09:ornas tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 09:ornas tråd!

Helgens bild. :)

galosnarvar.jpg

Idag satt jag även upp och skrittade jag lite på Galo, i ridhuset. Jag blev avkastad i december så jag har varit lite rädd, men nu är vi på banan igen!:bump:

knapplån

Åh nu vill jag visa bilder på min 09.a. Egen uppfödning.
Han är inte inriden ännu. (sutten på ca 5 ggr)

72.jpg

63.jpg

91.jpg

151.jpg

211.jpg

(Bilderna är copyright)

Tack, han har sett ut sån i kroppen nästintill sen han föddes. Förutom en period då han stod på boxvila, då föll han ur en del, men musklerna har kommit tillbaka nu när han blivit markarbetad :laugh:

Maffig häst, mycket massa. Ganska kompakt får en liten känsla av STOR ponny när man tittar på honom. Ser ut att bli fin att rida :)

Tack :) hihi...ja han är bara en ponny. 145 i mkh. Tanken var att han skulle bli runt 155-158 ;) Får se hur det blir med den saken. Bruna lacktränset är fint, har det svarta också :)

Jag son tyckte det var en stor häst... :laugh:
Kul att du också skickar din på inridning. Själv blir jag väl sist med att få min under ryttare, skickas till inridaren 1 Juni :p

KL Min kommer sakta men säkert att promeneras under ryttare 1 dag i veckan och tömköras/jobbas i lina 2. I mars/april nån gång kommer han att börja jobbas i lina under ryttare. Han blev stående med boxvila i ett par månader så jag vill börja belasta honom lite med vikt men utan så mycket krav än så länge.

Kanske ska presentera mig lite..

Anna heter jag och min lilla kille heter Trinidad (Trisse). Han är en korsning fullblod/Pre. Han är runt 1.60 bak och lite lägre fram. Började växa igen vid 2,5 års åldern och håller på än.., Tror han kommer sluta på runt 1,65 (Hoppas, hoppas, hoppas) jag är inte så stor själv...
Jag tänkte ha honom mest till dressyr men det visar sig mer och mer att han gillar och har en fallenhet för hoppning.. Hemma har jag åxå en svensk ridponny (storhäst) född 07 som jag nyligen gjort samma resa med... Tycker att det är jätte skoj att läsa om vad ni gör och titta på bilderna av era fina hästar!

Han är efter Tobago II, och undan Monrowia (Richard of York)

Har inte hittat så mycket om Tobago II men han står i Sverige. Kan inte mycke t om stam på PRE men han har tydligen , Rio, Pinturero VIII Ibean i släkten... Har ingen aning om det är några man kan känna igen eller inte :crazy:

de va inga som jag kände igen, men ja kan inte jättemycket om pre stammar heller..
Fbl kan ja bättre, R.o.Y avkommor har ja träffat ett par st. Ganska små och känsliga :)

Extra kul att kunna följa varandra när de är samma korsning :)

*kl*
Tömkörningen idag gick allt annat än som planerat....:cool:
En pipig, skrikig, bockandes, stylandes uppblåst hingst på 170 cm men liten människa släpandes längst bak i tömmarna...
Det var bara att ge upp, brände mig som f****n på tömmarna och skogstokig blev jag, så det var bara att ställa in i stallet och så tar vi nya tag en annan dag :idea:
Inte lönt att bli arg på honom eller låta mina ilska pga brända händer gå ut över honom, han var bara super glad för att det va mjukt i backen..

På söndagblir det löshoppning igen så då kan han kanske få av sig lite energi i ridhuset iaf...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka