Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Eftersom mitt hösilgae är så proteinfattigt (kvot 4.2 resp 3.5 beroende på vall) så behöver jag ge proteintillskott till shettisen. Men...
Svar
4
· Visningar
704
Senast: skogstokiga
·
Hästvård Hej på er kloka hästmänniskor, jag behöver bolla lite funderingar... Jag köpte en ponny förra veckan. Veckan innan blev hon verkad och...
Svar
0
· Visningar
809
Senast: Jeswes78
·
Hästvård Min hästs hovar växer helt ojämnt (ena växer nedåt och den andra framåt/normalt) och jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till...
2
Svar
22
· Visningar
3 211
Senast: tolksele
·
Hästvård Vad anser ni är en lagom strömängd, i centimeter, till en häst i boxen? Nu tänker jag på spån, halmpellets, torv etc. Alltså INTE halm...
Svar
5
· Visningar
1 167
Senast: Bison
·
Foder & Strö Det finns säkert en tråd om detta men jag ställer frågan ändå. Jag ska analysera vårt ensilage, hur gör jag?
Svar
4
· Visningar
588
Senast: Billy
·
Foder & Strö Vill frigöra golvyta och tänkte mig ngt system att hänga upp höpåsarna. Det finns vägg att tillgå så det blir inte i anslutning till...
2
Svar
27
· Visningar
4 725
Senast: Vogue
·
A
Hästvård Min häst har fått konstaterat ehrlichios med värdet 1:320 vilket tydligen är högt...har varit inne här och läst de andra trådarna om...
2
Svar
33
· Visningar
4 530
Senast: Equilina
·
Hästvård Jag har ingen vana av oskodda hästar. Men nu ska jag få hem en shettis som är oskodd och tanken är att han ska förbli det om det funkar...
Svar
7
· Visningar
1 223
Senast: Snowwhite
·
Hästvård Upptäckte igår att min unghingst visar tecken på exem. Hans mankam är lite "räfflad" och han har kliat bort en liten, liten bit av...
2
Svar
33
· Visningar
3 242
Senast: krambanan
·
Hästvård Min 2-åring fick en spark på sommarbetet och därmed en fraktur på griffelbenet bak. Har därefter enligt veterinär stått på box i 5...
Svar
1
· Visningar
3 112
Senast: kardemumma
·
Hästvård Hej igen.. Kom till stallet och upptäckte dessa bulor på hästens vänstra sida och ner under halva magen.. Vad kan det vara?
Svar
16
· Visningar
2 030
Senast: Itzyditzy
·
Hästvård Jag är ny här, och skulle gärna vill ja ha lite råd av er kloka människor. Jag har en åttaårig halvblodsvalack, som jag köpte när han...
Svar
9
· Visningar
1 240
Senast: Novali01
·
Hästvård En av mina hästar kom in häromdagen med ett sår stort som en femkrona på nosryggen. Inte djupt men mer än ett skrapsår och med en flik...
Svar
10
· Visningar
4 590
Senast: Cornelia
·
Hästvård Jag tycker denna salvab är toppen till det mesta såsom hovar sår kli flugor osv. men läste att tjära är ju cancerframkallande gäller det...
Svar
10
· Visningar
1 927
Senast: mackan
·
Hästvård Vad tror ni om den här lilla tanden (sitter en likadan i överkäken och samma på andra sidan munnen.) Är det någonting ni hade tagit bort...
Svar
8
· Visningar
997
Senast: palle
·
Foder & Strö Häromdagen hade jag med mig en gurka till stallet som jag själv gick och smaskade på. När min ponny kände lukten blev han tokig. Han...
Svar
2
· Visningar
5 301
Senast: Bengten
·
Hästvård Mitt 15 åriga islandssto har denna höst satt en mer lockig vinterpäls än vanligt, pälsen är inte längre än vanligt, men har en lite...
Svar
13
· Visningar
5 037
Senast: Korven
·
Hästvård Jag och min älskade ponny har hängt ihop i 15 år, tiden går(!) och ponnyn börjar bli till åren, redan fyllda 30 år, med 15 år som...
Svar
5
· Visningar
1 923
Senast: Kirie
·
Foder & Strö (Med risk att det finns en liknande tråd) - Vad ger ni era hopphästar för kraftfoder + tillskott under säsong?
2
Svar
20
· Visningar
2 348
Hästvård Det är bara att konstatera. Jag har en bäver... Vi har precis flyttat till nytt ställe och hon är inne ett par timmar på dagarna när det...
Svar
6
· Visningar
931
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra blötmat
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp