Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Foder & Strö Har nu en fungerande foderstat till praktiken, får se hur det blir i verkligheten. Men jag tror på den. Och hoppas att det var värt...
Svar
4
· Visningar
796
Senast: Borka2008
·
Foder & Strö Då en häst i stallet sannolikt har drabbats av cushing, har mitt intresse väckts för denna sjukdom (både för hästens skull och för min...
Svar
2
· Visningar
925
Senast: sthu
·
Foder & Strö Hej, min mamma kom hem med Granngårdens havrefria müsli nu istället för den vanliga, Mustang. För att den har blivit så dyr.. :( Vad är...
Svar
6
· Visningar
1 044
Senast: MaRomer
·
Hästvård Min treåring har blivit svullen ungefär som markerat på bilden nedan. Vet inte om det beror på tänder (mjölktandsrester borttagna för...
Svar
13
· Visningar
3 762
Senast: Sjunior202
·
Hästvård Hej! Bara undrar om nån här inne har nån koll på hur snabbt såna kan uppstå?? Känner en häst som vet.besiktigades ua för ca 1...
Svar
1
· Visningar
1 117
Senast: Sushmeister
·
Hästvård Hej! Idag hände det som inte får hända. Ponnyn tappade en framsko när jag red och imorgon ska jag tävla. Har ringt till hovslagare- 5...
Svar
9
· Visningar
1 560
Senast: Vitpeppar
·
Hästvård Min dam står på långvila för att läka ut hovled + ligament. Det betyder att hon i nuläget får strosa omkring i sin hage, men inte mycket...
Svar
5
· Visningar
1 286
Senast: Lona
·
G
Hästvård Hej, jag ska köpa en ponny, och jag har börjat skaffa lite utrustning, nu undrar jag hur långa benlindor man ska ha till en D-ponny. 4...
Svar
4
· Visningar
3 155
Senast: Centaur
·
C
Foder & Strö Har hört att proteinvärdet i hösilaget ska över lag vara lågt i år men när jag fick analysen på det hösilaget jag har köpt så blev jag...
Svar
4
· Visningar
1 420
Senast: Miaa
·
Hästvård Hästen fick små gallor runt om i samband med installning för två veckor sedan. Gissar att den reagerat på omställning i foder och att... 2
Svar
36
· Visningar
4 004
Senast: lillarut
·
Foder & Strö Har provat med betfor och (hel)havre, även andra pellets, i syfte att ge honom vitmaintillskott pga mattheten han fått i pälsen sen han...
Svar
1
· Visningar
1 306
Senast: alexia_sm
·
Foder & Strö Har läst många trådar om olja men inte blivit nå klokare för det,alla säger olika:p Har iaf kommit fram till att ge rapsolja,men då...
Svar
6
· Visningar
1 033
Senast: alexia_sm
·
Hästvård Jag kanske överreagerar men behöver råd! Jag har en unghäst som stor! och just nu växer kraftigt. Han har gått på lösdrift till nu och...
Svar
2
· Visningar
805
Senast: hyperff
·
Hästvård Min häst har något man skulle kunna kalla kronisk mugg, det finns ingen definitiv diagnos och trots utredningar vet inte veterinärerna...
Svar
3
· Visningar
1 046
Senast: lady_vip
·
P
Hästvård Dom senaste veckorna har min älskade kille verkat trött och inte lik sig själv riktigt och för ca 2veckor sen fick han en svullnad på...
Svar
4
· Visningar
1 420
Senast: PamirRodney
·
S
Hästvård Hur pass farligt är det egentligen? Någon som vet? 2
Svar
30
· Visningar
5 102
Senast: salwi
·
T
Foder & Strö Om man vill utfodra halm för lite sysselsättning och bukfylla. Vilken halm är att föredra? Har läst här att någon viss halm inte var så...
Svar
4
· Visningar
998
E
Hästvård Imorse när jag kom ut för att ge hästarna morgonhö såg jag att min minsting hade blod ovanför hoven. Men det var inte där ifrån blodet...
Svar
7
· Visningar
5 692
Senast: Remix
·
P
Hästvård Den gamla fjordingen här hemma behöver ha lite mer hull på kroppen inför vintern, hon är 28 år och bara skrotar i hagen med kompisarna...
Svar
8
· Visningar
992
Senast: Pula
·
Foder & Strö satt och kollade lite på hästfoder idag, har funderat på att byta, för tillfället får hon endast havre. men skulle kännas tryggare med...
Svar
4
· Visningar
1 000
Senast: Elina8
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Smitare - hur gör ni?
  • Vilken ras passar mig?