Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

R
Hästvård Mitt sto har inte varit igång sen i våras och nu har jag börjat sätta igång henne igen, hon har alltid varit lite snubblig, vilket jag...
Svar
8
· Visningar
3 542
Senast: Vita_N_6520
·
Z
Hästvård Det här låter väl lite töntigt men jag drar det ändå pga funderingar. Angående Spågummor eller folk som tror sig känna vad djuren...
Svar
6
· Visningar
1 005
Senast: Zetar
·
Hästvård Min hästmassör insturerade mig sist hon var och kände igenom min häst hur jag skulle göra för att på effektivaste vis stretcha honom...
Svar
6
· Visningar
1 471
Senast: iceland
·
Hästvård Hej! Vet ni vad detta är för nåt? Vi upptäckte en fläck när han blev klippt på halsen, den var ca 3-4 cm i diameter. Såg ut som...
Svar
16
· Visningar
4 638
Senast: calfboy
·
Hästvård Enligt nya forskningar så handlar det inte om tristess utan det handlar faktiskt om att de gör så för att lindra besvären de känner från... 2
Svar
21
· Visningar
2 547
Senast: LIA
·
Hästvård min ponny(welsh-arab) haltar med v.b i nedförsbacke, det märks inte på plan mark,varken i skritt eller trav. i uppförsbacke märks...
Svar
8
· Visningar
3 133
Senast: flashlight
·
N
Hästvård jag ska flytta min häst till ett stall där dem har hö. Där jag står nu får han hösilage. Kan jag bara byta direkt eller måste jag ta med...
Svar
2
· Visningar
672
Senast: nicolee
·
Foder & Strö Hejhej! Jag har en fullblodsvalack som är ganska svårfödd. Nu är han ganska tunn, trots mängder med foder. Finns det något jag kan... 2 3
Svar
58
· Visningar
4 179
Senast: Hoppryttarinnan
·
Hästvård Jag missade hästens botulismvaccination med nästan tre månader. *oups* När jag hade veterinären ute igår så undrade jag ju självklart...
Svar
14
· Visningar
1 424
A
Hästvård Intressant det här med täcken.. Måste man täcka hästen? Varför täcker man sin häst? Jag har många gånger diskuterat det här med... 7 8 9
Svar
173
· Visningar
16 031
Senast: nimbo4ever
·
E
Hästvård Ja, som rubriken säger, är dessa tre begrepp samma sak på olika språk eller är det någon skillnad? På ridskolan där jag jobbar har vi...
Svar
9
· Visningar
7 126
Senast: coari
·
N
Hästvård Ska man ha back on track (benen) innan man rider eller efter?
Svar
2
· Visningar
758
Senast: Miloni
·
Hästvård Vad tycker ni att en bra foderstat till en gammal c-ponny är? Ätit krafft grund + betfor men han hade fång som ung och fångkänningar i...
Svar
10
· Visningar
1 334
Senast: kryddan
·
S
Hästvård Kan det vara en reaktion på vaccinet? Hästarna vaccinerades igår, influensa + stelkramp. Unghästen stod nu på morgonen med fyra...
Svar
1
· Visningar
1 218
Senast: Mitrolle
·
Foder & Strö Hjälp mig att resonera kring hur jag ska fodra mitt tunna fullblod. Det är första gången jag har häst på lösdrift och jag vet inte... 2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 897
Senast: fragansia
·
H
Hästvård Jag hade för bara ett tag sedan veterinären ute och jag ville kolla om dte igen behövdes raspas tänder på min häst, men han sa då bara...
Svar
9
· Visningar
2 592
Senast: Havannis
·
Hästvård Min fröken har börjat "tappa" bakdelen. För 1-2 v sen så var vi ute och red, vi började galoppera och helt plötsligt kändes det som att... 7 8 9
Svar
166
· Visningar
18 043
Senast: Casteloro
·
Hästvård Vad innebär det att hästen har 3 o 4 på bakknäna på röntgen?? Att det inte är ok förstår jag :idea:, men hur pass allvarligt är det?
Svar
5
· Visningar
1 555
Senast: smulan87
·
Foder & Strö Jag bara undrar lite om foderjäst. Kan det vara skadligt att ge under en för lång tidsperiod? Jag vet att det ska ta hyffsat lång tid...
Svar
8
· Visningar
1 420
Senast: KillerQueen
·
A
Hästvård Har en häst med en en otrolig hårväxt. Redan för ca en månad sedan hade han full vinterpäls. Eftersom han är väldigt het blir det stora...
Svar
3
· Visningar
788
Senast: Corax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka