+ 1 på bröllop

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare pepp
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 220
  • Visningar Visningar 19 576
För att lever man ett upptaget liv får man prioritera och jag prioriterar middagar med vänner till oss båda istället för att dutta in mina väninnor här och där, det har min sambo inget utbyte av.
Då träffar jag dom ”udda” efter jobb osv när jag hinner en sväng och så :)

Mina närmsta vänner = bådas vänner nuförtiden umgås jag med både själv och alla tillsammans.

Mitt jobb är sjukt socialt och hela dagarna går åt till att vara förstående och omhändertagande, efter jobbet vill jag ha lugn och ro med min sambo och då och då är jag sugen på sociala evenemang :)

Innan var jag superparty och umgicks i enorma kretsar, alltid, helstiden, nuförtiden vill jag vara med min lilla familj och planera våra äventyr inför framtiden :)
Okej. Så sorgligt. Men nu vet jag var en av mina vänner fick det ifrån när hon anklagade mig för att svika henne när jag träffade sambon. Vi träffades precis lika mycket ändå men hennes tidigare vänner var mer som dig, sådana som sviker sina vänner när de träffar någon.

Fast vill din partner inte lära känna dina vänner?

Han känner alla mina närmsta vänner (vi umgås ju) men nya vänner från skolan som jag knappt ännu känner och vänner jag knappt träffar längre är väl ingen prio direkt nej? Varför skulle det vara det? :)

Okej. Så sorgligt. Men nu vet jag var en av mina vänner fick det ifrån när hon anklagade mig för att svika henne när jag träffade sambon. Vi träffades precis lika mycket ändå men hennes tidigare vänner var mer som dig, sådana som sviker sina vänner när de träffar någon.

Varför är det sorgligt?
Och vadå svika? Det enda som skiljer är väl att jag inte vill äta middag i stan lika ofta då jag har ett matchema hemma med sambon?

Och nej, vi vill inte ha gäster varje dag under renovering som svar på ”varför kan inte dom komma hem”
Vårt hem är vår borg och där vilar vi, spontanbesök är uppskattat av familj och de närmsta.

Han känner alla mina närmsta vänner (vi umgås ju) men nya vänner från skolan som jag knappt ännu känner och vänner jag knappt träffar längre är väl ingen prio direkt nej? Varför skulle det vara det? :)

För att ni är ett par och typ sitter ihop? ;)
Nej men skämt åsido, det är väl trevligt att lära känna nya människor, särskilt om de är så fina att de är min partners vänner.
Om du knappt träffar dem är det förstås en ickefråga. Nu handlade det ju om de vänner som inte kommer på parmiddag utan blir inklämda någonstans.

För att ni är ett par och typ sitter ihop? ;)
Nej men skämt åsido, det är väl trevligt att lära känna nya människor, särskilt om de är så fina att de är min partners vänner.
Om du knappt träffar dem är det förstås en ickefråga. Nu handlade det ju om de vänner som inte kommer på parmiddag utan blir inklämda någonstans.

Ja och det är dom jag knappt träffar? Resten är parvänner vi har middagar med.

Just nu har jag en vän som är singel, hon har jag dock nyss träffat i skolan.
Och 2 från jobbet som jag har AW med då och då :idea:

Ja och det är dom jag knappt träffar? Resten är parvänner vi har middagar med.

Just nu har jag en vän som är singel, hon har jag dock nyss träffat i skolan.
Och 2 från jobbet som jag har AW med då och då :idea:

Jag tycker bara att det är så konstigt att du hävdar så stenhårt att ni inte kan gå någonstans som annat än ett par, men nu verkar det helt okej? Om du kan gå på AW och lära känna nya vänner - skulle du inte kunna gå på en av de nya vännernas bröllop ensam då?
Jag menar, den människan känner ju inte din sambo ALLS så det är inte jättekonstigt om de skulle hålla lite på budgeten och bjuda bara dig.

Men du beskrev det ju som personer han inte var intresserad av, inte "nyfunna vänner som du knappt känner". Det är ju ganska relevant information när man ska beskriva det där fenomenet.

Jag tycker bara att det är så konstigt att du hävdar så stenhårt att ni inte kan gå någonstans som annat än ett par, men nu verkar det helt okej? Om du kan gå på AW och lära känna nya vänner - skulle du inte kunna gå på en av de nya vännernas bröllop ensam då?
Jag menar, den människan känner ju inte din sambo ALLS så det är inte jättekonstigt om de skulle hålla lite på budgeten och bjuda bara dig.

På våra AW’s lär jag inte känna nya människor, jag umgås med 3-4 år gamla kollegor :idea:

Nepp, det är kotym att bjuda båda. PUNKT

På våra AW’s lär jag inte känna nya människor, jag umgås med 3-4 år gamla kollegor :idea:

Nepp, det är kotym att bjuda båda. PUNKT

Syftningsfel, jag menade inte att du lärde känna nya vänner på AW (fast det borde ju också kunna hända, har ni ingen rotation på personal alls?) utan att du till exempel kan gå ensam på AW och dessutom lära känna nya vänner helt på egen hand i andra situationer.

Så att människor sitter i en annan ekonomisk situation kan du inte ta hänsyn till och därmed dyka upp ändå? Jag ber om ursäkt för uttrycket här, men tycker du inte att det är lite skitnödigt?

Syftningsfel, jag menade inte att du lärde känna nya vänner på AW (fast det borde ju också kunna hända, har ni ingen rotation på personal alls?) utan att du till exempel kan gå ensam på AW och dessutom lära känna nya vänner helt på egen hand i andra situationer.

Så att människor sitter i en annan ekonomisk situation kan du inte ta hänsyn till och därrmed dyka upp ändå? Jag ber om ursäkt för uttrycket här, men tycker du inte att det är lite skitnödigt?

Jesus :banghead:

Jag visste faktiskt inte riktigt vad jag skulle skriva. Jag menade bara att om en vän planerar ett bröllop eller en speciell fest oavsett anledning egentligen, men sitter med en stram budget och bara bjuder de närmaste så skulle du låta bli att gå bara för att partnen inte är bjuden? Av ren princip. För att det inte är etikett?
Jag tycker att det låter som att man inte kan sätta sig in i andra människors situation.
För somliga är ju en kuvertavgift på typ femhundra en Stor utgift.

Så ja. Lite skitnödigt. :)

Nej, inte alls.

Jag har gjort världens effort en gång för att gå på en (inte nära) väns bröllop. Flygbiljetter, hyrbil, hotell. Var verkligen inte värt det och är ingenting jag kommer att göra om.

Vi hade precis flyttat utomlands med en adopterad dotter på 2 år och fick en inbjudan till ett bröllop. Barnfritt. Jag tackade nej. Och det togs inte alls väl emot, tyvärr.

Men så dumt. Just barnfritt (hade vi) och extremt lång resväg tycker jag är saker som gör att man måste räkna med ett väldigt stort tapp.
Ja, jag hade gärna kommit men som nyinflyttad i ett annat land med ett adopterat barn kan man inte "lämna bort" det lilla barnet över en helg, det är absolut inte ett alternativ. Inte ens om vi hade bott kvar i Sverige så hade vi kunnat lösa det eftersom vår relatrion med barnet var så pass färsk.

Ja, jag hade gärna kommit men som nyinflyttad i ett annat land med ett adopterat barn kan man inte "lämna bort" det lilla barnet över en helg, det är absolut inte ett alternativ. Inte ens om vi hade bott kvar i Sverige så hade vi kunnat lösa det eftersom vår relatrion med barnet var så pass färsk.
Men man måste ju vara total idiot för att ta illa upp över en sån grej?

Jag visste faktiskt inte riktigt vad jag skulle skriva. Jag menade bara att om en vän planerar ett bröllop eller en speciell fest oavsett anledning egentligen, men sitter med en stram budget och bara bjuder de närmaste så skulle du låta bli att gå bara för att partnen inte är bjuden? Av ren princip. För att det inte är etikett?
Jag tycker att det låter som att man inte kan sätta sig in i andra människors situation.
För somliga är ju en kuvertavgift på typ femhundra en Stor utgift.

Ja men det är ju tur att jag inte lär bli bjuden av någon som tänker så, då.

För mig är det otänkbart. Som på mitt eget bröllop i framtiden, det kommer att vara strikt klädkod, barnfritt och man tar inte med någon annan än en stadig partner (alltså inga +1 inbjudningar), passar det inte, kom inte. De som vill fira vår kärlek och verkligen känner oss kommer inte att reagera utan följa våra riktlinjer.
Givetvis är ammande bäbis ett undantag(!)

Vi hade precis flyttat utomlands med en adopterad dotter på 2 år och fick en inbjudan till ett bröllop. Barnfritt. Jag tackade nej. Och det togs inte alls väl emot, tyvärr.

Jag förstår er båda, vill man ha det barnfritt vill man ha det pga att barn kräver uppmärksamhet, kladdar osv!
Men samtidigt borde er dotter räknats in i ”ammande kategorin” och det hade ju lätt kunnat ordnas att hon fick lägga sig och sova i ett annat rum (för att inte bli störd) och sen kunde ni varit på festen med babylarm liksom. :heart

Grejen är väl att du själv - och dina kompisar - har hittat på dessa normer. För gammalmodigt är det inte heller. Har aldrig existerat i mer än mycket ovanliga kretsar i något inskränkt villaområde att man o kvinna aldrig gått någonstans utan varandra förutom könsbundna aktiviteter såsom de tjejkvällar du hänvisar till.

Intressant att du ser det så, för mig känns nog det som @Vogue beskriver som just normen (även om hon är lite väl snäv kanske). Jag och min partner har enligt många väldigt självständiga liv, och jag känner många gånger att vi bryter just den normen som @Vogue beskriver. Ett typiskt exempel är när vi båda blir inbjudna till något (dvs vi är båda där när någon bjuder oss), och den ena svarar ja och den andra nej. Då brukar folk vara lite förvånade att vi inte har samma/väldigt lika schema.

Det kan man tycka är skitnödigt. Jag tycker det är skitnödigt att så många propsar på med dyra kuvert som de egentligen inte har råd med men de måste upprätthålla nån sorts bild av ett drömbröllop. Dessutom har jag ofta upplevt ganska medioker mat trots att jag vet att värdparet har betalat ganska mycket pengar för det.

Det roligaste bröllop jag varit med om var vänner som hade en väldigt stram budget men ville bjuda så många de bara kunde. "Ta med tält och en sked" stod det på inbjudan. Var på deras lantställe och vigseln var nere vid sjön, efter en buffé med olika soppor, bröd och sallad. Fest hela natten med 70 personer, deras totala budget för bröllopet landade på 5000 kr. Mindre skitnödigt.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Vi gifter oss i vår. En liten borgerlig vigsel och en blygsam men påkostad middag för 6 personer med hotellövernattning för alla som... 2
Svar
24
· Visningar
2 183
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill... 2
Svar
32
· Visningar
2 967
Senast: Amha
·
Övr. Hund Jag behöver höra nya infallsvinklar. Jag har en ung tysk terrier. Är uppväxt med rasen, men hon är min första egna. Enda sedan jag... 2
Svar
23
· Visningar
2 356
R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två... 2
Svar
26
· Visningar
2 530
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka