Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Fick veterinärräkning där jag antog att all medicin ingick, dvs 1 st influensavaccination, 6 påsar pulver typ hippotrim (glömt namnet) ... 2
Svar
23
· Visningar
3 598
Senast: Skogstroll
·
S
Foder & Strö Jag har letat lite på detta forum för att se om jag skulle hitta någon tråd om vilket foder ni tycker är bäst. Men hittar inget så jag...
Svar
5
· Visningar
968
Senast: SaraXX
·
Foder & Strö någon som har erfarenhet av dom två eller någon utav dem? har fått tipset att ge min känsliga häst någon utav dem.
Svar
1
· Visningar
1 458
Senast: Boj
·
Foder & Strö Då jag är ute efter ett lämpligt helfoder till min häst så jämför jag nu innehållsförtäckningar på olika sorter och undrar lite...
Svar
7
· Visningar
1 845
Senast: noble art
·
Hästvård Jag har funderat på en sak sista tiden. Tror ni att hästarna bryr sig om ifall att man borstar, umgås, myser med dem varje dag? Tror... 2
Svar
30
· Visningar
2 373
Senast: angelwings
·
Foder & Strö Mina ena pålle är lite lös i magen sedan övergången till hösilage och det vill inte stabilisera sig. Så jag antar att han behöver lite...
Svar
9
· Visningar
1 295
Senast: aida
·
Hästvård Hovis har konstaterat att min häst har så fjuttiga trakter fram och föreslog att han ska skos med kilar för att kunna balansera hoven... 2
Svar
30
· Visningar
4 479
Senast: Andorra
·
Hästvård Någon som vet några bra vitaminer man kan ge till ens gamla ponny? Han har inte brist på något, utan det är mest förbyggande syfte, dom... 2 3
Svar
43
· Visningar
6 203
S
Hästvård har någon som har använt kopparsulfat som flytande "vatten" upptäckt att hästarna har reagerat? jag börjar tro att det gör ont på dom...
Svar
4
· Visningar
2 085
Senast: sinner
·
A
Foder & Strö Behov:70MJ /420g smrp Får: 91,6 MJ / 534smrp Kvot 5,8 Åsikter om detta? Detta får han isig på 10kg silage med en TS på 62% samt...
Svar
3
· Visningar
808
Senast: Alice2008
·
A
Foder & Strö Vore tacksam för lite hjälp å funderingar.. Här e värdena på ett parti ensilage. ts 32% Mj 3.1/kg foder råprotein 39g/kg foder...
Svar
6
· Visningar
1 619
Hästvård Vi har nu fått det första provsvaren på allergitesten för vår eksemponny. Man kommer testa vidare för mer detaljerade svar. Det vi fått...
Svar
15
· Visningar
1 931
Senast: Lillsillen
·
Hästvård Det är så här att i det stallet jag står i finns det en häst som har problem med andning. Har pratat med ägaren till denna häst (28 år... 2
Svar
30
· Visningar
3 718
Senast: melen
·
Hästvård Det enda jag vet är att tjejen jobbat tidigare som vet assistent och hade problem med lastning av en häst och hade "lugnande" medel kvar... 2
Svar
22
· Visningar
2 656
S
Hästvård Nu skriver jag igen här är det inte sträckningar så är det annat Kom hem från stallet för ca en halvtimma sen, blev en lång kväll i...
Svar
1
· Visningar
819
Hästvård Idag när jag var ute på en sväng så började plötsligt pållen att halta utan att något hände skulle börja trava, vi hade ridit i ca 45...
Svar
9
· Visningar
1 092
Senast: Lillan86
·
J
Hästvård Många säger att de upplever att deras patellahästar blir bättre med B-vitamin. Vad är det i B-vitamin som kan påverka patellan? Är det...
Svar
1
· Visningar
1 158
Senast: SandraM
·
J
Hästvård Behöver man oroa sig om valackens urin är mörkt orange (nästan rödfärgat) ? Upptäckt att det är rött i halmen när jag mockar av...
Svar
17
· Visningar
10 085
Senast: lobell
·
Hästvård Hej! Jag har lite frågor om kvoter som jag hoppas få hjälp med. Är smb.rp/MJ-kvoten 5,4 och Ca/P-kvoten 1.8 okej? Jag vet att Ca/P...
Svar
3
· Visningar
803
L
Hästvård Hej! Vet en häst som när den var 1 gick igenom ett staket och drog upp hela bogen.Låg inne på Slöinge där dom fick sy både i muskler...
Svar
1
· Visningar
823
Senast: Lejonelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka