@Marvin Vad fina ni är! Om du tycker din hasar skulle du se min

! Vi hasar. Men jobbar på det. Hon kan bli riktigt elektrisk om hon vill, t e x när det går läskiga monster på läktaren. Jag har alltid förundrat mig över hennes mentalitet, lite seg att rida, men nervig!? Får liksom inte ihop det.
Jag måste bara få höra era synpunkter på en sak som hände här på ridanläggningen. Jag red ute på hoppbanan under en period när Prada var väldigt testig, hon hade fått för sig att försöka springa ut från banan när något läskigt dök upp i hennes huvud. Rätt otäckt, tyckte jag. När jag rider där får ridskolan för sig att ta in hästarna, och tar då genvägen genom hoppbanan där jag rider. Prada får ju spel när hon ser hästarna och vill såklart följa med dem, så hon blir okontaktbar och börjar småskutta, hoppa och försöker galoppera efter flocken. Jag blev rädd, såklart, och ifrågasätter (läs skriker

) vad de håller på med. Jag får till svar att, såhär har vi alltid gjort...
Men, är det verkligen OK? Jag tänker att det kunde blivit farligt om jag trillat av min skuttande häst, och då hade vi haft en lös, galen häst bland en flock med hästar varav flera var ledda utav ganska små barn? Min pålla är dessutom ett sto som gärna vänder baken till och sparkar efter andra. Jag var rätt upprörd, och det hela ledde till argumentationer men ingen verkade dela min syn på det hela. Jag kände mig verkligen helt missförstådd och jag var riktigt arg över det hela.
Nu igår tömkörde jag min häst i ridhuset, och enligt reglerna får man inte göra det om man inte har samtycke från de som är där samtidigt. Eftersom ingen noterade min ankomst och inte sa något så tömkörde jag på min sida och ridskolan red på andra halvan. Efter att ridskolan gått, kom vår ordförande ut och sa att det inte var tillåtet öht att tömköra när ridskolan pågick. OK, det köper jag faktiskt. Men varför sa inte ridläraren något, undrade jag. Nä, reglerna finns på dörren till ridhuset och de ska alla känna till som är här tyckte vår stofil till ordförande. Jaha.

Jag kunde inte låta bli att fråga om hans synpunkter på händelsen i höstas (när nu tillfället bjöd sig så spontant), men han förstod inte ens problemet. Hans svar var att han minsann ridit in minst hundra unghästar och att man ska ha kontroll på sin häst när man rider.

Jag gav upp, och lovade att inte tömköra mer när ridskolan pågick. Jag vet att det var fel, men ville liksom inte vända om när jag väl förberett hästen och mig själv, så jag smög väl omkring och hoppades att ingen skulle bry sig.