Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du får träna på annat sätt....t ex studera på internet hur man rider vissa hindertyper, fråga andra som hoppat det, gå banor som inte tillhör din egen klass o fråga fråga fråga. Och helt ärligt, att rida en 100-klass bana klarar du lätt utan att träna ihjäl dig. Kom igen när du ska upp i *-igt!För HÄSTEN ja! Men JAG då?
Den mesta träningen är för min skull.
Men tack ändå!![]()
Du måste ju ha nåt handikapp? Du ska ju lyckas nolla i hoppningen o sen försöka rida ikapp mig i terrängen.....Haha, ska ni ha såna dressyrpoäng så är det inte så svårt!
![]()
@Charlotte1975 Då vill vi se film sen på träningen! Är jättenyfiken
I måndags satte vi ett byte åt vart håll utan spark så det tar sig![]()
hahahaaha nu blir alla skauningar hysteriska pau daaajjjjj!@Marvin jag gjorde som @fio , tävlade fälttävlan i 3 år innan jag red min första träning på en terrängbana...Jag tycker dessutom det är aptråkigt att tävla/träna på samma bana flera gånger, det roliga med fälttävlan är ju att utmana sig själv och att hoppa nya hinder som man inte testat innan.
![]()
Att hoppa alla hinder på banan innan tävlingen räknas typ som fusk enligt mig!![]()
![]()
Tränade ni @Novali01? Det gjorde aldrig vi... Jag red upp till ca 1* nivå (det hette ju inte det då i Sverige) på min hopphäst jag hade då utan att ha tränat på ett enda tillrättalagt hinder! Däremot hoppade vi allt som fanns ute i skogen.. Murar, grindar, krondiken, nedfallna träd , staket osv
Ja fundera på det du!Men det är jag som slår mig?
Alltså diskuterar ni inte två helt olika saker nu? Att inte tränat på alla hinder vs @Marvin som faktiskt flyger av och slår sig när det inte går bra? Ska man inte känna sig "färdigtränad" innan man går upp en klass varken häst eller ryttaren (minns inte hur det är i @Marvin s fall) har varit stabila på tidigare?
Jag känner mig iaf inte alls bekväm med det där "okomplicerade" tänket för egen del o uppenbarligen inte min häst heller![]()
@fio Är det du på bilderna?
Man måste nog vara lite mer dum i huvudet för att rida terräng än dressyr. Kan inte fatta att jag själv red hinder i MSV klass, det hette väl det på den gamla goda tiden. Fast jag skulle fortfarande hellre hoppa ett terränghinder på 1m än ett vanligt banhoppningshinder.
Haha Nej det är inte jag! Men visst är det så att man måste vara lite dum i huvudet för att rida terräng... Känns dock som jag blir smartare och smartare på äldre dar![]()