Bukefalos 28 år!

07:orna del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hade gärna velat tävla msvc till våren men jag måste få ihop honom mer och jag vet inte om jag lyckas få ihop min så mycket tills dess:D:cautious::o
Jag ser verkligen fram emot hösten och vintern och verkligen jobba massa med styrka och även bommar en hel del hade jag tänkt.:up:
 
@sommarminne Äh vad fan du har ju ett liv med sambo och katter och grejer vid sidan om. Jag är ju själv och kan lägga all min tid på hästeriet. Dessutom tror jag Divan är lite lättare än din häst :p Storleksmässigt iallafall :D
Nu har jag kollat på din tävling och tycker det ser stabilt ut. Filmen blir ju rätt långt bort så man ser ju inte så mycket men det blir ju lite slätstruket. Mer action! Mer jävlar anamma! Men det tränar du ju på!
 
@Jfrelin De är lite svettigt när jag *peppar peppar* har en häst som hållit sig på benen och ändå inte kommit längre:p:o:D:nailbiting:

Men vad har du för mål själv ?
Att jämföra med andra är ju inte syftet med att ha mål öht tänker jag , alla har ju olika mål utifrån sig själva och vad de vill , att mäta sina mål mot andras är ju inte grejen .

Jag har inga mål med 07 eftersom den inte är min, jag rider i ryck/perioder mer eller mindre frekvent samt den är till salu , annat än att målet givetvis är att bidra /hjälpa till med dess vidareutbildning .

Min 00 hör ju inte till tråden i sak , men där har jag givetvis mål även om jag lagt tävlandet på hyllan och inte känner ngt driv att tävla längre som del av min målsättning . Tränar för tränare en gång/vecka och har disciplinerat upplägg ang ridningen och vad jag vill med den utifrån de målen. Står uppstallad hos tränaren på tävling/träningsanläggning och hade aldrig haft häst för att bara rida utan mål rekreationsmässigt . Jag vill fortsätta utveckla mig själv som dressyrryttare och strävar efter det enligt målen som finns . Min häst är på MSV nivå och det är bara jag som utbildat , kommer inte komma högre än MSV på honom pga ålder och hans förutsättningar men inom den ramen är jag nöjd att som sagt lära mig rida bättre och bättre , vilket jag upplever att jag gör hela tiden för den tränare jag har och utvecklingsplaner/målet jag har att hela tiden lära mig Rida Bättre .

När jag ngngång ska ha ny häst efter vill jag ha en äldre svårklass läromästare att jazza runt på i fråga om att lära mig rida ännu bättre . Vore riktigt roligt att ha en sån efter alla unghästar /hästar som tagit tid att utbilda osv , och skulle passa fint tror jag också utifrån att jag är ngt äldre än de flesta i tråden tror jag, för jag vill ev inte ha häst när jag är 55 + tänker jag , så skulle vara passande med en äldre riktigt duktig några år att njuta av och lära sig mera av ☺️
 
@Jfrelin Tack! Tycker jag får ihop honom bättre på träningen nu men sen på tävling blir han lite lång och liksom stor för mig men jag tror det är en rutingrej. Ska ge mig ut så mycket jag bara kan nu i höst för att få in mer känsla på framridningen.
Har kommit på att skolorna öppnar många dörrar;)
 
@mackan Egentligen är mitt stora mål att bli en bättre ryttare och kunna sniffa på de mesta iallafall på hemmaplan.
Jag vill hitta ett fint samarbete med min häst och ha roligt ihop. Tävlandet är bara ett kvitto på utvecklingen ser jag det som och jag försöker att göra en allt för stor grej av de hela:D
 
@mackan Egentligen är mitt stora mål att bli en bättre ryttare och kunna sniffa på de mesta iallafall på hemmaplan.
Jag vill hitta ett fint samarbete med min häst och ha roligt ihop. Tävlandet är bara ett kvitto på utvecklingen ser jag det som och jag försöker att göra en allt för stor grej av de hela:D

Haha ☺️
 
@sommarminne förut var mitt mål att rida stadiga procent I LA, kanske placera oss ibland, det närmsta vi kom var précis utanför placering så jag får väl vara nöjd just nu I alla fall.
Just nu är målet mer att "överleva" småbarnsåren med eller utan häst. Det här sista året har slitit på mig och mitt hästintresse.

Ikväll tog jag och red ut en runda på Fendi, ponnyn Dingla hade jag med som handhäst. Har inte gjort så med någon av dem förut, de var nog lite förvånade men kommer sova gott inatt. Blev tom galopp på ett stubbfält.
Sen hade jag tom tid över att fixa en boxdörr som knappt gått att stänga det senaste halvåret.
 
Jaha, lite uppdatering från mig som läser och läser era inspirerande inlägg!

Min 07 har varit iväg till beridare för försäljning och jag har haft semester från hästeriet i två månader nu. Ikväll kom hon tillbaka, snygg som attan efter träningscampen. Först var jag lite i panik över att hon inte blev såld, men det har liksom landat nu. Bara att gilla läget - och det som är positivt är att en mer erfaren person har ridit henne och kommit till samma slutsats som jag. Hon är ingen okomplicerad häst. Snarare en liten häst som skulle passa bäst till tävling då hon har mycket nerv och energi och är väldigt positiv till arbete.:) Men hon har inte varit snäll att rida ut på trots träning, och blir nog aldrig den där skogslunkhästen som jag såg framför mig när jag köpte henne.

Det var skönt att få någon annans input på henne. Nu är det bara att gå vidare därifrån. Någon som har bra tips på tränare i mittskåne som kör ut för träning? Jag behöver verkligen ingen avancerad tränare, snarast någon som står ut med mig.:nailbiting:
 
Ja va fan. Går det så går det men Divan kommer säkert vara sjuk 800ggr så vi rider väl MSV C nästa höst också.

Jante tycker jag sällan råder bland gemene man , tycker det är lite av myt att sån råder standardmässigt . Jag tror jante mest är ngt påhittat överdrivet koncept som blivit ngt som tolkas som allsanning hos en del , som osäkert folk nappar på i fråga om att bry sig om vad andra eventuellt tycker .

Du har ju en sund rak profil i allmänhet utan att det handlar om att bekämpa ngn jante . Brukar uppskattas av de flesta ;)
 
Jaha, lite uppdatering från mig som läser och läser era inspirerande inlägg!

Min 07 har varit iväg till beridare för försäljning och jag har haft semester från hästeriet i två månader nu. Ikväll kom hon tillbaka, snygg som attan efter träningscampen. Först var jag lite i panik över att hon inte blev såld, men det har liksom landat nu. Bara att gilla läget - och det som är positivt är att en mer erfaren person har ridit henne och kommit till samma slutsats som jag. Hon är ingen okomplicerad häst. Snarare en liten häst som skulle passa bäst till tävling då hon har mycket nerv och energi och är väldigt positiv till arbete.:) Men hon har inte varit snäll att rida ut på trots träning, och blir nog aldrig den där skogslunkhästen som jag såg framför mig när jag köpte henne.

Det var skönt att få någon annans input på henne. Nu är det bara att gå vidare därifrån. Någon som har bra tips på tränare i mittskåne som kör ut för träning? Jag behöver verkligen ingen avancerad tränare, snarast någon som står ut med mig.:nailbiting:
Var det skönt att vara hästlös ett par månader?

Jag har ju bara två kusar hemma nu och det känns helt underbart, går knappt att beskriva känslan.

Men vad kul att din häst blivit ännu snyggare, kan tänka mig att hon har fått jobba lite ordentligt.
Har tyvärr Inga tips om tränare.
 
@Werze vad kul att det gått bra hos beridaren! Och välkommen tillbaks till tråden

@mackan jag är en väldigt rak person. Det är både gott och ont. Tror det kommer mycket från hästvärlden. Det är mycket raka ordrar från första början och jag tycker man har lärt sig att skilja på personlig och icke personlig kritik något som jag har mycket nytta av i arbetet. Om min tränare säger att jag hänger i höger tygeln så betyder det liksom inte att jag är kass som person utan att jag måste bli bättre. Ibland skapar det lite problem på jobbet :D vi har en extraarbetare som har lite svårt att skilja på det där. När man berättar på instruktörsvis att hon gjort fel och visar hur det ska vara kan hon gå och gråta på toaletten. Sånt har jag extremt svårt för.

Jag har inget att dölja. Ibland rider jag på 49%, tydligen :p, och ibland 69%
 
Mina mål beror så mycket på var jag befinner mig energimässigt. Just nu kan jag inte förstå hur jag någonsin skulle kunna orka träna hårdare än idag och dagens dos räcker ungefär till MsvB... Jag inser också att eftersom varken jag eller C kan mer än så skulle jag behöva lämna bort honom för att han skulle kunna tränas till att kunna och förstå piruetter och serier för att sen lära mig det. Och just nu har jag ingen lust med något sånt för han är alldeles för härlig för att jag skulle dela med mig av honom. Vägrar till och med medryttare... Men visst vore frack-klasser coolt. Min väldigt positiva tränare pratar redan om att han kommer ha lätt för piff och puff när han förstår halvhalter haha

För tre år sen drömde jag om att någon gång starta LA så jag har fått höja ribban lite...
 
@Amanda_F halvhalter eller nyanser a la halvhalter är ju en grund . Varför skulle du behöva lämna bort hästen ? Landa i att du har en fin häst med utvecklingsmöjligheter . Resten kommer ju utifrån det .

Du har väl erf av LA tävlingar i massor på andra hästar ?
 
@Amanda_F halvhalter eller nyanser a la halvhalter är ju en grund . Varför skulle du behöva lämna bort hästen ? Landa i att du har en fin häst med utvecklingsmöjligheter . Resten kommer ju utifrån det .
Någon måste lära den andra tänker jag. För just nu är det ganska mycket "en blind leder en blind" och då tycker jag ändå att jag kan de rörelserna vi övar på.. :angel:

Jag ser framför mig antingen att jag lämnar bort honom eller att jag jobbar några månader på något stall där jag kan lära mig på någon som kan. Ned till var tredje har jag visserligen provat. Med lite varierande resultat :rofl:
 
@Amanda_F varför skulle du inte kunna lära honom det? När ni kan byta bra kommer serier inte vara ett problem. Det är ju en rörelse ni kan då om och om igen.
En piruett är inte heller så jädra svårt. Galoppera sjukt kort och vänd ett helt varv typ :p
Du behöver verkligen höja ditt ryttarsjälvförtroende. Skärp dig :p
OBS! Ska läsas med viss ironi och med tanke på inlägget om rak person :D
 
@Jfrelin Jag är också väldigt rak och direkt. Dessvärre utan takt i bland:o:p. Något som är ett ständigt utvecklingsområde för mig själv. Men eftersom jag fått så många törnar pga mitt eget sätt vågar jag inte längre hävda mig själv i många situationer där jag kanske borde göra det. Hästmässigt blir det lättare när jag har vettiga tävlingsresultat även om jag ändå aldrig känner att det duger.

@Amanda_F Herregud, du har sämre självförtroende än mig när det kommer till rörelser:D. Piruetter tror jag blir det "lättaste" att få till, det handlar egentligen mest av allt om styrka. Tekniken att vända i piruetterna tänker jag att en kommer få träna sig till i arbetspiruetterna. Bytena kommer kanske ta tid att få till, men där tänker jag som Frelinskan-när dom väl bara sitter handlar det om att lära sig räkna i serierna... För min del känns det absolut svåraste att få till registret i traven och en riktig kadens och samling.

@sommarminne Min närmaste mål är att under höstens MsvC-starter kunna rida program utan större missar och lyckas hitta samma flyt i dom programmen som vi under året gjort i LA. Sen känner jag precis som diog att jag längtar efter en härlig träningsvinter! Här ska det bytas galopp och ridas diagonalslutor utav bara f-n:D.

Hursomhelst tycker jag det är skitkul att vi är så många här i tråden som satsar på dressyren!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Jag har följt vc-finalen i dressyr noggrant. Det gav mig en bitter eftersmak. 90 % av ryttarna red som "kapten krok" dvs med...
2
Svar
34
· Visningar
3 101
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 632
Senast: Hazel
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
11 12 13
Svar
256
· Visningar
21 309
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 225
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp