Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hejsan! Behöver lite hjälp här, min häst kliar av man och svans nu under sommaren, har eksem täcke på henne. Men skulle gärna vilja...
Svar
5
· Visningar
1 272
Senast: Klubbisen
·
Hästvård I lördags blev min herre sparkad på framknät och jag tittade på det på kvällen (var inte med när det hände, var medryttaren som hade...
Svar
12
· Visningar
10 768
Hästvård Så är snart årets värsta dag här igen och för första gången ska jag droga min häst och dessutom är jag såklart sjuk med feber och hosta... 2
Svar
37
· Visningar
5 001
Senast: Solar
·
Hästvård Häst som sommartid kliar svans och man lite, men inte så pass mkt att det blir avslavt, samt nu vintertid har kliat sönder halva manen...
Svar
5
· Visningar
883
Senast: palle
·
Hästvård Igårkväll vid nattfodringen upptäckte jag att den ena av våra hästar stod och skakade på huvudet när jag kom till hans box, ungefär som...
Svar
8
· Visningar
3 105
Senast: Iglatjarn
·
Foder & Strö Hur är det med ett överskott på CA, är det skadligt såvida alla behov är täckta? Jag har fått ett halvdåligt hö i år och har hästarna på...
Svar
15
· Visningar
1 314
Senast: Noteca
·
Hästvård Någon med erfarenhet av muskelproblem i magmusklerna? E har alltid varit kittlig under magen och spänd vid sadelgjordsspänning...
Svar
5
· Visningar
3 076
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Kan börja med att skriva att jag förstås ska ringa veterinären igen efter helgerna och boka en ny tid. Men frågan är hur jag ska göra...
Svar
11
· Visningar
2 245
Senast: lundsbo
·
Foder & Strö Min häst får inte längre kraftfoder varje dag, det behövs inte. Men nu får jag kladda lite med magnesiumtillskottet, det hade varit så...
Svar
14
· Visningar
1 326
Senast: lady_vip
·
Hästvård Hästarna blev skrämda av blåsten och fyrverkerierna som smäller lite då och då. Jag droppade i räddningsdroppar nu i båda hästarnas...
Svar
12
· Visningar
3 457
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Har analyserat hösilage i småbal. Kostar 3kr/kg hemkört. Börjar känna av i plånboken att hästarna kostar en del, så jag funderar på... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
6 166
Senast: Riley
·
Hästvård Kan man testa sin häst för IR? För-/nackdelar med testet?
Svar
1
· Visningar
2 070
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Slog mig att det här nyåret blir hästarnas första på lösdrift (de har gått ute sen början på januari). Jag har möjlighet att ta in på... 2 3
Svar
41
· Visningar
5 200
Senast: EmmaW
·
Hästvård Vi har en pålle, snart 22 år, alltid varit ganska stor och tung med grov benstomme;) Haft problem till och från med sina ben, haft...
Svar
1
· Visningar
676
Hästvård Min vän har en islandshingst på sex år som måste kastereras. Nu som hingst är han gudasnäll, går ihop med både valackar o hingstar utan...
Svar
8
· Visningar
1 281
Hästvård Min häst har ett sår på manken som inte vill läka, det är ett gammalt trycksår då sadeln förra ägaren hade inte passade. Nu har jag två... 2
Svar
30
· Visningar
4 153
Senast: fruxolisa
·
Hästvård Jag har ett 11-årigt halvblod som dragits med skador de senaste 3-4 åren. Han har kraftig hovbroskförbening på båda frambenen...
Svar
13
· Visningar
3 895
Senast: tara
·
Hästvård Om fel forum - säg till. Sorry för makaber fråga, men veterinären kunde inte ge något bra svar mer än att "det är bästa årstiden för...
Svar
15
· Visningar
5 232
Senast: Digbil
·
Hästvård Är det någon här som har provat tex den TENS apparat som Apoteket eller Clas ohlsson har i sitt sortiment på häst? ERfarenheter?
Svar
3
· Visningar
2 454
Senast: Balahé
·
Foder & Strö Hej jag behöver tips på hur man kan göra om man vill ha slowfeedingnät i boxen till hästen men man vill ha det så gott som riskfritt att...
Svar
6
· Visningar
2 463
Senast: NightRain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka