har strål röta jag har pratat med två av mina hovslagare och fått en del råd som jag ska pröva! Det va att jag skulle lägga i...
Svar
15
· Visningar
1 680
Senast: Lindaslycka
·
M
Foder & Strö Är det någon som har erfarenhet av att fodra med fibergis super G? Har precis införskaffat det och undrar lite över hur mycket...
Svar
9
· Visningar
1 271
Senast: Kirre
·
Svar
6
· Visningar
1 292
Senast: ika77
·
Hästvård Min ponny är skadad (igen) och veterinären tyckte att jag skulle linda frambenen i hagen på natten (de går på sommarbete). Jag tycker...
Svar
10
· Visningar
1 038
Senast: Tusen
·
B
Hästvård Har nu väntat hela våren på att ponnyn ska fälla men har ännu inte gjort det. Blir mycket svettig efter varje ridtur och inte minst...
Svar
5
· Visningar
814
Senast: Centaur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka