@stjarnfrugt I ditt läge hade jag frågat nån av travnissarna i grannstallet om nån kan tänka sig att slå i ett par söm. De brukar vara duktiga på sånt
. Är ju inget som ska göras mer än just få skon att sitta stadigt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har inte så mot att skriva här just nu då jag insjuknat mer. Inte träffat Billy på 1 v.
Men jag är här inne å läser om alla ni andras strapatser![]()
Jag bor i Luleå och jobbar i Boden.@SkorpSmulan Vart bor du? Du får gärna PMa mig om tips
Alla är inte värdelösa nej, och jag hade inga större problem med mina första tre hästar jag ägde boendes här (och på värre ställen dessutom) Men problemet är väl att jag vant mig vid annat och det är frustrerande att det är sån skillnad. Min kunskap numera är även bättre så jag har en annan syn på vad jag tycker är en okej hovslagare, en okej tränare och bra veterinärer. Som sagt så är alla inte värdelösa, men de som är bra är mer lätträknade och av naturliga skäl då även svårare att få tag på än om man har tio att välja på...
Hade jag inte trott att det gick att bo här hade jag inte flyttat hit. Men jag kan nog erkänna att skillnaderna var större än vad jag hade trott. Men som sagt så hoppas jag att det bättrar sig för egentligen vill jag inte bo nån annanstans.
En sak som iaf är oslagbart är ridvägarna och vinterunderlaget. För att inte tala om avsaknaden av lera. Det är gudomligt![]()
@SkorpSmulanAldrig hellre lera säger jag. Halare än is, tappskor, röta i strålfåror och hovar med risk för hålvägg, mugg, oridbart, förstör marken i både hagar och ridstigar... Is är inga större problem när man har 4 brodd i varje tycker jag. Vi har ridvägar som gått att rida på trots isen, får väl se hur det ser ut imorgon efter ett dygns regnande, möjligen halt då men hittills har jag ridit ute i alla gångarter. Jag brukar tänka att kan dom köra med sina tävlingstravare så duger underlaget åt min hobbyridhäst.
Visst är det tråkigt att det är sånt här skitväder, men det är åtminstone genomfruset i backen så det är inte det eviga tinande/påfrysandet och lertjafset. Våra hagar här är inte ens i närheten av jävliga om jag jämför med vinterhagarna jag såg söderöver (de som inte är grusade dränerade dvs). Men jag skulle inte drömma om att ha oskodd häst här och är inte avundsjuk på de som går barfota och halkar runt...
Men som sagt, det ska bli intressant att se hur det känns om ett år. Jag har längtat hem länge, av andra anledningar än hästmässiga. Frågan är hur mkt det väger över och hur mkt inskränkningar jag är beredd att göra i hästeriet. Just nu känns det tufft då jag fortfarande har färskt i minnet vad jag saknar. Jag brukar fundera på hur viktigt det är att ha nära till släkt och familj kontra hur viktigt det är att ha en fritid man tycker är gångbar. Jag har ju bara jobb och häst så det väger tyvärr ganska tungt hur jag tycker fritiden är. Vi får se.