Här fortsätter det storma kring stallflytten och detta har tagit så stora proportioner att jag ärsmått mållös. Min man byggde till det befintliga huset som fanns i hagen så att jag skulle få en större lösdrift och ha två in/utgångar. Det blev klart i slutet av augusti och hästarna hann gå på lösdriften i 1.5 månad innan uppsägningen. Kan tillägga att jag i samband med att stallägaren började gnälla om att "det skulle bli för kallt i stallet" i vinter om mina hästar skulle vara ute på lösdrift så frågade jag henne rakt ut om hon ville att jag skulle flytta. Men neeeeeej då, det var absolut inte så. Det var tre veckor innan uppsägningen.
Hursomhelst frågade jag igår om hon ville att jag skulle låta tillbyggnaden stå kvar och att hon då får betala vad vi lagt ut i tid och material på den eller om vi skulle riva det. Fick som svar att vi då fick riva det. Inga problem alls, det gör vi så gärna. Får en stund senare ett nytt meddelande där hon undrar om det inte var hennes material vi använt till bygget. Och ja, precis som vi kommit överens om har vi använt rat de hade i en lada till stommen. Det räckte dock inte till hela utan vi har fått köpa till material till stommen, och förstås panel mm. Frågade henne då vad hon ville komma fram till, för det är fortfarande vi som byggt det och material är till 80% köpt av oss. Då svarar hon att hon "inte orkar mer" och att hon själv river det och hör av sig när det är klart. Eh, jaha? Så onödigt att hon ska göra sig till martyr bara för att jag inte vill lämna en helt ny tillbyggnad gratis åt henne-som vi lagt några tusenlappar på när hon sagt upp mig.
Hon sa även åt mig att se över att jag städat ordentligt och tagit igen alla mina grejer. För hon hade minsann hittat en HINK jag hade glömt. En HINK. Ve och fasa över mitt slarv.
Alltså förlåt över min bitterhet men jag är så less. Är i obalans som fn. Ska ta tag i mig själv nu och ut och rida i fina höstvädret. Barb har gått väldigt lätt de senaste veckorna vilket iofs inte har varit någon katastrof. Strök mig från sista tävlingen nästa helg och tänkte i stället vara med på en PnJ hemma

.
Barb, alldeles nyvaknad häromdagen. Hon ligger gärna ner i höga gräset. Nya hagen är stor och har inte haft hästar nånsin och är som synes väldigt uppvuxen vall.