1 1/2 åring

zilla

Trådstartare
jag har ett bustroll:eek::love:

Hon e så himla busig ..vad göra ....Det verkar som att fy inte hjälper längre....:cry:

förslag mottages :angel:

Sv: 1 1/2 åring

jag har ett bustroll:eek::love:

Hon e så himla busig ..vad göra ....Det verkar som att fy inte hjälper längre....:cry:

förslag mottages :angel:

Ja du... här kommer några tips.
Barnsäkra ytterligare (då menar jag inte skåp osv) och ligg steget före. Pennor är väldigt kul att använda till annat än papper tex :angel:

När vår lilla var runt två så fick vi alltid gå en koll innan vi la oss så att inget låg framme. Salvor, pennor, nagelack (vars kork tydligen inte blivit påskruvad ordentligt), om barnet drar stolar och försöker ta sig upp vid bänken så måste man "rensa" där med. Osv.

Var konsekvent, inte ge efter för de hugger hela handen :D

Och håll ut! Det blir bättre men det kan ta ett tag. Min 5 åring hittar fortfarande på de mest otroliga hyss. Varför inte ta ett limstift och måla på datorn, golv, väggar, sin radio, sängen m.m mitt i natten? Förstår inte, men försöker att ligga ett steg före men ibland så är inte huvudet på skaft :D

Ja det var lite från mej :D

Liknande trådar

Övr. Barn Då är tiden kommen för att önska skola till förskoleklass. I samhället vi bor finns 2 olika skolor med F-3 som man får önska mellan. Vi...
Svar
10
· Visningar
1 007
Senast: Badger
·
Övr. Barn Vi ska till Malmö på innebandy-vm nästa helg. Tre av barnen (5-10 år) kommer inte vilja titta på alla matcher så då behöver vi lite...
Svar
5
· Visningar
497
Senast: Rumpnissen
·
Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men... 2
Svar
31
· Visningar
1 779
Senast: Lejanna
·
Relationer Helt oväntat fick mitt unga vuxna barn diabetes typ 1. Det är inget vi har 'i familjen' så utöver att det kom som en överraskning så...
Svar
5
· Visningar
888
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hiss eller diss - del 6
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Eurovision 2025

Hund, Katt, Andra Djur