@Marvin , knepiga folk..Men oj vad med schabrak

! Jag rensar och slänger och ger bort ibland, tycker jag har hyffsat fast nu börjar det klia i i köptarmen..dock inte läge men, äh, får väl se om jag varit snel och kan få med mig lite födelsedagspengar till GHS..Sugen på en ny hjälm också men blir så förvirrad gällande de nya bestämmelserna.
Känner mig som Gösta Ekman i Jönsson-ligan just nu:
Hon var ju rejält stubbig i morse också så för att mota Olle i grind jagade jag veterinär, var ju i så fall tvungen att fixa medicin idag då jag jobbar kväll imorgon och inte skulle komma åt att hämta ut om jag inte hade haft lust att köra extra. Jagade först min braiga veterinär men hon kunde inte svara då hon var på jobbärende. Fick sedan tag på distriktet och dom tyckte jag skulle fortsätta med pencillin men rekommenderade att byta till Hippotrim istället. Hämtade ut på apoteket, dyrt som satan och jag är redan tokfattig.
Sen ringer braiga vetten upp och då förkastar hon att byta sort då hon menar att det oftare är att hästar svarar dåligt på hippotrim och att man borde fortsatt några dagar med penovet. Suck

.
Väl hemma blev det visitering av pållans ben och hon är mycket bättre och väldigt mycket mindre svullen.
Släppte lös henne i padocken och ser ingenting i höger varv.
Men i vänster däremot är det en liten rörelsestörning.
Vilken jag inte tror har med lymfangiten att göra.
Så nu oroar jag mig att det är något jag inte upptäckt vid ridning och ingen tränare iof heller sagt något om men som blir uppenbart vid hand sas..
Ja, har man inget att oroa sig för så är det ett hett tips att köpa sig en häst.
Dock mycket skönt att lymfangiten ser bättre ut

..