Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack för all pepp här i trådenJag står fortfarande kvar vid anmälan men veckan får utvisa hur det känns. Idag gick hon iaf hyfsat, hackade till nån gång bak men betydligt mindre än innan. Men jag skippade också att pressa henne sidvärts, för att se om det blev nån skillnad. Där har vi förklaringen till att hon känts bättre innan senaste veckan.
Kommer nu att rida enligt det här upplägget innan tävlingen för att inte riskera nåt i onödan. Idag dressyr - imorgon uteritt - ons dressyr - tors vila - fredag känner jag igenom henne i ridhuset och sen tävling lör- sön.
@sassiball Jo, domaren kommer antagligen avbryta om hästen är halt. Men jag skulle skämmas ihjäl om jag åkte på en tävling med en häst som fick avbryta pga hälta. Eller ens misstänktes vara halt vid en framridning, oavsett det beror på regelrätt hälta eller stelhet/svaghet. Så dåligt omdöme hoppas jag att jag inte har, och jag vill inte ses som en som gör så
@mackan Jag har som sagt inga höga krav på resultat. Det är mest en träning på momentet att åka iväg och tävla. Jag hade inte åkt 15 mil för det men eftersom detta är så nära det kan bli utanför hemmaklubben så kan jag göra det för träningen.
Den här säsongen blir träningen i fokus, att komma tillbaka till ursprunglig nivå kommer antagligen ta hela året. Under tiden kan vi ju iaf lära oss att åka iväg, rida fram i rätt tid och rida program.
Känner mig utanför som inte fått sett filmerna på @stjarnfrugt häst![]()
Divan status då....... Det är inget fel på sadeln, det är inget fel på hästen för hon är precis som @Novali01 sa oriden och istadig. Jädra apa
Jag red i hoppsadeln idag. Bråkade på samma sätt som innan. Stannar och sparkar. Medryttaren hoppar upp. Hästen stannar och backar. Medryttaren är typ 1000 ggr tuffare och snabbare än mig, typiskt hoppryttare, kickar till 2 ggr och sen gick hästen.
Jag hoppar upp efter ett tag. Hästen stannar och backar men nu var jag lite snabbare och tuffare och se på fan. Det funkade.
Vi hade inget spö eller så. Bara bättre timing och hoppsadel.
Är jätteglad men samtidigt så är jag besviken på mig själv pga min passivitet och rädsla när hon beter sig såhär. Tur att @tuaphua var med och peppade också![]()
Fick svaren på blodproven idag, och de tyder på en bakteriell infektion?Fattar bara inte var det skulle komma ifrån? Inte direkt några sår (några gamla skorpor) men flera ben är ju lika svullna. Mysko.
Pigg är hon iaf. Idag hade personalen fått ta in henne tidigare än tänkt för at min häst for runt så att hon inte kunde leda in de andra hästarna förbi hennes hage... Benen betydligt bättre och ingen feber.
Red markarbete på min terrängtränares nyblivna 5-åring, väldigt annorlunda mot min häst. Hon var helt sjukt taggad och fräste runt. På den hästen är det inga problem att sitta ner i traven, hon rör sig stort, men mjukt och släpper ner en på ryggen. Inget studsande, inga spända ljumskar och uppdragna knän, bara att sträcka ner benen och ta lite stöd i stigbygeln.
Jag vill kunna göra det på min häst också!![]()
Det är väldigt nyttigt att rida olika sorters hästar. Mina två är det ju otroligt stor skillnad på också. Halvblodet har en helt annan svikt i gången och även om gången är större så är den ändå lättare att sitta i, lättare att följa med gunget i.
Skönt att benen är bättre på pållen.
Red själv ett pass idag med GP. Inte ens Fioranos "hästen har i alla fall fått motion" kunde få det att kännas ok. Ush, känner mig som en värdelös ryttare som inte alls hittade känslan idag och jag borde inte ridit. Sådana här dagar undrar varför jag har häst egentligen. Känner mig så uppgiven. Har liksom ingen plan för året heller, hade ju tänkt starta unghästen lite pay and ride och sen några lättare klasser men nu känner jag inte för någonting alls. Hittar ju inte ens några pay and ride att åka på.
Tror jag blir lite trött av att nästan jämnt rida i mörker. Underlaget är ok men man blir lite knäpp av att aldrig se något.
Ush o fy va jag gnäller.
Kul att läsa om er andra ändå.