Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Jag har munkpeppar som jag har haft ett bra tag, över ett år. :D Det har legat i en glasburk med lock hela tiden.De har varit ute i...
Svar
2
· Visningar
1 124
Senast: Centaur
·
Hästvård Kan man ha gummimattan under en torvbädd? Någon som har erfarenhet av detta? Funderar på att pröva. Min häst står i nuläget på matta...
Svar
4
· Visningar
1 350
Senast: bravur68
·
Hästvård Min ena häst går i en stor beteshage. Hon är avmaskad med Ivomec innan betesutsläppet. Hon har nu börjat bli alltför tunn och jag...
Svar
5
· Visningar
946
Senast: Madick
·
Hästvård Om det är fel forum får moderator gärna flytta =) Men jag begriper inte hur jag kan få så kopiöst med bromsar INUTI lösdrifterna...
Svar
2
· Visningar
840
Foder & Strö Hejsan! Jag har reserverat hö av en bonde som tidigare haft bra kvalitet på sitt hö vad gäller damm och hygien, dock oanalyserat. Jag...
Svar
3
· Visningar
1 026
Senast: Exit
·
P
Foder & Strö Funderar på att ge min häst jordärtskocka som krubbskrammel, vad tror ni om det? Den innehåller varken stärkelse eller fruktan som...
Svar
19
· Visningar
3 028
Senast: Ponnytroll
·
J
Hästvård Stoooort problem.. Har min häst som har fång, får ännu inte gå ut. Hon vägrar stå själv. Och enda sällskaps hästen jag får tag i är... 2
Svar
22
· Visningar
1 854
Senast: Hambo
·
P
Hästvård Vad är erlichias? Är det återkommande? :confused: Vill veta allt om denna sjukdom pga att andra hästar har/haft det i området.:(... 2
Svar
21
· Visningar
4 985
Senast: Jate Volim
·
Hästvård Jag undrar lite om denna typ av verkning. Du som låter din häst verkas såhär kan gärna lägga in bilder på hovarna och skriva om varför... 2 3
Svar
42
· Visningar
5 970
J
Hästvård Tjena! Finns det någon som har något dunder-medel för hästar? Jag har provat alla möjliga sprayer,oljor och hemma-gjorda smörjor...
Svar
1
· Visningar
808
Senast: Io
·
Hästvård Finns det verkligen ingenting som hjälper? Mina hästar lider fruktansvärt trots att de är klädda i burkor och sprayade med flugmedel... 2
Svar
27
· Visningar
3 935
Senast: Babe
·
L
Hästvård Om man har en häst som fått eksem av knotten första gången i år. Är det då säkert att det kommer tillbaka nästa år eller kan det vara...
Svar
2
· Visningar
823
Senast: lotta2
·
Hästvård ... När man ska ta bort cystor på ett sto? Och i vilka fall väljer man att ta bort eller låta dem vara kvar? Jag gjorde en tråd för...
Svar
1
· Visningar
681
Senast: bravur68
·
Hästvård Såg i dag på mitt sto att hon hade som en spricka/rand på sidan av hoven,jättekontigt,var som om det hade "spruckigt" lite (alltså inte...
Svar
7
· Visningar
1 296
Senast: Fibusen
·
Hästvård Köpte en häst kastrerad i början av juni kom hem 23 juni och har nu 6 juli fått en enorm svullnad över skap o bak mot fd testiklarna...
Svar
12
· Visningar
1 554
Senast: wrangler
·
G
Foder & Strö Är det högre sockerhalt i ett torkat hö än i hösilage? Funderar över något jag hörde i förbifarten om att en ponny med diabetes och...
Svar
3
· Visningar
1 359
Senast: spaderÄss
·
S
Hästvård Märkte för ca 20 dagar sen att hästen inte kändes humdra i traven och upptäckte för ca 14 dagar sen att hästen var lite hård i muskeln...
Svar
1
· Visningar
1 070
Senast: Trix
·
Hästvård någon som var där? någon som köpte häst där? jag var där idag och det var ganska mycket hästar där.. men tycker INTE det är rätt att man...
Svar
6
· Visningar
2 033
Foder & Strö Undrar om det kan finnas några nackdelar med att eftertorka hösilage? Man sprider alltså ut den öppnade balen för att den på så sätt...
Svar
5
· Visningar
1 550
Hästvård Som rubriken lyder, veterinären och hovslagaren har delade meningar angående min ponny. Enligt hovslagaren ska hästen skjutas. Hästen... 3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 601
Senast: bettysmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka