Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Det börjar bli drygt svårt att få tag på fosforbalans - så finns det något alternativ? Jag har googlat men det verkar klent med andra... 2
Svar
24
· Visningar
4 496
Senast: lil-sis
·
Foder & Strö Min lille skit på snart 10månader vägrar äta fosforbalans och muskel. Enligt uträknad foderstat skall han ha 3mått fosfor balans och en...
Svar
19
· Visningar
1 419
Senast: Empire
·
Foder & Strö Jag har precis köpt en fölunge (6 mån) som lekkompis till min fölunge (4 mån). Den nya fölunge har varit ifrån sin mamma nattetid sedan... 2
Svar
28
· Visningar
4 620
Senast: Habina
·
Hästvård Jag står i ett stall med en medelhög stallhyra. I våran hyra ingår fri tillgång på hösilage & hästarna får bal i hagen. Men..... I...
Svar
15
· Visningar
5 137
Senast: Hanna_b
·
Foder & Strö Vad tycker ni om att ge detta foder istället för vanlig betfor? Jag ger i dagsläget 1 dl betfor till varje kraftfodergiva men funderar...
Svar
19
· Visningar
5 453
Senast: ameo
·
Hästvård En av mina hästar har nu sista veckan blivit väldigt orolig och stressad, skakar ofta i stallet och står och spanar. Äter dåligt och...
Svar
2
· Visningar
814
Senast: DarkInNight
·
Hästvård Den senaste månaden har jag haft lite problem med min äldre herre. Han blir 21 år i år, holsteiner och tidigare tävlingshäst i dressyr...
Svar
16
· Visningar
3 049
Senast: skogstokiga
·
Hästvård I slutet av oktober förra året så skadade sig min häst i hagen. Hon fick ett L format skärsår mellan hasen och kotan, var sida på "L:et"...
Svar
8
· Visningar
3 841
Senast: höstmåne
·
Foder & Strö Hej! Jag hittar inte mitt svar någonstans när jag googlar :( Så hoppas på att en eller flera vänliga själar här vet hur många MJ man kan...
Svar
3
· Visningar
1 951
Hästvård Hej, min häst har lagt sig till med ett beteendesom jag gärna vill komma tillrätta med. Jag vill gärna höra om någon annan har...
Svar
0
· Visningar
970
Senast: Salikon
·
Hästvård Fler än jag som tycker att pälsfällningen är tidig och intensiv? Eller har mina ädla springare fått löss??:eek: De fäller rejält...
Svar
6
· Visningar
1 607
Senast: Cornelia
·
Foder & Strö Hej Jag undrar om någon vet vad 1dl krafft muskel väger? Jag har googlat och sökt i gamla trådar, men inte hittat svaret...
Svar
3
· Visningar
1 947
Hästvård Hej, Är det någon som vet om man kan köpa detta tillskot någonstans online? Har försökt på Amazon men de skickar tydligen inte till...
Svar
2
· Visningar
1 091
Senast: Iggie
·
Hästvård Jag vet inte om tråden hamnar fel nu, men då får gärna moderator flytta den. Hur gör ni med vaccinationer på era hästar, har ni alla vid... 2
Svar
22
· Visningar
2 934
Foder & Strö Någon som har koll på vikt/volym för Hippos linfrökaka? Min våg ligger i en av typ miljarder flyttlådor.
Svar
2
· Visningar
3 148
Senast: Pancakes
·
Hästvård Efter nästan två månaders vila på grund av inflammationer i hovleder och bakknän, har jag nu fått klartecken att börja skritta igång min...
Svar
19
· Visningar
3 650
Senast: Ottilia
·
Foder & Strö Hej, jag ska skicka analys på höet jag använder men vi har bara två rundbalar i taget som jag då plockat ifrån. Jag läste någonstans...
Svar
4
· Visningar
1 368
Senast: aramis
·
Foder & Strö Hej Vi har placerat en del av vårat plastade hösilage ut med en åkerkant under vintern, som man brukar göra. Men dom senaste 3...
Svar
13
· Visningar
2 007
Senast: lundsbo
·
Hästvård Hur vet man skillnaden om hästen inte uppvisar den klassiska fångställningen och dubbelslående steg? 2
Svar
20
· Visningar
11 332
Senast: Lotus
·
Hästvård Jag undrar om någon har tips på vad som kan göras åt att hästen verkar ha klåda/vara irriterad i örat. Vad kan det bero på, och finns...
Svar
7
· Visningar
2 412
Senast: Bri
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka