1 eller 2 dvärghamstrar?

Sv: 1 eller 2 dvärghamstrar?

Det är snarast att man behöver kolla upp vad för linjer man köper ur då det spelar roll om dom skall gå ihop flockmässigt alternativt ha en riktigt stor bur med flera flyktmöjligheter om någon får för sig att dominera regält. En hamster som vägrar låta sig domineras (bli putsad på magen) och inte kan gömma sig undan kan råka riktigt illa ut.
Det är som med många andra flockdjur att hur dom kommer överens beror på storlek på bur samt hur djuren är mentalt.
Flockmentaliteten är tyvärr inte en prioritet alla gånger i aveln.
 
Sv: 1 eller 2 dvärghamstrar?

Jisses vilken gammal tråd såg jag nu och jag har själv skrivit i den innan också :p
Hur vore det att läsa hela tården innan jag svarade :D
 
Sv: 1 eller 2 dvärghamstrar?

Haha, skulle precis skriva det... denna tråden är väll typ 10 månader gammal. :p
 
Sv: 1 eller 2 dvärghamstrar?

det är klart att du ska ha 2 st dvärjhamstrar. Det går om du köper dem på samma ställe:D
 
Sv: 1 eller 2 dvärghamstrar?

Så Campbells finns inte i affärerna ? Det var en sån jag hade tänkt köpa, men finns dem i affärer eller måste man köpa dem någon annanstans ? VILL VETA!!
 
Sv: 1 eller 2 dvärghamstrar?

Vet du något om Campbells hamstrar ? Hade tänkt köpa en, men finns dem i affärer för en sa att dem inte finns! SVARA!:D;)
 
Sv: 1 eller 2 dvärghamstrar?

Jag har 8 hamstrar just nu. Och två av mina hamstrar är faktiskt själva. Men du ville skaffa en till hamster till din hamster? När din nya hamster har kommit hem till dej, så är de bäst att inte sätta ihop dina två hamstrar direkt. Vänta ett tag så att hamstern först får vänja sig med sin bur. Sen kan du prova sätta ihop hamstrarna. Börjar hamstrarna bitas i varann, kan du ta en penna eller något för att försöka sära på dem. Men skulle de va så att du får syn på att ena hamstern blöder. Så måste du sätta dom i olika burar direkt! Om de blöder fruktansvärt mycket, rengör gärna såret så att de inte kommer in bakterier och blir infekterat t.ex från bajset, kisset och maten.. Även spånet. Sen kan du ju försöka sätta ihop dom ibland då och då. Dom vänjer sig mer vid varann ju mer du sätter ihop dem :)
 
Sv: 1 eller 2 dvärghamstrar?

tråden är från 2005! så om hon skaffade hamstrar så är dom troligen rätt döda nu i vilket fall som helst
 

Liknande trådar

Övr. Djur Hej! Hoppas på att det finns någon hamsterkunnig här inne, försöker läsa på så mycket som möjligt men min kunskap räcker inte till just...
Svar
4
· Visningar
1 264
Övr. Djur Hej alla fina! För några månader sedan tog vi hand om två hamsterbröder som förra ägarens små barn inte ville ha kvar. Nu har deras...
Svar
7
· Visningar
907
Däggdjur Flera gånger, senast nyss, vid tio i ett på natten så är det någon av våra kaniner som skriker. Vi har tre stycken kaniner av...
Svar
11
· Visningar
962
Senast: Efwa
·
Utrustning Vänder mig i första hand till er som bor på egen gård, och inte bara tar hand om hästen i samband med ridning. Jag behöver nya...
Svar
11
· Visningar
138

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp