Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hur snabbt brukar dom kvickna till efteråt så dom kan åka hem i transporten igen? Ska åka och dra ut tänder på pålle imorgon och...
Svar
10
· Visningar
1 240
Senast: bigganl
·
Hästvård Ska försöka göra denna historia kort.. Det hela började i december 2012, min häst på dryga 160cm född 2006. Att han efter 2!veckors...
Svar
17
· Visningar
3 144
Senast: Vogue
·
Hästvård Fick tillbaka provsvar på den nya hästen idag. Till min stora skräck har den 1350 EPG blodmask (odling görs just nu för att bestämma om... 2
Svar
23
· Visningar
4 723
Senast: Madick
·
Hästvård En kotledsinflammation i ett framben har blivit behandlat i tre omgångar på hästen, 19 år, är nu friskförklarad med att efterbeh. med...
Svar
7
· Visningar
1 200
Senast: lundsbo
·
Hästvård Min häst skoddes idag. Travskodd tidigare så nu blev det ridskor. Storlek 00. Är inte det litet till ett varmblod? Det är samma storlek... 2
Svar
25
· Visningar
3 497
Senast: aramis
·
Hästvård Hej, min häst kommer hem i morgon efter att stått på Strömsholm en vecka med förstoppningskolik och enl. Vet så är förstoppningen helt...
Svar
14
· Visningar
3 717
Senast: Grazing
·
Foder & Strö Jag är väldigt sugen på att börja ge detta foder till min tävlingshäst (islandshäst). Främst då Gold Medal för muskeluppbyggnaden och... 2 3
Svar
48
· Visningar
14 387
Senast: ameo
·
Foder & Strö Någon som vet vad det är- sjögräshö???? 2
Svar
20
· Visningar
2 757
Senast: Masse
·
Hästvård Isisen är så klumpig :s jag fattar inte vad hon pysslar med! För en vecka sedan galopperade hon runt i hagen som en galning och for... 2
Svar
27
· Visningar
4 306
Hästvård Lugnande medel i pastaform. Skillnad på dessa? Jag har använt mig av Sedalin på min häst vilket han blir riktigt trött av även av...
Svar
10
· Visningar
8 440
Senast: ameo
·
Foder & Strö Hejsan Höet som jag ger mina hästar har börjat lukta konstigt. I en bal var det synligt mögel men inte i de andra. En del balar...
Svar
14
· Visningar
4 451
Senast: mackan
·
Hästvård En liten fråga. Skulle ni köpa en krubbitare som inte har några problem med magen förutom lite extra gaser? 2
Svar
21
· Visningar
3 854
Senast: nullo-modo
·
Hästvård Undrar varför det inte behövs ta träckprov för avmaskning på hund och katt när det är så noga med detta för häst???Riskerar inte DE...
Svar
13
· Visningar
1 195
Senast: palle
·
Hästvård Jag har ett halvblodssto på snart 20 år som mer eller mindre varit lite kal/tappat färg runt ögonen i ca två år nu (kan ha varit längre...
Svar
5
· Visningar
3 492
Senast: Fleta
·
Foder & Strö Ska under morgondagen börja introducera lusern till min häst, har varit och köpt melassfri lusernpellets men har lite frågor. Kan...
Svar
8
· Visningar
1 307
Senast: bigganl
·
Hästvård För 1,5 vecka sedan red jag min häst i ridhuset och fick en känsla av att hon inte gick helt rent så jag kände efter lite extra men...
Svar
16
· Visningar
1 800
Senast: pulkaskurk
·
Foder & Strö Ja som frågan lyder: Hur mycket hö äter era hästar? Vad väger dem? Vad är TS-halten? Jag har alltid hört att man ska ge minst... 2 3 4
Svar
68
· Visningar
27 862
Senast: Lagren
·
Hästvård Jag har nyligen fått hem en fölunge som är helt ovaccinerad. Hon ska vaccineras nu i veckan mot hästinfluensa och stelkramp. Jag vet...
Svar
3
· Visningar
901
Senast: eldkyss
·
Hästvård Jag har en 5-åring som inte känns helt ren och jag tror att det kommer bakifrån. Trots lång tid som hästägare har jag dock lite...
Svar
4
· Visningar
1 480
Senast: krusmynta
·
Hästvård Fick konstaterat att min 18-åriga häst har 2 tänder som är lite lösa. Det är ingen större fara, jag har kollat honom regelbundet , och...
Svar
4
· Visningar
1 195

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka