Alltså, min hopptränare skulle dö om han såg en triple brush, och jag kan tänka mig hans min om jag bad honom bygga en spets...
Jag har ju aldrig haft problem med en övertaggad häst innan, och jag visste ju inte att hon tänkte vara helt galen innan vi kom dit. Tidigt i våras körde vi lite själva med tränaren på hemmabanan, för då rejsade hon ju runt och hoppade hinder åt fel håll

men efter det har det ju inte varit några problem. På träningen i Dagstorp var hon superfin och tog halvhalterna som hon skulle.
Det är väl få förunnat att ha möjlighet till privatträning under hela säsongen, och när ska man träna de "riktiga" terränghinderna? Man kan ju inte komma på tävling och hästen har aldrig sett en triple brush eller en riktigt spets innan. Angående halterna så är det nog lite olika skolor.
Idag klippte vi henne. Säljaren sa att hon var snäll att klippa, men när vi startade klippmaskinen höll hon på att rymma ur stallet! Mycket skeptisk, fick bomull i öronen, fortsatt skeptisk och nipprig när vi närmade oss med maskinen. Tills vi la den på halsen och började klippa, då var det som att hon sa, Jaha? Var det bara en sån? Och ställde sig och halvsov.

Sen gick det att klippa överallt utan några problem. Klippte ner till hasorna bak, men inget på frambenen, hon var fortfarande blöt där efter att ha varit ute i regnet. Klippte en bit fram på ansiktet också, och sparade en plätt på ryggen. Som blev mindre och mindre efterhand som jag korrigerade. Kommer nog att bli ännu mindre, för jag är inte nöjd med den ännu.
Sen tänkte jag rida dressyr och ta igenom den där högersidan. Hela veckan har hon sträckt halsen rakt fram och spjärnat, samt tryckt högerbogen mot skänkeln bara man har nuddat högertygeln, det ställde ju till det en hel del i söndags och även igår. Planen var att böja igenom högersidan försiktigt, och sedan göra övningar för att rida upp henne på vänstertygeln. Tji fick jag, för idag var hon så mjuk och fin och ställde och böjde åt båda hållen och bara Oj, så välriden liten häst jag är!
Red övningarna jag tänkt mig ändå, och hoppas att hon inte på lördag lägger sig på högersidan och skriker Got ya!
Kom fram till att sitta ner i trav och galopp var helt ok. Rida lätt var rena döden för mitt ömma ryggslut. Galoppfattningar var inte heller så sköna.