Tack för alla reflektioner ang bantningen

Normalt sett är min inte svår att hålla i form, det är ju bara det att hon nu förfallit under året och det är ju då svårt att komma ikapp. Jag hoppas också att det går ihop sig av sig självt, men är ändå orolig att det inte gör det. Jag vill inte ha en fet häst som sliter extra mkt på kroppen, tur att hon iaf har en liten ryttare
Optimala hade varit att ha som vissa av er andra, ut jättetidigt och in sent. I rehabstallet gick de ut vid 6-8 och in vid 22-24 när vädret tillät och stallägaren skötte allting själv. Då kan man ju reglera fodertillgången i och med att dom inte äter precis hela dygnet, och dessutom kommer dom in och får vila lite ordentligt. Men jag har inte hittat den lösningen någonstans, funkar ju bara för folk som själva bor på gården och sköter ut- och insläpp själva och här bygger hyrstallen på att alla tar stallpass.
Hur löser ni det med fodring under dagarna, när ni har dom ute så länge?
Fö har jag löshoppat idag. Förra gången hade hon ju så jäkla bråttom (hade serien från treårstestet då) så att hon rusade in för snabbt på sista hindret och kom fel. Idag byggde jag två studs o ett enkelhinder, dvs räcke, 3,5 m, räcke, 7,5 m, räcke. Skulle väl ha haft en oxer sist men blev lat eftersom löshoppningsringen inte funkade, plastband inte existerade och man var tvungen att bygga avskärmningen med hinderstöd och bommar....
Gick hur bra som helst, studsen gjorde nytta och stoppade upp lite, hon fick tänka till och ta tag i sista räcket bättre. Hon hoppar fint min dressyrhäst, framförallt är det så skönt med en häst som vet precis vad den ska göra. Inget vändande och krånglande utan hon bjuder in fint själv trots avsaknaden av löshoppningsring, och stannar sedan fint vid godishinken i slutet