Nu har unghingstarna åkt på bete, så mina ston har flyttad ut på lösdriften. Hur skönt som helst att inte behöva ta in dom i går kväll eller ut i dag morse...

Och att släppa strula med fodring av hingstarna och gå med dom till och från dagbete... Det har varit lite för mycket att göra för mig denna vinter känner jag, kommer nog inte att ta in lika många hästar en annan gång.
Egentligen skulle stona ut på bete nu med, men deras bete måste sprutas innan de får komma ut, då det är massor med stånds där. Så jag får snällt fortsätta med fodring och mockning ett tag till.
I dag spöregnar det, jag borde egentligen rida dressyr på Skrullan, men grannens ridbana blir så tung och geggig i sådant väder, så det blir nog hellre att jag rider ut en sväng. Har redan varit ute med 02-an, nu är jag inne förr att byta om och torka upp lite. Ångrar mig att Skrullan fick vara ledig i går...

Vi hopptävlade i fredags, men det gick inte direkt bra, det var massor med titthinder och jag red lite för passivt så hon stannade tyvärr 3 ggr. Hon brukar annars inte titta särskilt mycket, så det var ganska oväntat. Men hon var relativt lugn och hoppade bra när hon väl hoppade, man får ju försöka se det positiva ändå.