Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej! Jag skulle gärna vilja höra om era erfarenheter, ni som behållit hingstarna hemma, kastrerat tidigt och låtit dem gå kvar med... 2
Svar
37
· Visningar
6 613
Senast: Ishest
·
Hästvård Jag hittade min häst halt när jag skulle ta in han från hagen. Han är inte svullen eller öm och det är ingen skillnad mellan det friska...
Svar
8
· Visningar
1 247
Senast: Bri
·
Hästvård Hej! Funderar över min gamling. Har det senaste halvåret fått småsignaler om att han kanske ser sämre på höger öga. Han hoppar till...
Svar
0
· Visningar
700
Senast: hanny
·
Hästvård Jag skulle vilja höra lite tankar från de som inte gillar slowfeeding nät, negativa erfarenheter och varför det inte är halleluja bra... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
20 260
Senast: akleja
·
Hästvård Min häst har 40,7 i feber. Har undersökt han har lite gråvitt näsflöde och han ser trött ut. Nån som vet vad detta kan vara för sjukdom?
Svar
3
· Visningar
1 045
Senast: mamman
·
Hästvård Eller vad den nu heter, den där hovresten som sitter i bakkant på kotan. Idag på uteritten lyckades hästen trampa av sig en av dem på...
Svar
0
· Visningar
721
Senast: Bison
·
Hästvård Min nya pålle har känsliga sular. Haft ett gäng hovbölder under åren och jag är såklart rädd att det ska hända igen. Han är väldigt...
Svar
7
· Visningar
1 306
Senast: Bison
·
Hästvård Jag har en häst som har gått med feber i 6 dagar nu. Den var uppe på 39,6 i fredags, nere på 37-38 i helgen och har nu gått upp till...
Svar
1
· Visningar
894
Senast: Glimris
·
Hästvård Hej, jag har precis köpt en ny häst. Självklart besiktades hon, o hon var UA på allt. Grejen är bara att precis på ryggen där baken av...
Svar
7
· Visningar
1 583
Senast: Sirap
·
Foder & Strö på deras produktblad står det 10% smrp/kg är inte det 100 gram smrp/kg? Men när man googlar på fodret så skrivs det på flera sidor att... 2 3
Svar
47
· Visningar
7 081
Senast: allahemma
·
Foder & Strö Hej Buke, luddig rubrik, jag vet. (Till att börja med vill jag säga att stallbyte är i planeringsstadiet men det är precis som i...
Svar
14
· Visningar
3 116
Senast: MonteRose
·
Hästvård Hur får man tag i XXterra? Hästen har fått vad som sannolikt är en ink, ca 2 cm i diameter och nån cm på höjden. Köper man xxterra via... 2
Svar
20
· Visningar
10 124
Senast: Miran
·
Hästvård Tänkte starta en färsk tråd om griffelbensfraktur. Har nämligen en ridhäst här hemma på gården som fått den diagnosen. Detta uppkom av... 2
Svar
34
· Visningar
5 800
Senast: karlsson
·
Hästvård Jag har en 7årig varmblod , tävlad upp till 1m och har haft problem med si-leder men kollas regelbundet. Men nu när vi hoppar så har han...
Svar
18
· Visningar
1 675
Senast: Masse
·
Foder & Strö Som rubriken lyder - finns det något färdigt müslifoder med låg (<10%) stärkelsehalt? Obs rätt kräsen häst.. :meh:
Svar
14
· Visningar
2 833
Foder & Strö HÖ Energi 9,9 MJ/kg TS 63g/kg TS Smb Råprotein Kalcium 1,8g/kg TS Fosfor 2g/kg TS Kalium 13g/kg TS Hon är maxad d-ponny och...
Svar
17
· Visningar
2 059
Senast: Jabbe
·
Foder & Strö Vilket av Hippos foder är bäst till ponny som haft fång? Obs endast intresserad av svar på frågan som ställts till mig men som jag inte...
Svar
7
· Visningar
1 576
·
Foder & Strö Eller tänker jag fel? Ts 70,4 Energi 8,3 MJ /kg foder Smrp 124g/kg foder.(?)
Svar
11
· Visningar
1 006
Senast: svea
·
Foder & Strö Hej, har haft lusern från land och fritid som har funnits bl.a. På Citygross men den finns inte att få tag i just nu. Någon som vet...
Svar
12
· Visningar
1 794
·
Foder & Strö Vad har ni för erfarenheter av att köpa hö i storbal? Jag menar alltså hö och inte ensilerat/plastat och undrar mest över den hygieniska...
Svar
11
· Visningar
4 531

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• GVFÖ 2025
  • Eurovision 2025
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Smitare - hur gör ni?