Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Nån som har erfarenheter av SoloComb, eller vad den nu heter, (som finns att köpa i hööks)?. En sak som klipper (?) manen, och gör så...
Svar
3
· Visningar
941
Senast: Coffein_Kactuzzz
·
N
Foder & Strö Har sökt bland andra trådar men inte hittat något svar. Jag har i dag 2 fodertunnor (färgtunnor - oanvända) som jag köpte av ett foder...
Svar
14
· Visningar
2 719
Senast: Gunvor
·
B
Foder & Strö Någon som kan värdena på vetekli? Skulle behöve dem, tacksam för svar. :bump:
Svar
2
· Visningar
846
Senast: BJÖRKIS
·
Foder & Strö Pratat med foderrådgivare fr Krafft, som hävdar att mitt hösilage med 6,6 MJ / kg foder ( ts 62%) kan utlösa korsförlamning. Tog kontakt...
Svar
12
· Visningar
1 878
Senast: Jessica
·
N
Foder & Strö Vad ger ni era shettisar för foder. Jag ger min minsting: Morgon: hö 1/2 kg, havre kross 1 dl, kraft pony 1 dl, 1 morot. lunch: 1/2 kg... 2
Svar
29
· Visningar
3 332
Senast: Jessica
·
M
Hästvård För ca 3,5 veckor sedan så började min häst att hosta. Man kunde höra någon enstaka hostning vid utsläpp i hagen på morgonen. (En...
Svar
10
· Visningar
1 430
Senast: angelaL
·
Foder & Strö Har köpt ett parti fjolårshavre och har gett det fram till jul. Vågar man fortsätta att ge av havren? Är det någon som vet om hästar kan...
Svar
1
· Visningar
711
A
Foder & Strö Kan någon berätta vad vetekli innehåller och tillför hästen? En i mitt stall har köpt en säck och vill att jag ska köpa in mig på den...
Svar
17
· Visningar
1 721
Senast: angelaL
·
Hästvård Det är så tråkigt på denhär årstiden, hästarna har skav typ överallt! Särskilt ynglingen är "hårt drabbad", eftersom hans päls inte har...
Svar
8
· Visningar
835
Senast: Centaur
·
Foder & Strö Nu har jag fått hem gullris som equiterapeuten rekommenderade. Men hur mycket skall man ge. Har ett halvblod som väger runt 500 kg. Är...
Svar
4
· Visningar
1 424
Senast: Centaur
·
A
Hästvård Igårkväll när jag skulle rida för min instruktör upptäckte jag att Alfur var varm i höger bakhov. Han var ngt varm precis ovanför hoven...
Svar
2
· Visningar
712
Senast: alisson
·
Hästvård har en pålle som har en ganska ordentlig hovspricka i sin ena hov. Så nu undrar jag, hur kan man göra för att skynda på hovtillväxten så...
Svar
4
· Visningar
866
Senast: Sweet
·
Hästvård Jag har två lurviga shettisar varav en fäller som bara den och den andra fäller knappt något. Varför tar det tid för den andra att fälla...
Svar
2
· Visningar
690
Hästvård Hej alla! Måste få skriva av mig lite o kanske höra andras tankar o funderingar. JAG GER UPP! I hela mitt 29- åriga liv har pållarna... 2
Svar
22
· Visningar
3 794
Senast: 333
·
N
Foder & Strö Jag vet inte riktigt hur jag ska göra med min tjocka shettis. Mätte med ett viktband (vet ej om det är pålitligt) och enligt det väger... 2 3
Svar
41
· Visningar
3 215
Senast: Dragonfruit_
·
P
Hästvård Finns det någon som kan svara på vad jag ska smörja in min hingsts snopp med? Den ser röd och det ser nästa ut som att han flagnar på...
Svar
5
· Visningar
1 083
Senast: TantEster
·
Foder & Strö \"Hästen -näringsbehov och fodermedel\" Finns inte detta häfte till salu längre? Har den ersatts med "hästens näringsbehov och utfodring" ?
Svar
1
· Visningar
766
Senast: eldione
·
G
Foder & Strö Hej läst om den här berömda häst müslin! Någon som har provat nån sort av den lr? är det bra? kan man kompinera dte med vanlig kraft...
Svar
11
· Visningar
1 110
Senast: Gilan
·
Hästvård Var ute och tömkörde min treåriga shettisdam nu för en stund sedan. Hon spårar inte jämnt, och det är väl ändå ett rätt tydligt tecken...
Svar
2
· Visningar
720
Senast: Jamtland
·
X
Foder & Strö Är det någon här som vet ungefärliga priser på Svenska Foders priser, HippoFoder, Fibergi, DanGrønt och deras övriga produkter? Vore...
Svar
3
· Visningar
959
Senast: XamberX
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejtingtråden del 38
  • Balkong 2025
  • Ögonfärg

Hund, Katt, Andra Djur