07:orna, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Fiorano Tack!
Jo, hon känns faktiskt fin nu. Mjuk och fin i ryggen dessutom, trots att hon inte är behandlad på jättelänge och bara har backontrack-täcke kortare stunder nån gång då och då. Hon trivs bra med att gå ute så mycket. Är ju inte riktigt lösdrift då de är faktiskt inne på nätterna nu när det är så kallt, men långa dagar ute i hagen.

Hon är ju en riktigt fantastisk häst på så många sätt, och vi trivs mycket bättre ihop nu när jag inte har några krav på oss.

Tänkte ta med Chatsi på träningarna när de drar igång framöver, tills min nya kommit och kommit igång. Pratade precis med säljaren till Suzie, hon har det bra, rids lätt 2 gånger i veckan och går i hagen varje dag.

Det blev en riktig långritt i går, nästan 15 km tillsammans med maken och hans travare. Vi red på en grusväg där snön var fint packad, så och det gick att trava och galoppera nästan hela vägen.

Lägger in en bild från skogen som vi rider igenom innan vi kommer hem. Winter wonderland.... :love:

12565463_565875163564239_1470920823024847677_n.jpg

Jag har ridit ikväll igen! :banana:

Bästa grannen hade skottat sin vändplan (han använder den inte, utan skottar bara för att jag skall kunna rida där :love:) så vi red dit och dressyrade lite. Det går hur bra som helst så länge jag inte har någr stigbyglar, så det får bli lite extra sitsträning framöver. :angel:

Ikväll blev det ett kortare pass mest i skritt och trav, men kände lite på galoppen också. Hon var helt grymt fin i traven, men den är inte lätt att följa med i då. :p

Skulle åkt till träning idag men det var typ lite snö, kom ju tjugo cm i natt..
Snögalopp bygger nog muskler det med och var rätt vackert i skogen faktiskt..
Men så grymt irriterande att inte komma iväg.
Dom är jättedåliga att ploga häromkring. Jag har fem-sex km grusväg innan asfalt även om den inte var ok heller.
Vill inte bo så här längre:cry:..

A, ja..på torsdag kanske jag kan ta mig iväg till hemmatränaren. Surt bara att behöva betala träning och inte komma iväg bara för jag bor så shitty till..( Behövde nog betala halva bara, kan ju förstå det med och min ridtid är i mitten så det blir ett glapp men kan ju inte hjälpa att vädret är som det är. )

@polly_p känner verkligen igen mig. Känns så himla tråkigt att behöva ställa in träningarna men det är ju omöjligt att köra just nu. Vi har också lång oplogad väg och idag fastnade jag nästan på stallplanen. Sista biten på vägen är bara skottad en gång och jag oroar mig över att behöva åka iväg akut till något :down::crazy:

Ha ha ha, jag provade att rida på hackamore idag, det kommer jag inte att göra om ifall jag inte måste... Han gick inte framåt alls, känns ju inte kul att behöva skänkla och smacka hela tiden för att få honom framåt, nej, det var inte alls våran grej, handbromsen var liksom i hela tiden, fast jag knappt höll i honom, enda positiva var väl att han inte krullade ihop sig, det var jag lite orolig för, med tanke på hävstången på hackamoret. Men nä, vi fortsätter nog med vanligt bett.
men jag är lite bekymrad för honom just nu, tycker att han generellt förlorat stinget lite grann, han gör det man ber honom om, men det där lilla extra verkar saknas :(, kanske är det att han blivit vuxen? Tycker att jag erbjuder honom ett varierat liv med uteritter, gymnastikhoppning och enklare dressyr, hagkompis i skogshage (och gräshage på sommaren). Ska prova att ge mera kraftfoder och se om det är där problemet ligger, han går på mestadels hö och bara några nävar kraft. Önskar de kunde prata, livet skulle vara så mycket enklare då.

Det har gått sådär med varannandagsridning. :D Skulle eg inte åkt till stallet alls idag då min bil var på verkstan och kaos i kollektivtrafiken. Men just pga snökaoset hann de fixa min bil på några timmar och då tänkte jag att åker till stallet ändå en sväng. När jag sen kom dit och allt var underbart fluffigt vitt och vägarna perfekt packade kunde jag inte hålla mig så trots icke ridkläder blev det 45 min ut i snövärlden med lite galoppavslut i pudrig paddock. :love: Imorgon blir det lektion och tors rider medryttaren och igår tömkörde jag så blev visst fyra dgr i rad. :p

@Kirre Klart man rider i fluffig snö om man har möjlighet!! :heart:heart
Håller med. Jag klev upp tidigt i morse för att hinna rida ute i snön innan lyxhästen fick massage vid 10 tiden. I morgon ska hon inte gå med ryttare och på torsdag blir de snöridning igen. Torsdag kväll åker jag nämligen till Thailand i 2 veckor och när jag kommer tillbaka kanske snön försvunnit. Att få rida i orörd snö är svårslaget. :love:

Håller med. Jag klev upp tidigt i morse för att hinna rida ute i snön innan lyxhästen fick massage vid 10 tiden. I morgon ska hon inte gå med ryttare och på torsdag blir de snöridning igen. Torsdag kväll åker jag nämligen till Thailand i 2 veckor och när jag kommer tillbaka kanske snön försvunnit. Att få rida i orörd snö är svårslaget. :love:

Ni är så fina @Charlotte1975 ! Hon är fortfarande en av de vackraste hästar jag någonsin sett! :love:

Idag blev det snöpulsning. Förvisso gick snön bara strax ovanför kotan, men hon får ju ett lite annat rörelsemönster. Inte det lättaste för mig att följa med i bomlös sadel och utan stigbyglar. :rofl: Men det var så roligt att vara ute och njuta av dagsljus (jaja, mulet :p) och pudersnö. Ariel var superpigg och ville bara vidare, återigen fick jag övertala henne att vända hemåt, det som aldrig brukar vara något problem annars...

Men åh vad jag längtar till foten är bra så vi kan träna lite tuffare! Känner ju att hon har en helt annan styrka nu (pga gått i kuperad hage sedan oktober) och jag vill kunna rida på ordentligt och verkligen snäppa upp träningen... Hoppas foten är snäll och blir bra snart. :angel:

@Marvin har nu sett filmen och vad fin C ser ut - och säker på sin uppgift och glad ! Trots lång paus men det spelar ingen roll när de kan och gillar sin sak ! Guld att du har henne under tiden och säkert som du skriver också roligt och bra att rida henne utifrån dina tråkiga vurpor på annan häst med skador på dig :( vilken pärla att ha som du har och bara plocka med på träning som funkar bravur ! :)

- när kommer fläckig ?

@mackan Ja, hon är en pärla på så många sätt! :love:

Fläcken hoppas jag kommer nån gång i mitten/slutet av nästa vecka, men fortfarande inte fått ett riktigt besked från transportören. :meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka