Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Foder & Strö hur mycke kan man ge hästen per kilo?
Svar
3
· Visningar
702
Senast: Manda-Lotta
·
Hästvård Jag tänkte få tänderna kollade på nya hästen och ska ändå ha ut distriktaren i veckan till att åldersbestämma shettisen. Kan de kolla...
Svar
2
· Visningar
774
Senast: Egonson
·
T
Hästvård så.. min pålle har en hovböld. har nu varit halt i traven i två veckor, och den har inte ploppat ut än. hovis var här för fem dar sen...
Svar
11
· Visningar
1 335
Senast: Giganten
·
M
Hästvård Jag är lite fundersam eftersom min häst plötsligt börjat hosta. Antar att det är någon slags förkylning, men man blir ju lite orolig...
Svar
2
· Visningar
836
Senast: melen
·
E
  • Låst
Foder & Strö Frågade efter brunalger igår i foderaffären. Dom visste inte vad det var, men när jag sa att det var till en allergihäst visade hon mej...
Svar
4
· Visningar
4 495
Senast: pidan89
·
N
Foder & Strö Jag har lite funderingar hur jag ska lägga upp min hästs foderstat. Jag har ett femton år gammalt fullbloddssto. Nu efter sommaren och...
Svar
10
· Visningar
1 240
Senast: ameo
·
Hästvård Efter att min häst gick bort för snart en månad sedan så har jag nu börjat se mig om efter en ny. Har hittat en jättetrevlig valack som...
Svar
14
· Visningar
1 886
Hästvård någon som vet vad ett sk. "koben" är och hur det yttrar sej?
Svar
11
· Visningar
3 086
Senast: coari
·
Foder & Strö Hej! Behöver lite råd:) Jag har ett fullblod som går på bete sen första Juni. För ca 3 veckor sedan började han magra av och jag...
Svar
7
· Visningar
1 012
Senast: -moa-
·
Foder & Strö Ja, så här ligger det till. När förstaskörden av hö togs för ett par månader sedan kom grannbonden och frågade om han skulle slå mitt hö...
Svar
10
· Visningar
1 289
Senast: Nixehen
·
Hästvård Mitt 6-åriga sto fick en skada på ytliga böjsenenan i våras - liten skada på utsidan på senan fram. Nu har jag för några veckor sedan...
Svar
1
· Visningar
844
Senast: doleron
·
Hästvård Hej Hej! Nu behöver jag hjälp av kloka hästmänniskor;) Min fjording är svullen under ena framknät, haltar inte, ömmar inte men har varit...
Svar
10
· Visningar
917
Senast: Urris
·
Foder & Strö Någon som har erfarenheter av fodret Build up? Vad för häst ger ni fodret till, och hur mycket? Jag har en travare på 20 1/2 år och han...
Svar
10
· Visningar
1 810
Senast: HelenaHandberg
·
A
Hästvård Är det någon som vet om vargar attackerar hästar som går ute om nätterna? Det finns en varg som är ute på vift här nere hos oss i södra... 5 6 7
Svar
131
· Visningar
8 398
Senast: Draksus
·
Foder & Strö har bara en liten fråga om krafft miner bå är det mineraler eller kraftfoder?
Svar
2
· Visningar
1 023
Foder & Strö Jag har börjat få funderingar kring vitaminpreparat och skulle vilja fråga någon foderexpert om en del saker. Men problemet är ju om... 2 3
Svar
44
· Visningar
4 542
Senast: älgen
·
Hästvård För nu 3 veckor sedan fick ponnyn ett sticksår i benet ända in mot griffelbenet. Såret soppade och hon skulle vara lindad så länge det...
Svar
6
· Visningar
1 630
Senast: Qosack
·
J
Hästvård Vet inte om jag är på rätt kategori men iaf, jag har en angloarab som just nu går skodd runt om & har säkert gjort det hela sitt 15... 2
Svar
20
· Visningar
1 825
Senast: Hairspray
·
Hästvård Min häst har fått "brännskada" på skenbenet. Resultat av bandage och liniment (ren idioti!) Ser fruktansvärt ut då hon är skrovlig på...
Svar
6
· Visningar
1 557
Senast: Mauthoria
·
B
Hästvård Hej Har ett 6 dagar gammalt föl som har gråaktiga ögon sedan födseln. Föds alla föl med gråa ögon som sedan blir brunsvarta?
Svar
1
· Visningar
887
Senast: martha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka