Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Måste man tillsätta salt i hästens foder om den inte har saltsten i boxen? Hur mycket och vad för salt isf?
Svar
6
· Visningar
1 413
Senast: allahemma
·
P
Hästvård Finns det något företag som kollar värden på hästens träck? Vår ponnys träck är för grön och luktar för surt för att jag ska vara nöjd...
Svar
0
· Visningar
606
Senast: prallan
·
Foder & Strö Är det samma sak?? Har hört vissa som sagt vallfor om lucernpellets?? :confused: tack på förhand
Svar
1
· Visningar
1 239
Senast: ekedal
·
Hästvård Hej, Jag tar hand om ett halvblodssto ett par gånger i veckan som är oskodd. Ibland känner jag puls i vänster fram - oftast knappt...
Svar
5
· Visningar
1 148
Senast: akleja
·
Hästvård I våras konstaterades magsår på min häst. Innan vi hade fått ordning på själva magsåret så gick vi igenom flertal hudåkommor. Mugg ...
Svar
7
· Visningar
1 412
Senast: Soffan74
·
Hästvård Jaha, i förrgår kom hästen in från hagen och var svullen och hade två små sår. Förmodligen spark, på bakbenet. Inte halt, men bara...
Svar
4
· Visningar
2 242
Foder & Strö Har försökt hittat fakta i andra trådar men jag blir lite kring kring av all info. Så hoppas att nån kan säga hur det är när det gäller...
Svar
7
· Visningar
2 576
Senast: poi123
·
Foder & Strö jag har alltid tyckt att det kan väl inte vara så vårt med smala hästar, bara mata lite mer liksom. Tänkte jag som var van vid lättfödda... 2 3
Svar
54
· Visningar
8 383
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Har ett snart 8 månader gammalt ardennerföl som vart hos mig i en vecka nu och på morgonend innan utsläpp så är hon ganska så svettig...
Svar
12
· Visningar
2 241
Senast: sommarvind
·
Foder & Strö Hur mycket kan man egentligen fodra av kraftfoder och lusern till en fölunge som är för smal? Grovfoder fritt givetvis....energi ca 8...
Svar
8
· Visningar
1 366
Senast: CK
·
Foder & Strö Mitt evigt dåliga samvete... Jobbar heltid. Har 1 timme till jobbet enkel resa och känner ingen som kan fodra lunch. Hästarna går för... 2
Svar
32
· Visningar
5 291
Foder & Strö Varför väger så få sin hästs mat?? 5 liter hackad lusern här, 2 dl pellets där? Sedan är ju inte "pellets" alltid samma...innehållet... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 883
Foder & Strö Jag är extremt noga med att fodra med analyserat foder och har alltid förespråkat det. Men nu har det blivit katatsrof här hemma då jag...
Svar
7
· Visningar
1 365
Senast: Masse
·
Hästvård Vi hyr en islandshingst på 5 år hos oss för bete. Nu har han börjat flämta då han svänger (bara i ridningen), kan de vara för att de...
Svar
10
· Visningar
2 196
Senast: Tippie
·
Hästvård Jag tog träckprov på mina två ponnys och fick veta att enbart den 28 år gamla hästen behövde avmaskas. Hon hade bandmask och liten...
Svar
8
· Visningar
5 772
Foder & Strö En höbonde sa att om det är för lite protein i grovfodret så blir bajset ljusare/mer gulbrunt än mörkare/grönare. Tänkte inte mer på det...
Svar
6
· Visningar
1 226
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Min 15åriga häst har jag haft sen 5 år tillbaka. För ca 1 år sen fick jag reda på att han hade pålagringar i båda sin bakknän. Tävlade...
Svar
4
· Visningar
1 270
Senast: Mickizz
·
Hästvård Här i Skåne har ju inte vintern kommit igång ännu, hästarna släpptes på en ny bit mark, där är en del visset gräs men också lite grönt...
Svar
7
· Visningar
1 965
Senast: clubman
·
Foder & Strö Nu undrar jag som rubriken lyder om man kan blötlägga kli? En i mitt stall påstår att man inte ska det, att det skulle vara för att det...
Svar
6
· Visningar
1 153
Senast: Noteca
·
Foder & Strö Hej! Jag söker nytt foder till min 2.5 åriga unghäst. Han är jättehingstig och hoppar på en ibland. Och jag funderar på att hitta ett...
Svar
7
· Visningar
1 082
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka