Bukefalos 28 år!

Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej! Jag köpte min 6 år gamla valack den 12 maj 2014 och han vart skadad för ungefär 4 veckor sedan så kan inte rida han. Han går i en...
2
Svar
20
· Visningar
1 408
Hästvård Har nämnt det i någon tidigare tråd (som handlat om annat eg) men min pålle ska opereras för urinsten. Enligt veterinären är det inte...
Svar
0
· Visningar
905
Senast: godishanna
·
Foder & Strö Jag har läst runt överallt på internet att är de bukiga har de protienbrist. Jaha, okej, min arab är bukig och har alltid varit det i...
Svar
3
· Visningar
1 902
Senast: mily
·
Foder & Strö Eftersom min shettis endast kommer kunna få 4 kg hösilage per dygn så behöver jag ju komplettera upp med halm så han har nått att tugga...
Svar
12
· Visningar
1 958
Senast: Evolution
·
Hästvård Hej! Undrar ifall någon här har varit med om häst som blivit förgiftad av björkstekellarv? Häromdagen när jag tog in hästen från betet...
Svar
1
· Visningar
1 343
Senast: lady_vip
·
Foder & Strö Om jag lägger denna fel så får ni snälla moderatorer gärna flytta tråden. Har precis i dagarna skrivit på kontraktet på vår nya lilla...
Svar
8
· Visningar
1 555
Senast: warg
·
Hästvård Hej min ponny fick ett sår för ca 2 månader sedan. Han har haft bandage sedan dess men bytt det varannan dag. Nu när såret var läkt och...
Svar
4
· Visningar
710
Senast: mackan
·
Hästvård Voi suck. Så fort ett blir bra kommer nästa. Fick samtal i måndags att min häst är halt. Åkte ut och båda senorna i frambenen varma och...
Svar
0
· Visningar
409
Senast: vinkelina
·
Hästvård Hej! Har heft en 2 åring på klinik med en jobbig skada (atärblödning under bogbladet) och har i dagsläget stått på box i 3,5 månad...
Svar
5
· Visningar
3 294
Senast: Corax
·
Hästvård Hej! Jag har haft min hyrhäst i 4 dagar och inte förens nu har jag märkt att han har torra mungipor. Vad kan man använda för salva så...
Svar
3
· Visningar
1 114
Senast: Roheryn
·
Hästvård Mitt sto har blivit drabbad av vad jag är rätt säker på är fotosensibilitet. Jag googlar och försöker hitta inforation om det och själva...
Svar
12
· Visningar
6 709
Senast: Mia_R
·
Foder & Strö ja precis som rubriken.. ger ni era hästar nåt kraftfoder nu på sommaren när dom går på gräs? varför? vad?
2
Svar
20
· Visningar
2 245
Senast: MM
·
Hästvård Jag har en 5 åring som aldrig varit en het häst men lagom framåt och arbetsvillig. Han är stor, 170+ och har vuxit länge och ganska...
Svar
2
· Visningar
1 447
Senast: niikon92
·
Hästvård Min häst fastnade med grimskaftet runt halsen när han stod fastbunden och drog tills han kom loss. Nu så rinner det blod ur ena...
Svar
7
· Visningar
1 358
Senast: aglaonema
·
  • Låst
Hästvård Märke igår att min nuvarande foderhäst att han hade styngflugeägg på bena & tog då bort de värsta med ryktskrapa men undrar det finns...
Svar
1
· Visningar
514
Senast: em-pirre
·
Hästvård Ponnyn ska byta stall om ett par veckor. I dagsläget står han på halm vilket funkar kanonbra. Stallägaren till nya stallet vill dock...
2
Svar
38
· Visningar
3 782
Senast: mackan
·
Foder & Strö Ja, som det står i rubriken, finns det något ni alltid tycker ska finnas med i foderstaten oberoende på häst? Som tex B-vitamin eller...
2
Svar
22
· Visningar
2 360
Senast: nullo-modo
·
Foder & Strö Ni som kan.... Den nya hästen har endast fått musli och grovfoder. Han är 6 år och skall börjas träna "hårt". Vad bör jag kompletera...
Svar
19
· Visningar
1 443
Hästvård Hej, jag har en 15-årig ponny som visat några symptom på cushing, vi har ännu inte gjort ett test men det ska göras inom kort. Och vi...
Svar
12
· Visningar
2 027
Senast: Korven
·
  • Låst
Foder & Strö (JAG LÄGGER UT TRÅDEN HÄR OCKSÅ DÅ JAG ÄR TACKSAM FÖR TIPS!) Hej, jag har en 15-årig ponny som visat några symptom på cushing, vi har...
Svar
2
· Visningar
707
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp