Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Foder & Strö Nån mer än jag skom har ett helsike att räkna ut en bra foderstat till sin häst? Har fått analys på vårt hösilage och jag har räknat å...
Svar
13
· Visningar
1 433
Senast: kalufs
·
Hästvård Jag har ett c-ponny sto som för tre dagar la sig ner i boxen, då vi trodde hon vilade. men igår igen gjorde hon det två gånger till, med...
Svar
8
· Visningar
1 239
Senast: salwi
·
B
Hästvård Har läst någonstans att det finns en åldersgräns för när man kastrerar en hingst stående, men nu hittar jag inget om det. Hur ligger...
Svar
4
· Visningar
1 579
Senast: TantEster
·
G
Foder & Strö Detta är en uppföljning på min "allergitråd". Jag skulle behöva hitta en lösning till utfodringen och efterlyser tips. Så här är...
Svar
4
· Visningar
845
Senast: Grazila
·
Hästvård En av hästarna har fått väldigt underliga hovsprickor på båda fram, de börjar uppifrån och söker sig nedåt, båda sprickorna är placerade...
Svar
1
· Visningar
846
Senast: kimsan
·
E
Hästvård Hej! För ca 3 veckor sedan så fick jag hem ett 8 årigt varmblodssto som är i tunnaste lagret. Hon är avmaskad och tänderna är kollade...
Svar
8
· Visningar
1 115
Senast: SandraM
·
Hästvård Behöver ett kvickt råd. För nästan ett år sedan plockade hästen ifråga av sig skon och bröt på något konstigt sätt sönder bakredelen på... 3 4 5
Svar
98
· Visningar
15 961
Senast: axel
·
Hästvård Jag har vart och tittat på en häst. Han har ALLT jag söker och är en fantastisk häst. Allt stämmer och är rätt... dock har han en lös...
Svar
4
· Visningar
1 113
Foder & Strö Är det ngn som fodrar med detta foder? Vad tycker ni om det? Jag funderar på att med tiden byta ut Draumurs fibergi mot ngt... 2
Svar
28
· Visningar
4 801
Senast: noble art
·
M
Hästvård Efter timmar på kliniken med springtest, longering böjning knä och hovled, sko av för att kolla hovböld, rönken bedöva hovled...
Svar
16
· Visningar
2 288
Senast: M-Meduza
·
R
Foder & Strö Om ni öppnar en storbal med friskt välskördat hö och hästarna fnyser åt det och vägrar i princip äta av det (dvs äter mkt lite och...
Svar
4
· Visningar
1 572
Senast: racerkorv
·
Foder & Strö pga ett missförstånd har mina hästar fått i sig dubbla givan kraftfoder ikväll dvs 1 kg soja på man dubbla doseringen kiselgur och...
Svar
1
· Visningar
883
Hästvård Vad är det för fel på en häst som har kraftigt förhöjda CK-värden men alla andra värden ligger normalt???
Svar
5
· Visningar
5 638
Senast: orcide
·
R
Hästvård Min olycksfågel till halvfoderhäst har muskelinflammation i ryggen enligt vet, och vi får tömköra och han har fått butta. Hon tyckte...
Svar
4
· Visningar
1 315
Senast: Marita73
·
Hästvård Förra året vid den här tiden fick min häst kolik och stod totalt ca 2 veckor på Ulltuna och Strömsholm. Vet gjorde alla möjliga...
Svar
3
· Visningar
733
R
Hästvård Har för mig att jag har läst en hel del som är negativa till att använda jodopax till sårvård. Vad säger ni som är kritiska?
Svar
11
· Visningar
6 165
Senast: TantEster
·
Foder & Strö Fick precis min analys av vårt hösilage 2:a skörd taget i början på september. Tycker att proteinvärdet är misstänkt högt. Har inte...
Svar
1
· Visningar
967
Foder & Strö Jag har svårt att få upp kvoten mer utan att behöva ta bort hö då energin är ganska hög, men inte proteinet..:crazy:.... Frågan är hur...
Svar
1
· Visningar
816
H
Foder & Strö Ni får ursäkta en nybörjare som just skaffat sin första häst (känner mig manad att skriva så eftersom tonen här på forumet tenderar att...
Svar
18
· Visningar
1 840
Senast: Honeypixie
·
T
Foder & Strö Har setat och läst om lite olika foder och tillverkare, bla mustangs olika fodersorter. doddson & hornell(stavning?) och krafts foder... 2
Svar
20
· Visningar
2 104
Senast: Tequilasun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka