07:ornas tråd nummer 6.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 07:ornas tråd nummer 6.

Här kommer ett par bilder på min lille Cero som jag var och hämtade idag :)

75216_1275332403.jpg

71468_1275332350.jpg

Snygg modell! Ser ut att vara mer långbent än Ariel, men det är så jag vill ha dem! :D

*KL*

Igår red jag Fille med sporrar för första gången!:bump:
Gick över förväntan faktiskt.
Longerade lite först i hagen (eftersom han har vilat i en vecka) och sen hoppade jag upp barbacka.
Var dock en liten miss av mig att sen gå ut i närmase öppna hage (där det går sto med föl + brunstigt sto) så han skulle mest stanna och lukta på bajsarna :angel: men annars skötte han sig bra.
Gjorde några fina öppna några steg i vart varv och sen var vi klara :laugh:

Nu har Elle och Walle kommit hem och är släpta på bete. Busade mkt och verkade glada att få en stor hage med gräs och lekkompisar.

*KL*

I lördags hämtade jag hem min nya häst.

Divine DS
*2007
Don Frederico- Lauries Crusador

Inriden

Vi har hunnit med 2 promenader i skogen och igår verkades hon. Det har gått jättebra och jag är så stolt att hon är så lugn och sköter sig så bra fast hon flyttat hemifrån :D

Idag tänkte jag försöka mig på att longera eller tömköra henne.

082.jpg

079.jpg

Jättefin häst:)

Underbara bilder som vanligt Charlotte!

Min häst har blivit riktigt fet på betet men han trivs och verkar verkligen njuta av sin ledighet. Igår var vi ute och gödde dom ännu lite mer med några morötter:)
31061501.jpg

31061514.jpg

31061518.jpg

31061531.jpg

vilken sötnos!
Här rullar det på som vanligt. Amigo går på bete men rids någon dag i veckan. Uteritterna går superbra och numera vågar vi (Jag) tillockmed gallopera. :love: Det är så härligt att äntligen ha en ridhäst! Bidrar med en bild som numera känns väldigt gammal....:love:

n669557935_1232223_6327.jpg

Kl*
Idag har vi haft premiär på ute-ritt!
Allt gick kanon, det var lite skutt i början men efter ett tag tröttnade han på det..Blev till och med galopp upp över en äng! haha känns kanon..
var ute med han utan någon annan häst, dock var pappa och hundarna med som stöd:)
Nu kommer det bli uteritter istället för i hagen.

För övrigt har jag nu bestämt mig fär att vänja dem att gå på gräs.. kommer sedan släppa dem i den stora betes hagen tilsm med hästarna där..
Sedan kommer jag att motionera dem på ett eller annat vis 1-2 ggr i veckan juni ut.. sedan blir det sommarlov för Atle iallafall.. Nora får jag skritta någon gång i veckan för att minska risken för fång.

Kommer bli en härlig sommar:) är så kanon lycklig över att jag har fått en sådan fin "ridhäst" Som jag ska utveckalas tilsm med under hösten och sedan vidare under måånga år!

För övrigt bär det av till Ullared på fredag!då blir det att shoppa!

*kl*

Här är det ingen action längre på 3-årsfronten. Quadrat släpptes på bete med en unghästflock i söndags och ska nu gå och växta till sig så länge det går. Förra året gick de ute till älgjakten.
Han går med fyra ston så han är mannen i flocken (och dessutom älst, de andra är tvååringar) och bestämmer för det mesta :D

Idag körde jag resten av hästarna på bete. Blir skönt att slippa mocka under sommaren, ha ridhus på gårdsplan och se hästarna gå och njuta på några hektar gräs (med lika många hektar till i en hage som "backup" ifall gräset tar slut). Har även boxar och stall att ställa in dem i när det behövs.

Sådär, då har E.T. varit ute och kollat igen. Ariel är fortfarande rak, E.T. var väldigt nöjd med henne. :banana: Tyckte absolut att jag kunde börja trava lite mer än jag gjort tidigare. :laugh:

Imorgon blir det bara en lugn promenad vid hand, sedan på lördag kommer en bekant för att testa tömkörning och så blir det ridning igen på söndag. :D

det avr härligt:) solen sken trotts klockan var typ 7-halv 8 på kvällen.. och det var totalt vindstilla:)
Idag var vi ute på en tur för oss själva gick KANON:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
8 003
Senast: Emuliiaa
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
614
Senast: Lavinia
·
Ridning Hej. Har ett fullblods sto som är föredetta galoppör. Tävlades i 3 år i tidig ålder men sen inte riden på ca 8 år. Köpte henne av... 2
Svar
36
· Visningar
3 126
Senast: Badger
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som... 2
Svar
24
· Visningar
1 390
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka