07:ornas tråd nummer 6.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 07:ornas tråd nummer 6.

Jag använder bettplattor till min på ett av hans träns. Tycker att det är bra att änvända på unghästar innan dom är riktigt styrtama eftersom det blir ett större och tydligare tryck. Sen så minskar man ju risken att som i ditt fall bettet åker igenom. Jag hade prövat bettplattor om jag var du om det inte funkar så skulle jag skaffat ett bett med paralellstänger. Lycka till!

Tack!
Enligt uppgift 1,67, har inte mätt själv men tycker hon känns mindre. Dock växer hon fortfarande. :)

Bettplattor skulle jag också vilja ha, men känns lite krångligt när jag inte kan tränsa. :p

Ja, hon såg inte så stor ut:)
Det är bara att öva, vissa är ju lite känsligare än vad andra är vad det gäller tränsningen.

Idag har Plutten fått löshoppa:) Små låga hinder med läskiga saker på som ett illrött täcke, koner under och en gul fodertunna. Han reagerade inte direkt utan hoppade snällt och tyckte det var kul. Tyvärr ingen bild på själva hoppandet men en liten annan blev det:)
31292433.jpg

Vad kul att det äntligen blivit en egen!

Har ju hängt på Buke så himla länge och du är en av de som jag följt även om vi inte pratat så. Tror det var för vi hamnade utomlands samtidigt eller nåt. :) Följt dina ridäventyr i Ungern och så foderhästen när du nu var klar och så nu, en alldeles egen! Fantastiskt roligt. Nu kommer vi ju ses här också då jag också har en 07:a.

Välkommen!

Jag tillhör också de som läst Marvins trådar :) jättekul att det blev en så fin häst!

31304440.jpg

Så här krallig har min lilla 07 blivit av ett härligt sommarbete och ingen ridning alls! Det här var första ridturen sen i april.

Haha, vad häftigt! :D

Tack!

Sassiball: Vilken hals! :love:

Just nu har jag ingen som helst motivation till hästarna, konstigt när jag längtat så länge efter en egen. Har shoppat som en galning på FHS, och är sur över att ett träns i str full är för stort och en grimma i cob är för liten. :mad:
Värmen gör mig helt utslagen, trots att det inte alls är särskilt varmt jämfört med Ungern. Sista veckan med foderhästen nu och sen är semestern slut, hoppas att motivationen ökar då.

vad fiiin!!:love:
här tränar vi på så gott det går i värmen... rider någon gång i veckan och det går faktiskt riktigt bra. eldprovet var förra veckan då vi mötte en brandbil på uttryckning.....pulsen på matte hann stiga något, men min lille klippa rörde inte en fena... :love:
34144_408524507935_669557935_4300218_7009048_n.jpg

Plutten fick ett nytt pannband till sitt träns och jag tycker att det blev riktigt bra:)
31315486.jpg

Lite mörk bild kanske.

Ariel jobbar på som vanligt, det blir upp till tre uppsuttna pass fram till premieringen. Nu fick jag äntligen tag på en hovslagare som kommer och verkar hovarna innan premieringen. :banana:

Känner att det varit roligt och lärorikt att verka själv sedan i mars, men nu får det vara nog. :p Dels vill jag inte ha det ansvaret om något händer, dels är det mycket jobbigare än det ser ut. :o Har fått verka hovarna varje vecka, då de växer så mycket. *puh*

Nu skall jag boka in en ny dressyrlektion också, så jag får lite ny inspiration. Hade först tänkt köpa röda, läckra professional choice-skydd, men egentligen behöver ju inte Ariel skydd, så då kan jag ju lika gärna använda upp pengarna till lektioner istället. :idea:

Jag har ramlat av mig pålle för första gången. Vi var ute på en åker och övade styrningen och han var så duktig att jag tyckte det var dags för vår första galopp. Han fattade direkt:) två språng sen bockade han och jag landade med huvudet före:grin:

Men han stannade några meter bort och såg väldigt förvånad ut, och efteråt var han snällare än han någonsin varit förut:)

Igår fyllde Ariel tre år! :banana: Vi firade med ett nytt täcke, äntligen har jag fått tag på ett kombitäcke. :love:

31321446.jpg

Sedan fotade jag lite exteriörbilder, det här är den bästa. Syns det väldigt väl hur fet hon är? :o

31321451.jpg

Idag kommer hovis och snyggar till fötterna, sedan är det nedräkning till premieringen. Idag är det 9 dagar kvar! :eek:

kl*
Här vilar vi fortf, dock kan jag inte hålla mig borta från mys med han!
idag skulle chipparen komma och chippa han, men hon dök aldrig upp.. Mycket märkligt!

För övrigt växter han och blir snygg, haha är kanon nöjd med han.. Får ta med kameran och fota han lite:)
Häromdagen blev det bad i havet med stoet, mysigt värre.

Oj, vilken rumpa! Vad är det för nåt? Jättefin!

Min Skata fick löshoppa igår, för andra gången nånsin. Hon skuttar lätt och glatt, helt utan tvekan. Kom inte ens av sig när hon råkade krascha hjälphindret, utan fokuserade på den lilla oxern och hoppade jättefint! :love: Min dressyrhäst! :angel:

Idag satt jag upp lite på henne igen, skrittade runt stallet ett varv. Måste komma igång med att hitta sadel, men det har varit för varmt nu, har inte orkat nånting, och ikväll åker vi upp till Blekinge igen och så är vi tillbaka i hästarna u-land. :grin:

Lottapotta är en paint. :)

(Så om man jämför med en del andra inom samma ras så har hon en liten rumpa...men jag tycker den är bra precis som den är. :D )

kl

Tänk att det inte hjälpte att försöka hitta inspiration här, trots att det varit så trevligt. Nu ligger mina hästar ute till försäljning - så kan det gå när man slutligen insett att tiden inte räcker till dem, även hur gulliga de än är.

Hälsning Maja

Vad tråkigt att du inte ska ha kvar dina hästar. Men tror att det är många som tappar sugen ibland. Du kanske hittar tillbaka till hästar längre fram i livet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 992
Senast: Emuliiaa
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
614
Senast: Lavinia
·
Ridning Hej. Har ett fullblods sto som är föredetta galoppör. Tävlades i 3 år i tidig ålder men sen inte riden på ca 8 år. Köpte henne av... 2
Svar
36
· Visningar
3 112
Senast: Badger
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som... 2
Svar
24
· Visningar
1 388
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka