Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Foder & Strö Hej jag skriver ang att vi har lite problem med hö givan här hemma till våran gamma ponny, Våra tre hästar går nu tillsammans och har...
Svar
1
· Visningar
912
Senast: johanssk
·
M
Hästvård Vad är det för symptom för det? Min häst har nämligen sen han skoddes sist haft värme till och från i den hoven. Han är inte halt och...
Svar
8
· Visningar
1 471
Senast: axel
·
M
Foder & Strö Om ni öppnar en hösilagebal som ser jättefin ut men förutom god hölukt även luktar en liten stänk av bakjäst (man ser inga jästfläckar)...
Svar
4
· Visningar
1 121
Senast: Miaa
·
Hästvård Glömde texten:rofl: Varning för lite långt inlägg men nu behöver jag lite kunskap och idéer! Hittade ett torrt ormskinn idag när...
Svar
4
· Visningar
1 532
Senast: Masse
·
Foder & Strö Hej på er allihop. har en "dum" fråga till er som kan det här med grovfoder och värden och grejor. Jag vet inte riktigt hur det...
Svar
4
· Visningar
1 397
Senast: Lina123
·
Foder & Strö Min förra tråd togs tydligen bort så jag provar igen ..:mad: Antar att det var för att jag skrev om foderstater (?), men man får ju...
Svar
5
· Visningar
871
Senast: Lina123
·
Hästvård jag har möjlighet att byta box i stallet och funderar lite. Denna boxen är en av tre i en öppen stor del med högt i tak, alltså mer som...
Svar
3
· Visningar
875
Hästvård Idag när jag kom hem ser jag nämligen två rävar dricka ur hästarnas vatten! :eek: Jag visste att de fanns en rävunge som bodde i en...
Svar
2
· Visningar
977
Hästvård Hej! Innan ni börjar skriva att jag ska ringa veterinär så är det redan gjort och veterinären kommer ut idag :) Skulle bara vilja...
Svar
6
· Visningar
3 435
Senast: DizAngel
·
B
Hästvård För drygt en månad sedan köpte jag ett Fullblodssto från Landskrona. Jag köpte henne osett, och vet besikting var långt bort när jag sa... 2
Svar
35
· Visningar
4 425
Senast: Lillflizen
·
Hästvård Har fått en inackordering som kom i lördags. Tidigare stått enbart på stall och tränats, släpptes nu i gräshage för vila. Naturligtvis... 2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 925
Senast: Lillflizen
·
Hästvård Varning för lite långt inlägg men nu behöver jag lite kunskap och idéer!
Svar
1
· Visningar
702
Senast: _Runaway_
·
Hästvård Min feminina åring har fått en tjurig hovböld, som inte ville ge sig. Efter att fått hoven ganska uppklippt men ändå ingen böld funnen...
Svar
11
· Visningar
3 511
Senast: yooleeah
·
Hästvård För ca 2veckor sen började min häst ära dåligt m ed hö. Har en giva på 12kg. 4-4-4 äter allt ute utom 4kg inne på kvällen. Men lämnar...
Svar
1
· Visningar
579
Senast: skogersson
·
E
Hästvård I vilket häst foder finns det mycket protein i? I vilket är det mycket energi i?:crazy:
Svar
2
· Visningar
850
Senast: alc
·
Hästvård Jag undrar om ni har några tips och ideér på vad man kan göra åt en stressad häst. Ska ta lite bakgrund: Köpte hästen för 2mån sedan... 2
Svar
31
· Visningar
3 085
Senast: Korven
·
Z
Hästvård Hej jag undrar om någon annan har haft samma problem som min gamla arab. Han har fått sår på tungan och det beror inte på ridningen...
Svar
2
· Visningar
2 345
Senast: skuggi
·
Hästvård Jag ser ljuset i tunneln, och nästa månad så ska lillknatten skos och sen får vi sätta igång - halleluja. Fast då kommer ju det... 2 3
Svar
40
· Visningar
4 919
Hästvård Pålle fick nya skor i går. Kom gärna med synpunkter, tips osv! Bakgrund: 10-årigt kallblod, Rids mest i dressyr, men även hoppning och... 2
Svar
36
· Visningar
5 544
Senast: MaRomer
·
Foder & Strö Hej Vad ligger årets priser på hösilage storbal- småbal? Höpriset? Kul att höra. Plasten har väl stigit i pris men skörden borde... 2
Svar
31
· Visningar
5 062
Senast: kirrekorv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka