Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min häst ska opereras under narkos (tid ej bokad än) och även om jag förstår att veterinären kommer berätta allt pre- och postoperativt... 2
Svar
24
· Visningar
4 236
Senast: Apollo 13
·
Hästvård För att inte strålen ska krympa ihop bör den få arbeta har jag hört. Alltså måste man verka ner hoven så strålen får kontakt med marken...
Svar
14
· Visningar
4 123
Senast: axel
·
Foder & Strö Vad vet ni om Grön Pellets som ersätter pelleterad lusern hos Svenska Foder? Ska innehålla 160 gram smältbart...
Svar
10
· Visningar
4 035
Senast: allahemma
·
Hästvård Jag upptäckte i våras att min häst hade en knöl uppe vid struphuvudet , den var som en pingisboll ungefär . Veterinären tittade på den...
Svar
1
· Visningar
1 347
Senast: Milene
·
Foder & Strö Halloj! Kommer förmodligen få hem en ny häst inom kort. Den går idag på runt 12kg hösilage om dagen om jag minns rätt. Även lite havre...
Svar
3
· Visningar
832
Hästvård Jag har ett quartersto på 6 år som ännu inte är inriden pga skada, men ska nu börja sätta igång henne. Jag har dock under över nästan 2...
Svar
6
· Visningar
4 156
Senast: Eliza
·
Hästvård Imorgon kommer veterinär ut för att undersöka min unghäst som har betett sig konstigt ett tag. Seg å trött, ligger ner massor i hagen...
Svar
11
· Visningar
1 305
Senast: SiZo
·
Foder & Strö Är det ngn här som testat dendär Tastie - grejen från H---s. Alltså hästgodiset hästen ska slicka på? Är den värd pengarna? Vilken smak... 2
Svar
20
· Visningar
4 093
Senast: Karolajna
·
Hästvård Hej, jag har hittat en häst jag verkligen vill köpa men tyvärr har den en lös benbit. Då hästen är född i ett annat land än Sverige...
Svar
14
· Visningar
3 535
Senast: rostad
·
Hästvård Eftersom att jag själv numera ser ut som en kokt kräfta så kommer ju funderingen om när det är dags att börja smörja mulen på min häst...
Svar
5
· Visningar
940
Senast: AmyPond
·
Foder & Strö Nya rön visar att protein visst kan vara inblandade vid fång http://www.slu.se/vallfoder själva artikeln...
Svar
2
· Visningar
1 368
Senast: fjordtokan
·
Foder & Strö Hej! Jag har tänkt att bygga lite hinder till mina hästars utedrift och undrar vilka trädsorter kan jag använda??:) Jag har...
Svar
1
· Visningar
1 009
Senast: lady_vip
·
Foder & Strö Jag letar efter ett proteinfoder som passar en gammal häst som haft fång. Jag tänkte även ge samma foder till en vuxen häst i lätt...
Svar
7
· Visningar
3 300
Senast: Linnea_
·
Foder & Strö Någon som provat detta mineralfoder från kvarnbyfoder? Står att det innehåller en del organiska mineraler och jag vill ha så mycket...
Svar
1
· Visningar
1 387
Senast: spaderÄss
·
Hästvård Har ett 9 månader gammalt föl som är under grundvaccinering (hästinfluensa,stelkramp) Hon har fått sin första spruta och om två veckor...
Svar
0
· Visningar
616
Senast: eldkyss
·
Hästvård Upptäckte innan att mitt 2 årige sto såg konstig ut i slidan (vulvan). Vet ej om detta är normalt? Hon kissar och allt som vanligt...
Svar
0
· Visningar
4 121
Senast: denmo
·
Hästvård Vår häst har första gången hos oss haft koliksymptom. Hon låg i hagen i solen, när dottern kom dit. gnäggade. Dottern tyckte det var...
Svar
10
· Visningar
1 902
Senast: Harbor
·
Hästvård Jag har en ny häst som är extra känslig om hovarna enligt förra ägaren. Har haft tapp sko vid mig o då har han svullnat upp fort o... 2
Svar
32
· Visningar
5 661
Senast: mackan
·
Hästvård Mitt arabsto går barfota, det funkar väldigt bra och jag vill helst behålla det så. Men hur gör man sedan när vintern kommer då? Kan man...
Svar
4
· Visningar
1 246
Senast: kryddelydd
·
Hästvård Min stora häst blir genom svett bara av att ut och skritta nu då vi har det så varmt. Så hade velat klippa henne på hals och där... 2
Svar
28
· Visningar
2 462

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka