Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag har nästan bestämt mig för att nu är det dags att ta bort min älskade, älskade häst. Hon har haft ett liv fyllt med otur och diverse...
Svar
12
· Visningar
5 161
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård Hur många tabletter Tavergyl kan man ge en ponny som reagerar kraftigt mot björkpollen, och hur många gånger per dag? Det är en D-ponny...
Svar
2
· Visningar
893
Senast: clovergirl
·
Hästvård Min häst har haft uppvisning i hagen med ett par rejäla bocksprång och kaninskutt och det resulterade i att han muskler i ländryggen nu...
Svar
2
· Visningar
603
Senast: clovergirl
·
Hästvård Mitt sto, född 1 Juli 2012 har gått tillsammans med ett sto och hingstföl fram till 24 Mars i år. Hingstungen var då nästan (9 mån 3...
Svar
14
· Visningar
1 943
Senast: Gimlan
·
Foder & Strö Försöker få min 3åring att äta lusernpellets men han bara totalvägrar.. Försöker gotta ut det med betfor, müsli, havre. Men nä. Då...
Svar
15
· Visningar
3 099
Senast: hermulen
·
Foder & Strö Hur mycket behöver man generellt tillföra/dag? Vad får hästen i sig det genom? Har gett 50 g linfröolja länge vilket motsvarar 30 g...
Svar
2
· Visningar
592
Hästvård Hej, skriver åt en kompis och det är hennes häst som är sjuk. Jag hoppas verkligen att det är någon som har någon idé om vad det kan...
Svar
10
· Visningar
2 777
Foder & Strö Jag har en vall som ger bra skörd men proteinvärdena är låga och sockret högt. Vad bör man gödsla med då? Jag har inga planer på att...
Svar
12
· Visningar
3 624
Senast: Rolle
·
Foder & Strö Finns det fler än Protect E-selen och Super E? Dessutom behöver jag lite räknehjälp så att jag kan jämföra, eftersom innehållet i...
Svar
1
· Visningar
1 055
Senast: sona
·
Hästvård Ja vad gör man? Min ponny har i flera år gått med munkorg på i hagen sommartid. Men nu lyckas hon ta sig ur den. Den ligger kvar i hagen...
Svar
4
· Visningar
739
Foder & Strö Jag är ny med att använda hösilage. Nu har jag fått tag på ett oanalyserat hösilage som skördades i september (andra skörd). Det är ett...
Svar
2
· Visningar
784
Senast: Natasja
·
Hästvård Min nordsvenska tjej på fem år har nyss varit med om ett foderbyte, som tyvärr och ofrivilligt inte hade någon vänjningstid. Jag är...
Svar
1
· Visningar
601
Senast: kolblakkur
·
Hästvård Någon som provat göra en permanentbädd av pappersströ (typ RS papperströ för häst)?
Svar
5
· Visningar
2 164
Senast: doleron
·
Hästvård Hej! Hoppas att jag har lagt tråden rätt. Min häst är väldigt känslig om sina ben ungefär över hovarna på frambenen. Har kollat efter...
Svar
2
· Visningar
676
Hästvård Detta är en djungel för mig, mina hästar har alltid varit så friska. Men nu står jag här med häst som blivit behandlad på klinik. Där...
Svar
5
· Visningar
1 091
Senast: Waco
·
Hästvård Vi skulle vilja stängsla in och börja använda markerna runt vår sommarstuga som hagar till ponnyerna under sommarhalvåret. Det är...
Svar
9
· Visningar
1 656
Senast: Lobelia
·
Hästvård Har en liten shettisherre på 7 år som fick fång i höstas. Gick på lagom kraftigt bete hela sommaren men hamnade på välgödslat bete...
Svar
4
· Visningar
1 059
Hästvård Då min häst har fått några skrapsår på benen tvättade jag dem med hexocilschampo och är noga med att tvätta av allt, rikligt med vatten...
Svar
5
· Visningar
1 787
Senast: purity_666
·
Hästvård I väntan på Vet. som kommer nästa vecka tänkte jag dela med mig av mina funderingar och se om någon varit med om något liknande. Min...
Svar
0
· Visningar
872
Senast: hep
·
Hästvård Hej. Mitt nya varmblod har fått konstiga utslag över hela kroppen. För en vecka sedan var det bara små fläckar! Hennes päls har sett...
Svar
7
· Visningar
15 015
Senast: Ann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka