10 anledningar att inte studera

Sv: 10 anledningar att inte studera

vi läste till lärare, men i min grupp så ansåg kursansvarige att de betedde sig så illa när de "skvallrade om mig" så hon tog mitt parti. JAg sa som det var att jag inte gjort mitt bästa i DEN gruppen eftersom de på förhand bestämt sig, med hjälp av den jag tidigare arbetat med, att jag inte skulle göra nåt alls.

Jag hade ju så mycket privat att jag inte orkade slåss då heller så... men det gick vägen som tur är :)
 
Sv: 10 anledningar att inte studera

Tack! :)

Men du, sammanfattningen är banne mig det svåraste av allt att skriva! Jag glömmer den inte, jag förtränger den tills jag bara måste ;) Till min sista rapport nu så började jag med att skriva upp alla rubriker i ett dokument och fyller nu på med innehåll, där finns sammanfattningen redan uppskriven! Det är faktiskt ganska skönt att ha rubrikerna klara, som om de största besluten är gjorda redan :)
 
Sv: 10 anledningar att inte studera

Usch, ja det var då inte lätt att skriva en sammanfattning i efterhand på en rapport jag inte ens mindes innehållet i utan tvingades LÄSA den igen :angel:

Vi har redan fått ut vad som ska ingå och det värsta är nog att jag faktiskt kikade i det så att jag följde det. Tror jag la undan det efter jag läst källförteckning och sedan fått för mig att jag var klar. Allvarligt talat, jag är inte ens en nybörjare inom rapportskrivning, jag har skrivit en hel del förut. :o

Och usch igen, det är ju JAG som ska skriva sammanfattningen till min grupps rapport nu i dagarna! :eek::rofl:
 
Sv: 10 anledningar att inte studera

Men jobbar ni inte med grupperna då för att få dem att fungera så bra som möjligt?

Jag har också varit i turbulenta grupper men generellt så brukar det fungera väldigt bra. Men vi är ganska inkörda (har snart läst 4 år) och kanske spelar det också in att vi läst en hel del gruppsykologi?

Jobbar med vad? Vi har haft två möten för att rensa luften, men inget mer precis.
Det ÄR svårt att ändra på andra människor som inte anser att just den personen gjort eller gör något fel, för att inte säga omöjligt att ändra på en sådan person.
 
Sv: 10 anledningar att inte studera

vi läste till lärare, men i min grupp så ansåg kursansvarige att de betedde sig så illa när de "skvallrade om mig" så hon tog mitt parti. JAg sa som det var att jag inte gjort mitt bästa i DEN gruppen eftersom de på förhand bestämt sig, med hjälp av den jag tidigare arbetat med, att jag inte skulle göra nåt alls.

Jag hade ju så mycket privat att jag inte orkade slåss då heller så... men det gick vägen som tur är :)

Ja om det ligger på den nivån är det ju svårt att göra någonting. Då är det bra att de ansvariga hjälper till!

Jobbar med vad? Vi har haft två möten för att rensa luften, men inget mer precis.
Det ÄR svårt att ändra på andra människor som inte anser att just den personen gjort eller gör något fel, för att inte säga omöjligt att ändra på en sådan person.

Vi jobbar mest i sk basgrupper som ändras varje termin. Vid terminsstart gör vi upp ett kontrakt tillsammans om vad som gäller i gruppen och varje vecka utvärderar vi hur arbetet i basgruppen går. Alla är ärliga och öppna och vi diskuterar tillsammans kring hur saker ska gå till eller om vi får problem.
Sen har vi ofta grupparbeten utöver basgruppsarbetet, men oftast är det samma grupper. Och även om vi inte utvärderar dessa lika grundligt så är det samma tanke med öppenhet och vikten av att alla är med på tåget.

Det handlar inte om att ändra på andra människor utan att tillsammans forma sin grupp så att den fungerar på ett bra sätt.

Sen kan det ju hända ändå att man får problem. Men troligen inte på samma sätt.
Det har hänt mig i en av 8 grupper hittills, att problemen varit så stora att vi inte kunnat lösa det.
 

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ Tänkte att jag börjar med att dra lite snabb bakgrundsfakta för att göra dagens situation tydligare: Är rent allmänt väldigt smärttålig...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
21 044
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? del 3 - Kids Edition
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Bra liten bil?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp