Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Tjenixen! Skulle behöva höra om ni märkt av något att Liniment Blue drar åt sig flugor, broms eller andra hemska insekter? Skulle...
Svar
11
· Visningar
1 543
Senast: Centaur
·
H
Hästvård Vad är "strasser-metoden" (barfotaverkning)? Har förstått att detta inte är bra, så det är inget jag tänker tillämpa eller så, men jag...
Svar
2
· Visningar
1 137
·
Hästvård Nybliven hästägare till världens underbaraste häst:love:,hon kommer i augusti & nu undrar jag vilken slags utrustning jag borde köpa...
Svar
9
· Visningar
1 221
Senast: Ramona
·
S
Hästvård Jag hittade en svullnad mellan hakan och ganascherna på min häst i går och den är ganska stor och mjuk. Han har inte ont när man känner...
Svar
10
· Visningar
2 575
Senast: shorty
·
S
Hästvård Min häst har fått ta en ett årig lång vila på grund av olika orsaker. Men nu ska han få komma hem! :laugh: Den första september kommer...
Svar
4
· Visningar
761
Hästvård Har en veterinär rädd häst som man inte ens kan fundera över att ge pencillin genom spruta. Man kommer inte i närheten med sprutan i... 2
Svar
33
· Visningar
5 427
Hästvård Har nu fått röntgenplåtarna från klinikbesöket där artros medialt i båda bakknäna upptäcktes. Naturligtvis diskuterade jag och... 2
Svar
30
· Visningar
3 730
Senast: TeamVM
·
N
Hästvård En dag då det hade åskat och regnat en massa hade hästarna varit ute och säkert varit lite oroliga. När jag skulle ta in min ponny så... 2
Svar
29
· Visningar
2 426
  • Låst
Hästvård Jordbruksverket har släpt två vägledningar med anledning av den nya behörighetslagen. Den ena riktar sig till de hovslagare som redan... 11 12 13
Svar
249
· Visningar
17 234
Senast: coari
·
Foder & Strö En lösdrift med fri tillgång kan det räcka för en svårfödd åring? Svårt att säga, föruttsättningen är att det är ett bra grovfoder. Men...
Svar
2
· Visningar
955
Senast: Antiqua
·
P
Foder & Strö Hur mycket betalar ni för ert foder i månaden? Vad har ni för foder och pris??:) Har nu fått tillåtelse till en helt egen häst men...
Svar
12
· Visningar
2 622
Senast: Dialhard
·
Z
Foder & Strö Det är inplastat hö. Men det är korta strån ca 20-30 cm långa och jag har aldrig fodrat med sånt, är det vanligt att ge det till hästar...
Svar
2
· Visningar
898
Hästvård Någon som kan engelska ordet för krösrot? Många frågor :confused:
Svar
8
· Visningar
4 335
Senast: Madick
·
Foder & Strö Dum fråga kanske, men om man köper gurkmeja från örtagård, är det samma som i affären då, dvs malet pulver? Eller får man det i någon...
Svar
7
· Visningar
2 752
A
Hästvård vissa hästar får ju stora "bulor" av bromsar/andra insekter. dessutom brukar dom va kvar ganska länge. är detta normalt? vad kan man...
Svar
3
· Visningar
2 712
Senast: Jamtland
·
G
Foder & Strö Har pillat med foderstaten inför hösten och kommit fram till mineralerna och spårämnena. Gick in på FASS för att kolla priset för selen...
Svar
11
· Visningar
3 285
Senast: Kirre
·
Hästvård Förbereder inför bete nästa sommar... Har en häst som har 4 vita ben och får mugg efter 2 dygn på bete :( Vet och jag tror att det har...
Svar
4
· Visningar
1 126
Senast: skrolls
·
Hästvård Min häst fick fång för några veckor sedan, första gången som jag vet om. Han är 14 år och svenskfödd islandshäst. Han har behandlats med... 2
Svar
21
· Visningar
2 712
Foder & Strö Min häst går nu på bete. Men är ganska slö och lat. Finns det något foder som kan vara bra att ge, för att han ska få mer och "rätt"...
Svar
10
· Visningar
3 002
·
Hästvård Hejsan Jag har sedan ca 1½ år tillbaka gett min häst consequine på inrådan av veterinär. Hon sa väl inte specifikt c. men tyckte jag...
Svar
4
· Visningar
2 146

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka